2024. Március 19. | József, Bánk
Előző

Feszes és energikus...

Következő

Balenciaga – avatárok törzse...

Az őszinteség luxusa

Charat Tajer

A francia-marokkói származású Charaf Tajer az eleganciát és a szépséget testesíti meg a kortárs férfiruházatban A Casablanca márka tervezője mellesleg a Pigalle társalapítója és a Virgil Abloh munkatársa sikeresen ötvözi kettős kulturális örökségét, miközben szabadidő kollekcióiban saját luxusérzetét is megjeleníti.

 

Nem egy régi márkáról van szó, a tervező a közelmúltban, 2018-ban alapította cégét, amely rövid idő alatt a szabadidő-ruházat kényelmes és kiváló minőségű termékeiről vált híressé. Azt gondolhatnánk, hogy a frottír és a selyem igen távol áll egymástól, főleg furcsa, ha sportruházat kapcsán emlegetjük a kelméket. Nem így van ez Tajer esetében, nála a frottírból készült tréningruhák és selyemingek tisztelettel adóznak a tervező Marokkóban töltött fiatalságának. A márka átfogó koncepciója egyébként az utazás, a természet és az építészet, amelyek örömteli és pozitív elemeit a tervező rendre megidézi modelljein.

  

De nézzük a kezdeteket! Charaf Tajer Casablancában töltötte gyermekkorát, számára a marokkói város romantikus és nosztalgikus, így nem véletlen, hogy divatmárkáját arról a városról nevezte el, ahol a szülei találkoztak és megszerették egymást. De felnőttkorában is sokat időzött a népszerű városban, nyaranta általában ott pihent. Az ott eltöltött idők alatt azt érezte, hogy az emberek úgy élnek, mintha ez lenne életük utolsó napja. A 90-es években az ottaniak stílusa – mind motorkerékpárral jártak és selyemingben voltak – erős hatással volt művészetére. A Lacoste sportruháinak erőteljes színei, valamint a Hermès sálak és Cartier napszemüvegek luxusai erős visszhangot keltettek benne.

 

Mindezek az emlékek nagyon ösztönzőleg hatottak rá, így bizonyos szempontból a Casablanca a pozitív és örömteli emlékeinek textilbe foglalt értelmezése, a szépség és a szabadság ötvözete. Ars poétikájáról egy korábbi interjújában ezt mondja: „Az élet rövid, és minden pillanatot teljes mértékben ki kell élni – remélem, hogy az általam készített ruhák elkísérhetik ezeket a pillanatokat. Ha a zene az életed filmzenéjének tekinthető, azt akarom, hogy a Casablanca kapcsolódjon a szépség, a szabadság, a jelenben élés pillanataihoz, itt és most.”

 

Bár a tervező az utcai outfitek kultúrájából származik, mégis szenvedélyes vonzódik a klasszikus francia luxusmárkákhoz, s e két életérzést, stílust sikerült ötvöznie a Casablanca kollekcióiban. Egy olyan kínálattal lépett fel, amivel eddig nem találkozhattunk az üzletekben. Sportruházati termékei a luxus és a szabadidő ruházat fúziói, kifinomultak, elegánsak, mégis kényelmesek és könnyedek. A tervező azt szeretné, ha a laza és színes ruhái nemcsak a fiatalok gardróbjába jutnának el, hanem minden korosztály számára elérhetőek lennének. Tajer célja, hogy akár egy 60 éves férfi is bemehessen az üzletbe és vegyen magának egy tréningruhát, inget, vagy kabátot.

 

Kollekcióinak egyik jellemzője a nyomat. Az építészeti háttérrel rendelkező – egyetemen tanult építészetet – tervező öltözékeinek nyomatain rendre megjelennek az építészet és a természet kombinációi. Fő feladatának tekinti, hogy bemutassa a fiatalabb generációnak is, hogy a természet gyönyörű, értékelni és védeni kell. Ennek jegyében született meg a Brazília, vagy a Garda-tó ihlette kollekciója is.

 

Tajer életébena szépség és harmónia mellett meghatározó szerepet játszik az őszinteség, mert szerinte e nélkül nincs érték, akár divatról, akár a művészet más ágairól beszélünk. A Casablancában megtestesülő őszinteségről a GOAT-nak adott interjújában beszélt: „Számomra az őszinteség az első és legfontosabb dolog, amelyet figyelembe kell venni, amikor kifejezed magad a művészeteden keresztül. Az őszinteség ellentéte az irónia, és sok az irónia a divatban. Amikor művész vagy, az a dolgod, hogy érzelmi választ adj valamire a világ többi részének. Sokan pajzsként használják az iróniát, mint a védekezés módját. Ha elengeded magad, és meghallgatod magad, akkor mindig őszintének kell lenned. Amikor valaki alkot, megmutatja érzelmeit másoknak, tehát ha nem őszintén adja át őket, akkor mit ér? Azt is megértem, amikor az emberek elrugaszkodnak az őszinteségtől, mert félnek, hogy teljes mértékben és nyíltan kifejezzék magukat. Őszintének lenni nehéz, mivel könnyen lehet aggódni azon, hogy mások mit gondolnak. Most egy kicsit idősebb vagyok, és sokat tanultam a korábbi tapasztalataimból, így már nem félek a saját érzelmeimtől.”

 

Legújabb kollekcióját korábbi cikkünkben bemutattuk: ITT



Előző

Feszes és energikus...

Következő

Balenciaga – avatárok törzse...

Kövess minket!