2024. Július 22. | Magdolna
Előző

Arthur C. Brooks: A csúcsra és felfel...

Következő

Edward Carey: Kicsi...

Anthony McCarten – Zéró protokoll

Gondosan kiválasztottak tíz amerikait a FUSION, a mérföldkő-jelentőségű kémprogram béta-tesztelésére. Ez a program mindenkit megtalál, bárhol van is a bolygón. El lehet bújni előle harminc napon át? A nyeremény hárommillió amerikai dollár. A tíz vállalkozó egyike egy bostoni könyvtáros, Kaitlyn Day, neki jóval több a tét, nem csak a nyeremény összege. A program fejlesztői számára, ha a FUSION nem működik, a CIA kilencven milliárd dolláros megbízása forog kockán. Amikor a visszaszámlálás a zéróhoz ér, a nyertes csak egyvalaki lehet.

 

A. J. Finn szerint a thriller „hogyan játsszuk ki a rendszert” témája olyan sikerfilmeket juttat eszünkbe, mint a Ready Player One és a Lost – Eltűntek, csakhogy a Zéró protokoll mindkettőnél gyorsabb tempójú és mélyebbre ás. Finn még hozzáteszi, hogy inkább az olyan klasszikusokra hajaz (minőségben is), mint az Én, a robot és a Jurassic Park. Anthony McCarten neve nem ismeretlen, hiszen számos olyan film forgatókönyvét jegyzi, melyeket kimagaslóan izgalmas dramaturgia és zseniális karakterépítés jellemez. Ki ne szerette volna a Freddie Mercury-t megidéző Bohém rapszódiát, a Stephen Hawkingról szóló A mindenség elméletét, a Churchillt bemutató A legsötétebb órát, vagy a Benedek pápát és Ferenc pápát megrajzoló A két pápa című filmet?

 

A filmes világban elismert zseniális történetszövő viszont könyvet is nagyon tud írni. Forgatókönyvíróként, rendezőként, producerként és színházi adaptációkat is készítő alkotóként mindent tud arról, mitől működik egy sztori. Az emberi tényezőtől. Legyen az történelmi film, lélektani dráma vagy akciódúsabb mű, tisztában van vele, hogy a történet izgalmát nemcsak az események, de az események emberekre gyakorolt hatása jelenti. Hogy mihez kezd például valaki egy olyan feladattal, hogy harminc napra teljesen el kell tűnnie, láthatatlanná kell válnia a társadalomban? 


NÉVJEGY:

Anthony McCarten Új-Zélandon született, jelenleg Londonban él. Kétszer nyerte el a BAFTA-t, és forgatókönyveit négyszer nevezték Oscar-díjra. Legismertebb művei: A mindenség elmélete, Bohém rapszódia, A két pápa, A legsötétebb óra.

 

MÁSOK A KÖTETRŐL: 

Ez a „hogyan játsszuk ki a rendszert” téma olyan sikereket juttat eszünkbe, mint a Ready Player One és a Lost – Eltűntek, csakhogy a Zéró protokoll mindkettőnél gyorsabb tempójú és mélyebbre ás; inkább az olyan klasszikusokra hajaz (minőségben is), mint az Én, a robot és a Jurassic Park. Provokatív, lényeglátó és eredeti. – A.J. Finn, a Nő az ablakban szerzője

 

Hosszú ideje az egyik legjobb thriller, amit olvastam. A színtiszta szórakoztatáson túl ez a regény kimondja az igazságot erről a felkavaró korról, amiben élünk. – Douglas Preston, A majomisten elveszett városa szerzője

 

Amilyen pörgős, olyan időszerű… Anthony McCarten brutálisan feszes összeesküvős thrillere úgy hatol bele a kortárs Amerikába, akár egy golyó. – Graham Moore, Az éjszaka fénye és a Sherlockian szerzője

 

Az izgalmas a hajsza adja, amely megállás nélkül fokozódik… Ez a jól megírt sztori bizonyítja, hogy egy lebilincselő thrillerhez nem mindig kell vérfürdő. – Kirkus. – Kirkus    

Előző

Arthur C. Brooks: A csúcsra és felfel...

Következő

Edward Carey: Kicsi...

Kövess minket!