2024. December 06. | Miklós
Előző

Benjamin Clementien – a Givenchy parf...

Következő

Hátborzongató bőrápolási történet...

Future of Beauty 2024 jelentés – A parfümök jövője

A finom illatokat mindenki szereti! Egy jól megválasztott parfüm feldobhatja hangulatunkat, felidézheti kedvenc emlékeinket, energiát kölcsönözhet, de akár meg is nyugtathat. Mindannyian mást várunk parfümünktől, más okból fújjuk magunkra és más illatokat érzünk a legkellemesebbnek, ez a fajta sokszínűségünk pedig hatalmas kihívást jelent a szépségipar parfümgyártóinak.

Az AVON 7 különböző piacon, több mint 7000 nő megkérdezésével végzett kutatásának eredményeképpen közzétett Future of Beauty jelentés parfümágazattal foglalkozó kiadásában többek között a következő kérdésekre keresték a választ: Milyen tényezők játszanak szerepet a parfümválasztás során? Milyen nemzetközi fogyasztói szokások befolyásolják napjainkban a parfümgyártók munkáját?

 

Napjainkban világszerte virágzik az illatszeripar. Annak ellenére, hogy a nagyon magas árkategóriájú niche parfümházak fénykorukat élik, a megélhetési válság demokratizáló hatásának köszönhetően, a megfizethetőbb, de szintén kiváló minőséget kínáló márkák is egyre nagyobb népszerűségnek örvendenek. Ezen végletek egyidőben történő erősödése a gazdasági recesszió mellett, a széttartó fogyasztói igények hatására jöhetett létre. Az AVON kutatásából ugyanis kiderült, hogy míg a nők több, mint egynegyede (27%) szeret minden nap egyetlen rá jellemző illatot használni, addig a megkérdezettek 70%-a szeret több illat közül válogatni, hangulattól, alkalomtól, vagy évszaktól függően viselni. A nők 48%-a pedig akár egyidejűleg több parfümöt is szívesen magára fúj, így kísérletezve új illatok létrehozásával. Ezek a fogyasztói szokások pedig feltehetően befolyásolják, hogy egy niche parfümmárka kínálatából, vagy esetleg a megfizethetőbb márkák polcairól választanak.

 

Az AVON Future of Beauty jelentése a parfümválasztás folyamatát négy különböző szempont érvényesülésének mértéke szerint vizsgálta:

 

Árérzékenység

Annak ellenére, hogy a nagyon magas árkategóriájú parfümök piaca is virágzik, az AVON kutatásából kiderül, hogy az ár továbbra is sokak számára kulcsfontosságú tényező a vásárlási döntéseik meghozatalakor. Az eredmények alapján, a nők 43%-a a parfüm illatát követően az árát nevezi meg a második legfontosabb tényezőként parfümvásárlás során. Tehát a magasabb megélhetési költségek napjainkban is sokak vásárlási döntéseit befolyásolják.

 

Személyes ajánlások, érzelmi kötődések

A pandémia időszakát követően nem meglepő, hogy napjainkban még mindig hatalmas szerepet játszanak a fogyasztói döntésekben a személyes ajánlások. A világjárvány ugyanis nem tette lehetővé, hogy megszagolhassuk a kiszemelt illatokat, így sokszor „vakon” hoztunk vásárlási döntéseket, amelyre az AVON kutatási eredményei alapján napjainkban is nyitottabbak vagyunk. Minden ötödik nő (21%) mondta, hogy megvásárolna egy parfümöt egy családtagja vagy barátja ajánlása alapján, és 23% hoz pozitív döntéseket az illat ismertetőjén olvasottakra hivatkozva anélkül, hogy megszagolná azt. Ugyancsak jelentős szerepet játszik a márkahűség a parfümök világában, a megkérdezettek 42%-a vásárolná meg a szeretett márka új bevezetését, mi több, Dél-Afrikában még az árnál (44%) is fontosabb, hogy hűek legyenek az általuk kedvelt márkához (52%).

 

Külső megjelenés

Az árnak és az ajánlásoknak tulajdonított jelentőségek mellett, kulcsfontosságú tényező a parfüm megjelenése, így minden márka számára fontos lehet nagy hangsúlyt fektetni a csomagolástervezésre és az esztétikai trendek követésére. A megkérdezett nők negyede gondolja úgy, hogy a parfümök szép csomagolása és üvege csábítja el őket. Lengyelországban például különösen fontos a megjelenés, ahol a nők majdnem egyharmada (31%) szerint a szép csomagolás nagyobb hatást gyakorol, mint a termék fenntarthatósági szempontjai (26%).

 

Fenntarthatóság

A nők többsége (68%) szerint a parfümök fenntarthatósági szempontjai befolyásolják vásárlási döntéseiket és az érintettek fele hajlandó többet fizetni a fenntartható eljárásokkal előállított parfümökért. Habár összességében a nők 58%-a állítja, hogy könnyű tájékozódni egy illat ökológiai referenciáiról, a demográfiai csoportok között jelentős különbség mutatkozik. Míg a 18-24 évesek 63%-a állította, hogy könnyű hozzájutni ehhez az információhoz, a 65 év felettiek körében ez az arány mindössze 35%, amely adatok arra engednek következtetni, hogy a parfümgyártók nem úgy terjesztik ezen információkat, hogy azok a nők minden korosztályának könnyen hozzáférhetők legyenek. A szépségipar más területeivel összehasonlítva, a nők 58%-a gondolja, hogy nehezebb egy illat fenntarthatósági szempontjairól tájékozódni, mint például a  bőrápolási termékek piacán, amely rávilágít arra, hogy a márkáknak érdemes nagyobb átláthatóságot biztosítaniuk a teljes termékkínálatukban.

Előző

Benjamin Clementien – a Givenchy parf...

Következő

Hátborzongató bőrápolási történet...

Kövess minket!