2020. Október 22. | Előd
Előző

Hidrogénautózás pápai áldással...

Következő

Vezetési kisokos őszre...

„Paneles” kabrió a BMW-től


A nyitott tetős négyüléses az új BMW 4-es Coupé által megkezdett úton halad tovább, elődmodelljéhez képest jelentősen extrémebb kisugárzással.

 

Az új BMW 4-es Cabrio hosszan elnyújtott, elegáns jármű-sziluettje oldalnézetből alacsonyan fekvő sportautó benyomását kelti, amely dinamikus kiállást sugall, mialatt az erőtől duzzadó karosszériafelületek a modell atletikus vonásait nyomatékosítják. A jelentősen hátratolt üléssor főként lenyitott tetővel válik szembetűnővé. A hátsó kerékjárati ívek precíz vonalvezetése és háromdimenziós formanyelve magabiztos, ereje teljében lévő, határozott megjelenést garantál. Ezt a benyomást erősítik a keskeny hátsó lámpák is, amelyek mélyen előrenyúlnak a kerékjárati ívekbe. A stílusosan sötétített burák mögött a fényforrások a BMW modelljeire jellemző, „L” alakú fénydizájnt formálják meg.

 

Az egyedi karosszériaarányok mellett a frontrész az, amely első ránézésre kifejezi az új BMW 4-es Cabrio összetéveszthetetlen karakterét. A leginkább hangsúlyos elem itt a nagyméretű, függőlegesen elnyújtott hűtőrács-pár, amelyet sportos légbeömlő nyílások öveznek. 

 

Az új modell keskeny fényszórói mélyen hátranyúlnak az első kerékjárati ívekbe. A bajor prémiumgyártó alapfelszereltségként full LED-technológiás első fényszórókat kínál a modellhez, az opcionális extrafelszereltség részeként azonban lézerfény-technológiával dolgozó, LED-technológiás adaptív első fényszórók is megrendelhetők. Utóbbi technológia kanyarkövető fényszórót is kínál, a nagyvárosokban és autópályákon pedig egyaránt optimalizált úttest-megvilágítási tartományt garantál: 60 km/órás sebesség fölött a lézerfény-technológia akár 550 méterre is képes elvilágítani, miközben dinamikusan követi az útvonal ívét.

 

A kabrió innovatív, panelekből álló vászonteteje az összecsukható keménytetők erősségét és a szövetborítású tetők letisztultságát egyesíti. A vászonborítás alatt a tető nagyméretű panelekből áll össze, az utolsó elemként süllyesztett hátsó ablakkal. A paneleket alapfelszereltségként fekete, az opcionális extrafelszereltség részeként pedig Antracit árnyalatú vászon borítja. A hagyományos vászontetőkhöz képest a panelekből álló vászontető magasan jobb zaj- és hővédő tulajdonságokkal bír, miközben 40 százalékkal könnyebb, mint a BMW 4-es Cabrio közvetlen elődmodelljének összecsukható keményteteje.

 

A tetőt egy elektromos motor működteti, amely gombnyomásra 18 másodperc alatt képes lenyitni vagy bezárni a szerkezetet, még akár 50 km/órás utazósebességnél is. Zárt tetővel a modell csomagterének térfogata 300 literről 385 literre bővült.

 

A beltérben a járművezérlő panelek tökéletes ergonómiai elrendezése a vezetés élményére tervezett autó karakterét erősíti – ahogyan az alapfelszereltségként kínált első sportülések automatikusan előrenyúló és visszahúzódó biztonságiöv-fészkekkel, Vernasca bőrkárpittal, ülésfűtéssel és bőrözött sportkormánnyal.

 

Az új BMW 4-es Cabrio a BMW 3-as sorozat harmincöt esztendővel ezelőtt bemutatott első kabriója által megkezdett hagyományt folytatja tovább, a BMW M440i xDrive Cabrio pedig a hatodik nemzedék csúcsmodelljeként érkezik meg az utakra. A 275 kW / 374 lóerő maximális teljesítményre képes, soros hathengeres benzinmotor mellett két négyhengeres benzinmotor és egy négyhengeres dízelmotor is elérhetővé válik 2021 márciusától a modell motorházteteje alá. 2021 második felében a portfólió két soros hathengeres dízelmotorral bővül.

 

Az új BMW 4-es Cabrio menetkomfortját, egyediségét és nyitott tetős vezetési élményét egy sor prémium minőségű, opcionális extrafelszereltségként megrendelhető tétel hivatott tovább fokozni. A szélterelő még nyitott tetővel is segít megőrizni az utastér kényelmes légáramlatát. Az első ülések fejtámláiba integrált nyakmelegítők alacsonyabb külső hőmérséklet esetén segítenek fenntartani a kényelmet.

 

Közvetlen elődmodelljéhez képest az új BMW 4-es Cabrio az intelligens vezetést támogató rendszerek sokkal szélesebb palettájával garantálja a hosszabbra nyúló utazások kényelmét. Azon felül, hogy az aktuális sebesség, a kiválasztott útvonal és a valós idejű forgalmi információk figyelembe vételével képes kiszámítani a célba érkezés várható idejét, a felhőalapú BMW Maps navigációs rendszer azt is lehetővé teszi, hogy a bajor prémiummárka ügyfelei saját anyanyelvükön, saját szavaikkal határozzák meg az utazás úti célját.

Tóth Gábor Ákos

Előző

Hidrogénautózás pápai áldással...

Következő

Vezetési kisokos őszre...

Kövess minket!