2022. Július 02. | Ottó
Előző

Tágas és előkelő: BMW „kanapé”...

Következő

Háztáji ökoautó félgőzzel...

Mikulásra jött ki az Opel „puttonyosa”

Az újdonság - első villamosított kombiként - már értékesítése kezdetétől kétféle plug-in hibrid hajtáslánccal elérhető, 2028-ra pedig a márka minden tagja „konnektoros” lesz.

 

A villamosított hajtások mellett az új Astra Sports Tourer magas hatásfokú benzin- és dízelmotorokkal is elérhető lesz. A benzines és dízel modellváltozatokhoz hatfokozatú kézi sebességváltó jár alapfelszerelésként, a nagyobb teljesítményű modellekhez nyolcsebességes automata (a plug-in hibridekben villamosított kivitelben) rendelhető.

 

A különösen hosszú (2,732 mm-es, így a korábbinál 70 mm-rel hosszabb) tengelytávú új modell - főleg rövid első túlnyúlásának köszönhetően - 60 mm-rel rövidebb elődjénél, ugyanakkor 57 mm-rel hosszabb az új Astra ötajtós változatánál.

 

Az új Astra Sports Tourer csomagterének alapmérete több mint 608 liter, ám ez a kapacitás a hátsó üléstámlák előre döntésével több, mint 1,634 literre növelhető. Az alapkivitelben is 40:20:40 arányban osztott hátsó támlarészeket előre billentve ráadásul a megnövelt csomagtér padlója teljesen sík marad. Bár a plug-in hibrid változatok lítiumionos akkuját a padló alá építik be, még így is több mint 548 literes a csomagtartó alapmérete, és 1,574 liter a maximum ezekben a modellekben.

 

A belső égésű kivitelek csomagterének használati értéke még tovább fokozható a rendelhető „Intelli-Space” rendszerrel. Ez az áthelyezhető padlóelem egy kézzel is egyszerűen kezelhető, és két állásban (magas és alacsony) valamint 45 fokos szögben is rögzíthető. Ugyanakkor - bár a konkurensek jelentős részénél ez csak a padlóelem magasabb helyzetében lehetséges - itt a kiszerelt csomagtértakaró rolónak a padló mindkét pozíciójában marad hely a csomagtartó aljában.

 

Az „Intelli-Space” rendszerrel felszerelt új Astra Sports Tourer még a defektjavításban is segít, ugyanis a defektjavító készletet (és az elsősegély csomagot is) úgy helyezték el a csomagtér padlója alatt, hogy az az utastér felől is elérhető legyen, így ha szükség van rá, nem kell teljesen kipakolni a csomagtartót. A csomagtérajtó természetesen a hátsó lökhárító alatti lábmozdulattal is nyitható és zárható.

 

Az utastér is hatalmasat lépett előre. A teljesen digitális Pure Panel tiszta és intuitív felhasználói élményt kínál. A központi kezelőelem az extraszéles érintőképernyő, amely úgy használható, akár egy okostelefon felülete, ugyanakkor a legfontosabb funkciók (például a légkondicionáló) változatlanul közvetlenül, fizikai kapcsolókkal működtethetők. Kábelekre sincs szükség, hiszen az alapkivitelekhez is elérhető újgenerációs multimédia és infotainment rendszer (a kompatibilis telefonok esetében) vezeték nélkül kapcsolódik az Apple CarPlay vagy Android Auto alkalmazásokhoz.

 

Az új Astra Sports Tourer új technológiák egész sorát hozza el a kompakt kombik mezőnyébe. Ezek közül az egyik legfontosabb az adaptív és vakításmentes működésű Intelli-Lux LED Pixel fényszóró. A rendszer egyenesen az Opel zászlóshajóiból, az Insigniából és a Grandland-ből érkezett, 168 LED elemével a kompakt- és a középkategória élvonalbeli megoldásának számít. A kiváló üléskényelem hagyományos Opel jellemző, a különösen ergonomikus kialakítású ülések a kompaktosztály legjobbjai, és számos kiegészítő állítási lehetőség is elérhető hozzájuk, az elektromos támladöntéstől egészen az elektropneumatikus deréktámaszig. A nappabőr kivitellel szellőztetés, vezető oldali masszásfunkció, valamint első és hátsó ülésfűtés is jár.

 

Ugyancsak friss hír a villámos márka háza tájáról, hogy az Opel Corsa-e és az Opel Mokka-e  hatótávolsága a fejlesztéseknek köszönhetően jelentősen megnövekedett – egyetlen feltöltéssel 359, illetve 338 km -. s nem csak a hivatalos WLTP mérési ciklus alapján, hanem a mindennapi használat során is.

 

A hatótáv-növekedéseket a fűtő- és szellőzőrendszer működésének és a hajtáslánc egyes elemeinek optimalizálásával érték el a Corsa-e és a Mokka-e fejlesztői. Az ígéretek szerint a vezetők különösen téli üzemben tapasztalnak majd jelentős hatótáv-változást. A villamosítás 2024-re az Opel teljes kínálatára kiterjed, 2028 után pedig teljes mértékben az akkumulátoros elektromos hajtású modellekre koncentrál majd a márka az európai piacon.

Tóth Gábor Ákos

Előző

Tágas és előkelő: BMW „kanapé”...

Következő

Háztáji ökoautó félgőzzel...

Kövess minket!