2022. Július 02. | Ottó
Előző

Franciák szerint a jövő...

Következő

Mikulásra jött ki az Opel „puttonyos...

Tágas és előkelő: BMW „kanapé”

A BMW Concept XM tanulmányautó a BMW M divízió eddigi legerősebb sportautójának jövő év végén induló sorozatgyártását vetíti előre.

 

A látványos koncepció a világ legerősebb betűjének csúcstechnológiás innovációit is reflektorfénybe gurítja: a vadonatúj fejlesztésű plug-in hibrid meghajtás egy mindeddig ismeretlen, különleges vezetési élményt kínál, a hangtalan suhanás és a BMW M modellekre jellemző abszolút teljesítmény varázsát.

 

A sorozatgyártásban kínált újdonság – a BMW XM – a nagyteljesítményű sportmodell legfontosabb piacának számító Egyesült Államokban, a BMW Group spartanburgi üzemében készül majd, 2022 végétől. A BMW M divízió a legendás BMW M1 óta most először mutat be önálló modellt, ráadásul a vállalat fennállásának jubileumi, 50. évében.

 

A vadonatúj fejlesztésű M Hybrid hajtáslánc-technológia egy V8-as benzinmotor és egy nagyteljesítményű elektromos motor kettősét állítja csatasorba, 550 kW / 750 lóerő maximális teljesítményt és 1000 Nm csúcs forgatónyomatékot garantálva.

 

Az autó formanyelve a magabiztosság és az extrovertált kisugárzás kettősét helyezi a középpontba, miközben az ajtók mögött a BMW M modellekre jellemző, vezető felé forduló műszerfal-kialakítás különleges változata és az utastér hátsó felének teljesen új elgondolása találkozik: az M Lounge a páratlanul kényelmes komfortülések és a világító, művészien megformált tetőkárpit harmóniájában kínál a bajor prémiummárka ügyfeleinek luxusminőségű kikapcsolódást.

 

A koncepció első fényszóróit két különálló modulra osztották, amely új dizájnelemként már első ránézésre is megragadja a figyelmet. A keskenyre húzott felső modulban a vékonyan megrajzolt nappali menetfény a leginkább feltűnő. A vízszintesen kialakított hűtőrács merészen tölti ki a fényszórók közötti helyet, a fekete hűtőrács-lamellákat összetett keret fogja közre, olyan hatást keltve, mintha a lamellák a magas fényű feketére fényezett felületek között lebegnének.

 

A BMW tanulmányautó szélvédője szinte függőlegesen emelkedik, amellyel a frontrész erőteljes, impozáns kisugárzását erősíti. A tető színe a feketére fényezett A-oszlopokkal látványos kontrasztot alkot. Az éles vonalvezetésű motorháztető erőtől duzzadó powerdome idomokban nyújtja tovább a hűtőrács által megkezdett kontúrokat. A motorháztető megnyitott légbeömlő-párja a tető széleibe integrált keresőfények mintáját idézi, még sportosabb megjelenést kölcsönözve a koncepciónak. A tanulmányautó különleges vonalvezetését kéttónusú karosszériafényezés hangsúlyozza tovább: a felső rész matt arany-bronz, míg az alsó rész Space Grey metál árnyalatban pompázik.

 

A hamisítatlan hátsó lámpák mélyen az autó oldalába nyúlnak, szemet gyönyörködtető átmenetet képezve a hátsó kialakítás irányába. A BMW X modellekre jellemző fekete védőburkolat a kerékíveken és a küszöbtoldatokon egyaránt kivehető, edzett terepjárós kiállást kölcsönözve a karosszériának. A hosszú karosszéria 23” méretű könnyűfém keréktárcsákon gurul, amelyek kétséget sem hagynak a BMW M divízió eddigi legerősebb sportautójának kvalitásai felől.

 

Az utastérben a vezetőt a rá összpontosító műszerfal-kialakítás BMW M modellekre jellemző harmóniája fogadja. A barna árnyalatú, vintage-küllemű bőrözés, a réz és a szénszál elegáns hidat képez a luxus és a motorsport hangulata között. A műszerfalon szénszálból készült és rézszállal átszőtt dekoratív felület ágyaz meg a kijelzők, szellőzőrostélyok és vezérlőelemek egyszerre sportos és exkluzív kialakításának. Az utastér hátsó felében az extravagáns, előkelő, tágas lounge-környezet a meghatározó.

 

A tervezők itt egyedül a gyémánt alakú hátsó fejtámlákat – amelyek a BMW M sportülések jól ismert támasztó funkcióját töltik be – bőrözték, az ülések többi részét gyémántmintás steppeléssel ellátott, luxusminőségű bársonnyal vonták be. Az ülések így egy exkluzív kanapé kényelmét kínálják.

 

A háromdimenziós hatású, páratlanul ragyogó tetőkárpit az utastér igazi fénypontja. Az eltérő mélységű és más-más fényhatással játszó megvilágítás a tetőkárpit domborzatszerű jellegéből egyedülálló műalkotást varázsol.

Tóth Gábor Ákos

 

Előző

Franciák szerint a jövő...

Következő

Mikulásra jött ki az Opel „puttonyos...

Kövess minket!