2024. Május 20. | Bernát, Felícia
Előző

Az utánozhatatlan különc: DS 3 E-TENS...

Következő

Tovább zöldül az Év Magyar Autója...

Él egy hiedelem a használtimportban

Az európai árcsökkenés felpörgette a hazai használtautók piacát, ahol továbbra is vezet az alsó-közép kategória – publikálta a legfrissebb eredményeket a Data House.

 

Európa-szerte csökkent a használt autók ára, így az első két hónapban 18 642 darabra rúgott a használtimport, míg tavaly ilyenkor csak 16 987 darabot regisztráltak – derül ki a Data House összefoglalójából.

 

„Az év igen erősen indult a használtautók piacán, ami összefüggésben van azzal, hogy Európa-szerte csökkent a használt autók ára. Így előfordulhat, hogy bizonyos esetekben a német vagy a belga kereskedő nagyobb árengedményt tud adni, mint tavaly ilyenkor” – mondta el kérdésünkre Tóth Péter, a Das WeltAuto Centrum Budaörs értékesítési igazgatója. Kiemelte, hogy a használt kocsikra specializálódott importőrök rendszerint a nagyobb piacokon – Németországban vagy Belgiumban – kezdenek el autóra vadászni, hiszen amíg egy rétegmodellből csak 20-25 darab érhető el itthon, a német mobile.de oldalon például akár tízszeres is lehet a kínálat. Másrészt a vásárlók körében elterjedt az a nézet, hogy ott nyilván jobban karbantartott autók vannak, gyakoribb a kocsicsere, jobbak az utak, ezért megkíméltebb modellekhez lehet jutni.

 

„Viszont Ausztriában és Németországban elég gyakran sózzák az utakat, ezért az idős modelleknél már a rozsdásodás is előfordul, márpedig leginkább az öreg autókat hozzák be használtan Magyarországra” – emelte ki a szakértő, hozzátéve, hogy továbbra is elsősorban a német modellek keresettek a magyar piacon. A Volkswagen, a Ford és az Opel mindig is előkelő helyen volt, de a Toyota, a Hyundai és a KIA is jól láthatóan jön fel, miután az ő palettájukon is megjelentek az itthon keresett modellek, és el kell ismerni, hogy megbízhatóságuk a német márkákhoz hasonló.

 

A magyar használtpiacra ugyanakkor az is hatással lesz, hogy amíg januárban 8040 új személygépkocsi került az utakra, februárban már 10735. Így a tavalyi első kéthavi 18041-gyel szemben idén 18755 új személyautót helyeztek forgalomba hazánkban.

A februári és az első kéthavi toplistán az a legnagyobb különbség, hogy a múlt hónapban a Škoda feljött a tizedik helyre, míg a Volkswagen és az Audi szilárdan tartotta az első és a negyedik helyét. Az is érdekes, hogy a legtöbb márka piaci részesedés is nagyjából megegyezik a két táblázatban.

 

Február végéig továbbra is a három kategória fedi le a piac nagyját, együttesen az 57,83 százalékát. Az alsó-közép kategória 4749 darabbal 25,47 százalékot szerzett meg, a kisautóké 3122 darabbal 16,75 százalék lett, míg 2910 darabos forgalomba helyezéssel a felső-közép kategóriáé a piac 15,61 százaléka. A használtimport sajátossága, hogy a legtöbbet behozott modellek listáját vezető Volkswagen Golf és Passat, valamint a harmadik helyen tanyázó Ford Focus után milyen hirtelen, háromszáz darabbal zuhan a forgalomba helyezések száma.

A használt kishaszonjárművek behozatala 1505-re csökkent a tavalyi első két havi 1577-ről, míg 2022-ben még 2039 darabot regisztráltak.

Tóth Gábor Ákos

 

Előző

Az utánozhatatlan különc: DS 3 E-TENS...

Következő

Tovább zöldül az Év Magyar Autója...

Kövess minket!