2024. Április 22. | Csilla, Noémi
Előző

Csúcs hibrid a Nissantól: X-Trail, a c...

Következő

A városi nomád: Nissan Qashqai e-POWER...

Sportos Corolla vehemens családapáknak

Motorsport ihlette felszereltség a mindennapokban: teszteltük az új Toyota Corolla Sedan GR Sport modellt.

 

A pirosnál állva azon gondolkodtam, hogy milyen hasonlattal tudnék élni a Toyota Corollával kapcsolatban. Egy közel 60 éve gyártásban lévő modellt, amit több, mint 50 millió alkalommal választottak a vásárlók, nem igazán lehet holmi zsurnaliszta jópofizással elintézni. Aztán rájöttem! Tudják, van az a munkatárs, szaktárs, ismerős a társaságban, aki ugyan jó szándékú, de valamiért sosem vált ki senkiből különösebb érdeklődést, marad a friend zone-ban, azaz értékes barátként kezelik, de romantikus értelemben nem mozgatja meg a környezete fantáziáját. Aztán eljön a péntek esti összejövetel, ahol kicsit oldottabb állapotban, a szemüveget levéve már nem is tűnik olyan rossz partinak. Nos, még ha nem is szeretnék életre szóló partnerséget kötni az új Toyota Corollával, az egyhetes teszt során ezzel a lehetőséggel is eljátszottam fejben.

 

Alapvetés, hogy a Corolla ikonikus Toyota fejlesztés. A lassan nyugdíjas korba lépő modell 12. generációját tapossa, amit, valljuk be, kevés másik márka mondhat el magáról. Az elmúlt több évtized fejlesztései mára egy olyan autót produkáltak, amiben csak nagyon nehezen lehet hibát találni - már amennyiben az ember erre törekszik.

 

Már első ránézésre is megpendíti azt a bizonyos húrt az autósok szívében a Toyota Corolla Sedan GR Sport, hiszen a klasszikus forma most még kifinomultabb, egyszersmind vagányabb lett. A Toyota Gazoo Racing szellemiségét idéző részletek igenis fickósították az alapjában aputestű modellt, még ha csupán visszafogottan is vannak jelen, de vizuálisan frissült az autó. Feketére fényezett tető, fekete oldalsó díszlécek, szintén fekete első lökhárító betétek és ablakkeretek, tükörházak, na meg egy filigrán kis légterelő a fenekén. Az igazán szép kéttónusú fényezés és az első-hátsó LED-lámpák mellett több dinamikus dizájn elem, valamint az ikonikus piros-fehér-fekete színkombináció utal a sportos vérvonalra.

 

A sötétszürke, bőrhatású betétekkel tarkított ülésborításon és a perforált bőrrel borított, sportos kormánykeréken is nagyon jól mutat a piros öltés, ugyanakkor a GR embléma nem lett „agyon használva". A sportos vezető ülésben elhelyezkedve elfogja az embert a „megérkeztem” érzés, minden a „helyén” és kéznél van. Ezek nem igazán sportosak, sőt, az ülőlapjuk túl vízszintes, oldaltartásuk nincs, csupán korrektül néznek ki, valójában az a feladatuk, hogy bármilyen testalkatú sofőrt be tudjanak fogadni, és arra tökéletes.

Ha már a helynél tartunk: a 2640 milliméteres tengelytáv jótékony hatása, hogy elöl és hátul is bőséges a lábtér. A csomagtartó 470 literes, aminek a fedelét furcsa felnyitni, mert a nyitó gomb nem középen, hanem a szélén található.

 

Az infotainment rendszer Toyotára jellemzően gördülékeny, a 10,5 colos kijelzőn az Apple CarPlay hibátlanul működik, vezetéstámogató rendszerek is kipipálva. A Toyota Safety Sense intelligens biztonsági rendszereinek jóformán összes szintjét hozza, gondolok itt a keresztirányú forgalom figyelésére, vészhelyzeti megállásra, holttérfigyelésre, vagy akár a sávtartásra. Az ütközést megelőző biztonsági rendszert és a fékrásegítését csak dicsérni tudom, annak ellenére, hogy az optikai rendszernek azért egyszer sikerült megviccelnie. Értem én, hogy a bicikli a legszélesebb jármű az utakon, de azért a szerencsétlen kék kabátos ételfutárra nem akartam infarktust hozni, hogy a semmiből satuzok egyet előzés közben, szóval vannak furcsaságok...

 

Ugyan a klasszikus Corollának nem, de ennek a változatnak mondhatni a versenyzés volt a bölcsője, köszönhetően a Toyota Gazoo Racing-nek. A kézhez kapott modell egy 1,8 literes 140 lóerős hibrid hajtáslánccal lett megálmodva, ami sportos vezetéssel való kacérkodásra tökéletes, de nyilvánvalóan csak szellemiségében idézi a versenyzést. Ez az 5. generációs hibrid meghajtás is része a faceliftnek, hiszen csendesebb, de erősebb lett az autó, mindamellett a fogyasztásra nekünk 5,2 liter jött ki átlagban. Noha a Toyota nem beszél változásról a zajszigetelést illetően, mégis észrevehetően halkabb a kerékzaj, mint korábban.

Négyféle plusz csomag érhető el hozzá, a csúcs Dynamic pakk kérhető 18 colos felnikkel, head-up display-jel, hátsó keresztirányú forgalomfigyelővel és holttérfigyelővel, így lett a tesztautó ára 14 970 000 forint, ami egy Toyota Corolláért azért nem kevés.

Tóth Anna Lili

 

Előző

Csúcs hibrid a Nissantól: X-Trail, a c...

Következő

A városi nomád: Nissan Qashqai e-POWER...

Kövess minket!