2021. December 04. | Borbála, Barbara
Előző

Adrienne Feller Hungarian Spring-je...

Következő

Lány kötöttben...

Amikor egy álom megvalósul – Zenon Ziaja

A lengyel hölgyek egyik kedvenc márkája a Ziaja, amely mögött egy komoly kozmetikai termékcsalád áll. Mivel ezeket a termékeket már hazánkban is forgalmazzák, utánajártunk a cégnek, és egy izgalmas karriertörténet bontakozott ki előttünk, amelynek főszereplője Zenon Ziaja.

A fiatalember pályafutása meglehetősen szokványosan kezdődött. Miután elvégezte az Universítet Medíczy orvosi egyetem gyógyszerészeti szakát egy gdanski kórházi patikában dolgozott. Ebben az időszakban számos gyógyszert, főként a kenőcsöket gyógyszertárakban állították elő orvosi rendelvényre. Zenon Ziaja nagyon élvezte a gyártást, ami hamar a hobbijává is vált. Szabadidejében sokat kísérletezett a különböző összetevőkkel, és lassan megszületett benne a gondolat, hogy saját cégét alapítson. Úgy vélte képes lesz megfizethető áru termékek előállítására.

Első ötlete - annak ellenére, hogy patikában dolgozott korábban - a tapétaragasztó gyártása volt. Nem sok sikerrel járt e téren, mert a tapéták folyamatosan leestek a falról. Ez azonban nem szegte kedvét, tovább gondolva a lehetőségeit arra a következtetésre jutott, hogy krémeket fog előállítani. Addigi munkája során nagy tapasztalattal rendelkezett az orvosi kenőcsök előállításában, és úgy gondolta a kozmetikai krémek ettől nem állnak távol. A gondolatot tett követte, és némi kísérletezést követően létrehozta a Természetes Olíva Krémet, amely az első, és máig is a cég legsikeresebb terméke. A Természetes Olíva Krémnek nagyon egyszerű az összetétele, csakúgy, mint az orvosi kenőcsöknek.

1989-ben, a rendszerváltást követően a lengyelországi helyzet igen sajátságos volt. A boltok polcai üresen álltak, és az emberek 45 év korlátozott hozzáférhetőség után nyitottak voltak az újdonságokra. A Természetes Olíva Krémet úgy vitték, mint a cukrot. Zenon Ziaja jó érzékkel felismerte, hogy az akkori gazdasági és társadalmi helyzet kedvező az új lehetőségek kiaknázására, és elhatározta magát termékei palettájának bővítésére. Ezt felesége, Alexandra támogatása nélkül nem tudta volna véghezvinni, hiszen a kezdeti időkben mindent együtt, maguk csináltak; a gyártástól a csomagoláson át, a szállításig. Nemsokára újabb termékeket állítottak elő, amelynek szintén nagy sikere volt a fogyasztók között. Az eladás gyorsan nőtt, alkalmazottakat kellett felvenni, hogy kielégítsék a növekvő keresletet.

Mindezek ellenére Zenon Ziaja továbbra is saját maga szállította ki az árut. Ennek már nem anyagi okai voltak, mint a kezdetekben, hanem mert Zenon élvezte az emberekkel való beszélgetést, tudni akarta mit gondolnak a termékekről, és mire lenne még szükségük. Ahogy teltek az évek a cég egyre több termékkel rukkolt elő, napjainkban kínálatuk meghaladja a kilencszázat, amelyek között arc,- test,- és hajápolási készítmények találhatók. Zenon továbbra is kézben tartja a 700 alkalmazottal rendelkező cég irányítását, belefolyik a fejlesztésekbe, naponta hoz meg fontos döntéseket.

A mindennapok rutinja ellen számára a legjobb kikapcsolódást a sport jelenti. Erre mindig szakít időt. Párjával, Alexandrával teniszeznek, síelnek és bicikliznek. Ezekre a családi sportolásokra a már felnőtt gyermekei nem tartanak velük, azonban mind a fia, mind a lánya a cég munkatársaként folytatja a szülők álmainak megvalósítását. A lányuk a cég kreatív igazgatója, fiuk pedig a kutatási és fejlesztési osztály vezetője. Úgy tűnik, lesz kinek átadni a stafétabotot, ha majd a mai napig is energikus alapító, Zenon Ziaja úgy dönt, hogy pontot tesz több évtizedes sikeres pályafutására.
Előző

Adrienne Feller Hungarian Spring-je...

Következő

Lány kötöttben...

Kövess minket!