2020. Október 28. | Simon, Szimonetta
Előző

Vízen is jól hasít a Peugeot...

Következő

A használt autó piac dacol a vírussal...

Alfát akarok taperolni!

Mintha Erzsébet királynő próbálná elmagyarázni a Rolls-Royce élményt – egy Alfát on-line bemutatni emberkínzás, az érzést szó szerint nehéz szavakba foglalni, íme, a száraz tények.

 

A Giulia és a Stelvio formáját annyira eltalálta az Alfa Romeo, hogy még nem volt szüksége a változtatásra, a technikát azonban ideje volt naprakésszé tenni. Az olasz gyártó decemberben leplezte le a két modell átdolgozott változatát, de csak a hétköznapi motorokkal, ezúttal a Quadrifoglio csúcsmodellek megújulásán volt a sor.

 

Ahogy a kisebb változatok is, a Giulia Quadrifoglio és a Stelvio Quadrifoglio is visszafogott külső fejlesztéseket kaptak, a hálózati és biztonsági kiegészítők kapták a komolyabb csomagot. A 2,9-literes, biturbós V6-oshoz nem nyúltak, továbbra is 510 lóerőt és 600 Nm-es nyomatékot küld a Giulia Quadrifoglio hátsó és a Stelvio Quadrifoglio összes kerekére. Továbbra is mindkét modellben megtalálható az Alfa Active Torque Vectoring rendszer, a nyolcsebességes automata váltó és a remek vezetési élményt biztosító kiegészítők.

 

Bár a V6-os hangját továbbra is egy standard, négy kivezetéssel rendelkező kipufogó szűri meg, kiegészítőként már az Akrapovic rendszerét is kérhetjük, szénszálas csövekkel. Az új Giulia és Stelvio Quadrifoglio új LED-es hátsólámpákat kapott sötét búrával, emellett a hátsó feliratokat fekete körvonalak veszik körül. A Stelvióra 21 colos kerekek is kerülnek, míg a Mopar olyan kiegészítőket hozott, mint az új szénszálas hűtőrács, az új visszapillantók és a hátsó spoiler.

 

Jelentősebbek a változások belül, ahol mind a Giulia Quadrifoglio, mind a Stelvio Quadrifoglio bőrbe burkolt kormánykereket és váltókart kapott, új középkonzolt és kibővített lehetőségeket. A vásárlók például új, perforált bőrből vagy Alcantarából készített kárpitot kérhetnek az ülésekre. A formán tehát nem kellett változtatni, de új színek érkeztek a kínálatba, a Giulia és a Stelvio összes változatához választható bordó és arany mellett itt a Montreal zöld, ami csak a Quadrifoglio modellekhez érhető el. Az utastérben jobb minőségű anyagokat ígérnek, a biztonsági övet fekete helyett vörös vagy zöld színben is lehet kérni.

 

Technológiai fejlesztések is történtek azonban, mindkét modell a cég új infotainment rendszerét kapja 8,8-colos érintőképernyővel, hálózati kapcsolódással és új interfésszel. A Quadrifogliókban egy új menü is található, mely a fő alkatrészek hőmérsékletét, a nyomatékelosztást, a turbónyomást és a felhasznált energiát mutatja.

 

Az új vezetési segédleteknek hála a Giulia Quadrifoglio és a Stelvio Quadrifoglio is kettes szintű önvezető technológiát mondhatnak magukénak - sávtartó automatika, tempomat, közlekedési táblákat felismerő rendszer -, ami manapság szükséges, megtalálhatóak bennük. A frissített Alfa Romeo Quadrifoglio ás Stelvio Quadrifoglio nyártól lesz majd megvásárolható, tehát a taperolással addig várnunk kell. Mint ahogy az árakra is, bár sejthető, hogy az alapmodell 10 milliós árcédulájánál azért merészebb összegeket fogunk látni.

Tóth Gábor Ákos

Előző

Vízen is jól hasít a Peugeot...

Következő

A használt autó piac dacol a vírussal...

Kövess minket!