2024. Április 27. | Zita
Előző

Tovább zöldül az Év Magyar Autója...

Következő

Sportos Corolla vehemens családapáknak...

Csúcs hibrid a Nissantól: X-Trail, a család barátja

A negyedik generációs Nissan X-Trail E-POWER TEKNA modellt teszteltük

„A Nissan termékkínállatának megújítása továbbra is feszített tempóban történik. Az új X-Trail hű marad SUV formulájához, mely a modell 2001-es megjelenésétől kezdve sikeresnek bizonyult. Az új autó nagyobb hatékonyságot, változatosságot és felhasználóbarát technológiát kínál, valamint teljessé teszi a termékkínálatot elektromosított crossover társai mellett, olyan elektromos hajtáslánccal ellátott SUV-ot kínálva, ami a vásárlók mindennapi igényeire lett hangolva” – nyilatkozta Guillaume Cartier, a Nissan Afrika, Közel-Kelet, India, Európa és Óceánia (AMIEO) régió elnöke. Ékes példa erre, hogy az X-Trail egy már jól bevált receptből dolgozva tudott sikeresen megújulni és a vásárlók igényeire szabva szintet lépni. Ahogyan a korábbi cikkemben is beharangoztam, legutóbb a Nissan SUV termékkínálatának „barátságos óriását” teszteltük.

 

A negyedik generációs Nissan X-Trail-t eredetileg 2021-ben mutatták be a shanghaji autókiállításon, majd egy évvel később jelent meg az európai piacon, a késésért maximálisan kompenzálva lettek a vásárlók, hiszen rögtön az E-POWER technológiás modellek váltak elérhetővé. Ahogyan a modell kistestvérénél – Nissan Qashqai – is, a robosztusabb X-Trailnél is csak elismeréssel tudunk nyilatkozni az E-POWER hibrid hajtásláncról. A benzinmotor és meghajtott kerekek kapcsolatát teljesen mellőző, töltés nélküli hibrid 204 lóerő és 150 kW teljesítmény mellett egyszerre tud hatékony és csendes is maradni, ennél pedig csak a fogyasztása jobb. Ezt a közel 2 tonnás járművet akár 6 liter alá is be lehet kényszeríteni városban, autópályán pedig 8 liter közelében marad, a városi fogyasztása pedig igazi mézesmadzag a vásárlók előtt.

 

Bevallom, női szemnek ez az autó olyan, mint David Hasselhoff a Baywatch-os piros fürdőnadrágban: kimunkált és karizmatikus. A tesztelésre kapott autó sötétvörös színt kapott, ami, ki kell mondani, nagyon jól mutat a szögletes formákon. A dizájnos LED-fényszórók és bumeráng formájú hátsó lámpák is egészen vagányra sikerültek, rögtön beazonosítható. A komplett SUV megjelenéshez hozzátartoznak még a dizájnos első légbeömlők és a V-alakú hűtőrács is, a menő könnyűfém keréktárcsákról nem is beszélve.

 

A vezetőülésbe huppanva elfogja az embert a déjá vu, hiszen a Nissan modellekre jellemzően ergonomikus kialakítású, nappa bőrrel borított ülések fogadják. Megjárva Miskolctapolcát oda-vissza egy nap alatt tanúsíthatom, hogy nem fészkelődik egyik utas sem, még ilyen relatív hosszabb távot megtéve sem. Méretéből adódóan (4680 mm hosszú, 1725 mm széles, 1840 mm magas) a kocsi tágas, divatos szóval élve kompromisszummentes. Az öt emberre szabott modell még simán elbírná a család négylábúját is, azonban a nagycsaládosoknak sem kell lejjebb adniuk az elképzeléseikből, hiszen létezik 7 személyes verzió is.

 

Az üléseket variálva az autó alapjáraton sem szűkös, 575 literes csomagterét akár 1396 literre is fel lehet tornázni, ami szintén a kialakítás praktikumát dicséri. Amíg az utasok elnézelődnek az egyébként elektromosan nyitható napfénytetőn át, a sofőr sem marad magára, hiszen infotainment és vezetéstámogató rendszerek hada áll rendelkezésre. A számomra (és valószínűleg minden z-generációban és azután születettek számára) elengedhetetlen Apple CarPlay zökkenőmentesen csatlakozott és funkcionált, ha nagyon részletekbe akarnék menni, akkor külön plusz pont, hogy zenelejátszásnál az aktuális dalt is mutatja a head-up display.

A 12.3”-os HD érintőképernyő elég teret vesz el a műszerfalon ahhoz, hogy mindent küszködés nélkül lehessen kezelni, de ellentétben más gyártók modelljeivel, nem esik túlzásokba. A 10 hangszórós Bose hangrendszert nem lehet eléggé dicsérni, már-már annyira koncert hangulatba hozza az embert, hogy elkalandozik a figyelme a vezetésről – ez persze csak nagyzolás –, de ha még így is lenne, a „másodpilóta” ProPILOT Asszisztens az autó minden rezzenésére figyel.

 

Hivatalosan minden funkció elé az intelligens szó kerülne, de a lényegen nem változtat, miszerint egy hadseregnyi vezetéstámogató technológiával látták el a modellt. A teljesség igénye nélkül, került ráfutásos baleset-megelőző rendszer, sebességtartó automatika, vészfékező rendszer gyalogos és kerékpáros felismerő rendszerrel, kereszteződés asszisztenssel és sávelhagyásjelző is az autóba, ami mondjuk ki: igencsak elkényelmesíti a vezetőt.

 

Végül, de nem utolsó sorban: a tágas belső térben Isofix gyerekülés rögzítési pontok is találhatók, szóval családanyák, letudva az ovimenetet, akár egy csajos brunchra is el lehet a „család barátjával" gördülni, hagy egye a penész a barátnőket. Ha pedig lesz egyszer 21 millióm autóvásárlásra, én biztosan egy Nissan X-Trailből kiszállva szeretnék stílusosan megérkezni a szülői értekezletre.
Tóth Anna Lili

 

 

Előző

Tovább zöldül az Év Magyar Autója...

Következő

Sportos Corolla vehemens családapáknak...

Kövess minket!