2025. Április 19. | Emma
Előző

Kalandra fel – öntöltő hibriddel...

Következő

Szexi, olasz, elektromos – itt az új ...

Race car feeling családi batárral

A

BMW új különkiadással bővíti portfólióját a nagyteljesítményű sportautók szegmensében: jön a vadonatúj M3 CS Touring.

 

A vadonatúj BMW M3 CS Touring Ausztráliában, a Bathurst külvárosában fekvő Mount Panorama Motor Racing Circuit versenypályán ünnepelte világpremierjét, a 2025. január 30-án elrajtoló Bathurst-i 12-órás futam betétprogramjaként. A limitált szériában készülő különkiadás első példányait 2025 márciusától adja át ügyfeleinek a gyártó, többek között Európában, Ausztráliában, Japánban és Dél-Koreában. A modell hazai piaca, Németország messze a legfontosabb értékesítési régió. Ahogyan a BMW M3 limuzin és a BMW M3 Touring összes modellváltozata, úgy a különkiadás is a BMW Group müncheni gyárában lát majd napvilágot.

 

A bajor prémiumgyártó legnépszerűbb modellsorozatának újdonsága az M xDrive intelligens összkerékhajtással szerelt BMW M3 Competition Touring sikereire építkezik, még tovább edzett menetteljesítménnyel. A 405 kW / 550 lóerő maximális teljesítményű, soros hathengeres benzinmotor, a típus-specifikus futómű-technológia, az exkluzív stílusjegyek és a szénszál-erősítésű műanyag átfogó alkalmazásával elért súlycsökkenés együtt hamisítatlan versenyautó-élménnyel kecsegtet. A vadonatúj BMW M3 CS Touring utastéri helykínálata minden igényt kielégít, az extrém dinamikus menettulajdonságok így nem csupán a zárt versenypályákon, de a hétköznapok útjain, az aktív kikapcsolódások során és a hosszabbra nyúló utazásokon is maximálisan kihasználhatók.

 

A típus-specifikus teljesítményű erőforrás, a nyolcfokozatú M Steptronic automataváltó és az M xDrive intelligens összkerékhajtás rendkívüli menetdinamikát és abszolút tapadást ígér, 3,5 másodperc alatt abszolválható nulla-százas sprintidővel. A vadonatúj BMW M3 CS Touring alapfelszereltségként kapja meg az M Driver’s Package teljesítménynövelő csomagot, amely 300 km/óránál korlátozza elektronikusan a modell végsebességét.

 

A CS kiadások nemcsak a nagyobb erőről, hanem a csökkentett tömegről is szólnak, ez pedig az M3 Tourig CS esetében sincs máshogy. A Touring Competitionhoz képest 15 kg súlycsökkentést tudtak elérni, vagyis az autó csak 3 kilóval lépi át az 1,8 tonnás határt. Mindezt úgy adja az autó, hogy közben belefér az egész család és 500 literes csomagterébe is bőségesen lehet pakolni – bár, ha a sofőr át is akarja élni, hogy mire képes az autó, érdemes alaposan rögzíteni a csomagtartó tartalmát.

 

Az autó négy színben (zöld, kék, fehér és fekete) elérhető, a tető és a tetőszárny fekete, de az utóbbi piros szegélyt kap. A motorházfedél festetlen karbon. A BMW M3 CS Touring LED-es nappali fényei a motorsportból ismerős sárga színnel világítanak.

 

A vezetői környezet kifejezetten motorsport-hangulatú. A két első szénszálas kagylóülés fűthető és motorosan állítható, díszítésként megvilágított CS-logó szolgál. A hátsó ülések ugyanolyan piros/fekete dizájnt kapnak, mint az elsők. Az ajtópaneleket fekete bőr, a kormányt M Alcantara borítja; utóbbi piros középállásjelzésével és laposra vágott alsó ívével erősíti a race car feelinget, amihez a középkonzolon elhelyezett piros CS-embléma, a feliratos küszöbbetétek, valamint az M biztonsági övek is hozzájárulnak.

A középkonzoli M Setup nyomógomb a motor, a futómű, a kormánymű, a fékek és az M xDrive összkerékhajtás beállításait egyaránt módosítja. Két egyéni beállításcsomag menthető el. A BMW M3 CS Touring alapáron adja a the M Drive Professional telemetriai rendszert, az M kipörgésgátló tíz fokozatban szabályozható, a digitális műszeregység és a head-up kijelző dizájnja és a megjelenített információk köre három üzemmódban (közúti, sport, versenypálya) választható. Utóbbi kapcsán azt gondoljuk, már a kupé kombik műfaja is egy furcsa fából vaskarika őrület volt, ezt megfejelni egy ilyen ( igaz, zabolázható) versenyparipával, több, mint luxus. Nyilván majd a piac eldönti a létjogosultságát.

Tóth Gábor Ákos

 

Előző

Kalandra fel – öntöltő hibriddel...

Következő

Szexi, olasz, elektromos – itt az új ...

Kövess minket!