2024. Május 20. | Bernát, Felícia
Előző

100 különleges Mercedes, 100 izgalmas ...

Következő

Az utánozhatatlan különc: DS 3 E-TENS...

Honda ZR-V: renitens a SUV tesók között

Egy SUV divatra tervezve: mitől lehet vonzó választás a HR-V és CR-V közé ékelődő ZR-V modell?

 

A háromgyermekes családmodell különleges kihívása a „középső gyermek-szindróma”, ami leegyszerűsítve a trónfosztott első gyermek és a „mindenki szeme fénye” legkisebb testvér közé beékelődő örök második kálváriája. Ugyan nagyobb autoritást kap, mint idősebb testvére, ám a legkisebbnek járó előnyökkel soha nem fog rendelkezni, ami egy örök küzdésre kárhoztatja a család „szendvicsét” (?). Az ilyen szerepkörbe eső gyermekekből lesznek lázadók, formabontók, esetleg fekete bárányai a családnak – ami a Honda SUV család ZR-V modelljének inkább előnyére válik.

 

A ZR-V ugyanis a nagytesónak is beillő CR-V és kisebb HR-V modellek közötti űr betöltésére lett megálmodva a Honda tervezői által, mind méreteit, mind kialakítását tekintve. A 4568 mm hosszú, 1840 mm széles és 1620 mm magas modell a Civic SUV formájára épül, azonban első ránézésre is vagányabb, áramvonalasabb megjelenést kapott. Azon lehet vitatkozni, hogy az első légbeömlők Maserati, Aston Martin, vagy Lamborghini ihletésűek (vagy csak a környezetemben van ennyi önjelölt autószakértő…), minden esetre a dinamikus, és erős rajzolatú autó valóban nagy csoportokat tud mozgósítani a vásárlók széles táborán belül. A más Honda modellekhez képest kerekebb, lágyabb formákkal dolgozó ZR-V tesztautó kék (Still Night Pearl) fényezéssel, dizájnos könnyűfém keréktárcsákkal, panorámatetővel és intelligens első-hátsó LED fényszórókkal szép összhatást kapott, kitér a megszokott Honda vonalakból.

 

Az ülésbe huppanva volt egy kis meglepetés – vagy csak jobban párnázott kollégákra van szabva az ülés puhasága –, összességében mégis egy tágas, vezető-orientált és jól kigondolt belső térben találja magát az utas. A hátsó, kissé alacsony „kanapén" sem kell nyomorogni, a majdnem 2 hetes teszt alatt a 4 fős család kiruccanásain tökéletesen helyt állt, csomagtere pedig a lehajtással elérhető 1322 liter alatt is életszerű kapacitás. Személy szerint kedvelem a Honda mások által puritán jelzővel illetett belső terét, hiszen ez azt is hozza magával, hogy minden praktikus, kézre esik.

 

A vezetőülésből jól be lehet látni az autót és környezetét, a hirdetett „sedan-szerű vezetési pozíció és SUV-szerű látótér” jól működik a gyakorlatban is. A kényelmi funkciókra kanyarodva – az elfogultságomat is mellőzve – csak dicsérettel lehet illetni a japán tervezést, hiszen praktikus és kifinomult. Fűthető első és hátsó ülések, valamint kormány (plusz pont, hogy a kormány aljára került a gomb és más márkákkal ellentétben nem rejtették el), jól elhelyezett csatlakozók (ismét plusz pont, hogy A és C típusú bemenettel is) és a már jól ismert infotainment, ami ebben az autóban is nagy előny.

 

    Bár nem egy kifejezetten behemót járgány, a parkolássegítő rendszerek hasznosnak bizonyultak, s a manapság már „elvárt” funkciók, mint az adaptív sebességtartó, sávtartó asszisztens és a holttérfigyelő is pont annyit segítenek be, amennyi még nem zavaró. Kapott még a modell egy 10,2” colos többfunkciós információs kijelzőt, Head Up Display-t és a középkonzolon egy 9” colos érintőképernyős kijelzőt is. Az Apple CarPlay – mint szívügyem – ebben az esetben is tökéletesen működött vezeték nélkül is, az Advance felszereltséghez tartozó 12 hangszórós Bose audiorendszer pedig magával ragadó hangzást ad.

A Honda legújabb, e:HEV rendszerével felszerelt hibrid 181 lóerős, egy Atkinson-ciklusú szívó benzinmotor és két villanymotor munkájának eredményeképpen. Négy vezetési mód közül lehet választani (normál, sport, eco és havas útviszonyok), melyek mindegyike más-más körülményekben bizonyult hasznosnak a teszt során. Ugyan 5 liter alá nem sikerült beszuszakolni a fogyasztást, de ne legyünk telhetetlenek egy SUV modellt vezetve: 5-5,5 liter között mozgott a fogyasztása városban, míg autópályán sport fokozatban is egy egészen barátságos, 6,4-6,6 literes fogyasztást produkált. Mindamellett, hogy ezek szép adatok, a kocsi robosztussága ellenére robbanékony, a sportos vezetést kedvelőknek is remek választás lehet.

 

Habár sokak szemében a Honda ZR-V kakukktojásnak tűnhet, a szerepét maximálisan betölti a márka kínálatában: a tesztelt autó Advance felszereltséggel és 18,5 milliós árával a 21,7 milliós CR-V és 14,6 milliós HR-V között egy ideális arany középút lehet azoknak, akik egy középkategóriás, ám vezetési élményben felső kategóriás SUV-re vágynak.

Tóth Anna Lili

Előző

100 különleges Mercedes, 100 izgalmas ...

Következő

Az utánozhatatlan különc: DS 3 E-TENS...

Kövess minket!