2024. Április 29. | Péter
Előző

Gigi Sanghajból Peugeot-t álmodott...

Következő

Peugeot 408 tartósteszt toszkán tájak...

Mozgásba oltott műalkotás

A mindössze 33 exkluzív példányban, tradicionális kézműves munkamódszerekkel készülő új kétüléses kupé a nemes olasz sporthagyományok vitathatatlanul legszebb megtestesülése.

 

Hogy valóra válthassunk egy álmot, mindenekelőtt nagy adag bátorságra és egy csipetnyi egészséges őrültségre van szükség. Ugyanezt a receptet alkalmazták annak a típusnak a megalkotásakor, amely sokak szerint minden idők egyik legszépségesebb autója: az 1967-ben bemutatott Alfa Romeo 33 Stradale. A minap ugyanezzel a merészséggel és jövőbe vetett hittel mutatták be az Alfa Romeo csapata által tervezett és fejlesztett új 33 Stradalét: egy mozgásba oltott műalkotást, a szépség és a technológia tökéletes kombinációjának gyümölcsét.

 

Aminek üzenete, hogy egy legenda halhatatlan báját, és a létező legizgalmasabb vezetési élményt biztosítsa a rajongók azon, rendkívül szűk köre számára, akik az első pillanattól fogva hittek a projektben. Az új 33 Stradale abban a frissen létrehozott Alfa Romeo „Bottega” műhelyben született, ahol a márka tervezői, mérnökei és történészei először ültek le a potenciális ügyfelekkel, hogy aztán meglátásaikat meghallgatva, közösen alkossák meg az autót, pontosan úgy, ahogy egykor a reneszánsz mesterei, majd az 1960-as évek legendás olasz karosszériaépítő műhelyeinek kézművesei.

 

Az Alfa Romeo Centro Stile gyermekeként az új 33 Stradale egyértelműen a klasszikus, 1967-es modellből merít ihletet, annak szoborszerű szépségét olyan különleges stíluselemekkel gazdagítva, amelyek az Alfa Romeo modern formanyelvét tolmácsolják. A lendületes karosszéria felületeit az Alfa Romeo kifejezésmódjára jellemző szempontok szerint alakították ki. Ezen túlmenően a felfelé és előre nyíló ajtóknak, valamint a széles, oldalra átnyúló szélvédőnek köszönhetően a vezető különleges kilátásban részesül - mintha egy repülőgép pilótafülkéjében foglalna helyet.

 

A gépházfedél és az ajtók felnyitásakor szemünk elé táruló látvány még inkább megerősíti a modell drámai karakterét. A „brutális” far megjelenését a lendületes ívekből építkező orrkialakítás ellensúlyozza. Az autó legmagasabb pontja nem a szélvédőnél található, mint a legtöbb sportautón, hanem a tető közepénél.

 

A far kialakítása különösen erőteljesen tolmácsolja az autóban lakozó erőt, köszönhetően a rövid, lemetszett farnak, a V alakú rajzolatnak, valamint a kerek lámpatesteknek. Az autó aerodinamikai jellemzőiről híven tanúskodik a 0,375-ös közegellenállási együttható és a zéró felhajtóerő együttható, amit aktív rendszerek nélkül ér el az autó.

 

A belső térben a minimalizmus jellemzi a kialakítást és az anyagválasztást egyaránt. A tervezők arra törekedtek, hogy a lehető leginkább magával ragadó, aktív vezetési élményt biztosítsák az ügyfelek számára. A vezetői környezet kialakításakor minimalizálták a sofőr figyelmét potenciálisan elterelő elemek számát - erről tanúskodik a kevés számú kezelőszerv, amelyeket praktikus okokból a középkonzolon helyeztek el. Közvetlenül a vezető előtt helyezkedik el a háromdimenziós, „távcső” kialakítású műszeregység, amely korábban ismeretlen együttműködést tesz lehetővé ember és gép között.

 

A kormánykerék kialakításakor a vezetés színtiszta élményének igénye lebegett a tervezők szeme előtt, ezért az mentes a manapság szokásos kapcsolóktól és gomboktól. Ahogy a repülőgépek pilótafülkéjében, itt is különböző szinteken helyezkednek el a kezelőszervek: egy részük a mélyen ülő középkonzolon, a többi pedig magasan, a tetőkárpit középső részén. A belső tér kétféle kivitelben – „Tributo” és „Alfa Corse” - elérhető. A repülés világából ihletet merítve a műszerfal és a padlókonzol olyan anyagokból építkezik, mint az alumínium, a szénszálas kompozit, a bőr vagy az Alcantara.

 

Az utasok testét szorosan tartó, Poltrona Frau bőrkárpitozású ülések az eredeti modell stílusában készültek, kiemelkedően kényelmesek és ergonomikusak. Az autó a legapróbb részletekig olyan exkluzív, magával ragadó környezetet kínál, amely méltón őrzi az 1967-es 33 Stradale esztétikai és műszaki hagyományait.

 

Az új, limitált kiadású Alfa Romeo kétféle erőforrással választható: a V6-os ikerturbós benzinmotor több mint 620 lóerőt ad le, illetve kérhető egy 750 lóerőt meghaladó teljesítményű, akkumulátoros elektromos hajtáslánc is. Mindkét változat kiemelkedő menetteljesítményekre képes. A végsebesség 333 km/óra, az autó álló helyzetből kevesebb mint három másodperc alatt gyorsul 100 km/órára.

 

Ahogy egykor, az ügyfelek most is a projekt kezdete óta szorosan közreműködnek az alkotás folyamatában. Az érdekeltek egy csoportjával először a 2022-es Monzai Nagydíjon találkoztak a Bottega munkatársai, ahol a potenciális vásárlók kifejthették, milyen elvárásokat támasztanak az autóval szemben. Ezek után nem meglepő, hogy noha az ára euróban is milliós nagyságrendet képvisel, néhány hét leforgása alatt mind a harminchárom példány gazdára talált.

Tóth Gábor Ákos

Előző

Gigi Sanghajból Peugeot-t álmodott...

Következő

Peugeot 408 tartósteszt toszkán tájak...

Kövess minket!