2024. December 10. | Judit
Előző

Honda válasz a plug-in hybrid dilemmár...

Következő

Goodwood újra begyorsult...

Tovább nőtt a használt autók forgalma

A Data House adatai szerint különösen a februári és az áprilisi forgalom kiegyensúlyozottsága biztosította a féléves piac 12 százalékos bővülését.

 

A használtautó-kereskedők egyik szeme sír, a másik nevet: a forgalom bővül, ugyanis ötvenezerrel több autó cserélt gazdát az idei első félévben. Ugyanakkor kevés az új kocsi a piacon, ráadásul megfigyelhető, hogy a vevők az egyre korosabb járműveket keresik, mert az érhető el számukra. A tavalyi első félévi 406 394-ről 456 976-ra emelkedett a június végéig átírt használt személyautók száma.

 

„Az adatokat látva bizakodóak a kereskedők, ám az is markánsan látszik, hogy a vásárlók az olcsóbb autókat keresik. Ezt alátámasztja egy kutatás is, amely szerint a 17-18 éves modellekre keresnek rá legnagyobb számban az interneten, míg tavaly egy évvel, tavaly előtt pedig két évvel fiatalabb kocsik iránt érdeklődtek a vevők” – mondta el Tóth Péter, a Das WeltAuto Centrum Budaörs értékesítési igazgatója, rámutatva, hogy az első félévi használtpiac kedvencei továbbra is az alsó-közép kategóriás modellek (130 809 átírás, 28,62 százalékos piaci részesedés), valamint a kisautók (96 770 darab, 21,18%) és a felső-közép kategória gyártmányai 64 892 darabbal és 14,20 százalékos piaci részesedéssel.

 

Ehhez képest nagyon lemaradva következik a negyedik helyen a használtpiacon leggyakrabban megforduló SUV kategória, az alsó-közép, vagyis C méretosztály, amiből fél év alatt csupán 23 428 cserélt gazdát és ezzel a kategória a forgalom 5,13 százalékát érte el – mutatott rá Tóth Péter.

 

A júniusban új gazdához került 76 520 gépkocsi több mint ötöde Opel és Volkswagen volt, majd a 10 százalék alatti piac részesedésű márkák következtek a Ford, a Suzuki, a BMW és a Škoda vezetésével.

 

Az alábbi táblázatban azt láthatjuk, hogy június végéig hogyan alakult a 2 százaléknál nagyobb piaci részesedésű márkák átírása.

 

A használtpiac kedvenc márkái az első félévben

 

                                                                     darab         piaci részesedés

1

OPEL

49680

10,87%

2

VOLKSWAGEN

46820

10,25%

3

SUZUKI

36999

8,10%

4

FORD

36312

7,95%

5

BMW

27929

6,11%

6

ŠKODA

25259

5,53%

7

TOYOTA

23721

5,19%

8

MERCEDES

23133

5,06%

9

RENAULT

23096

5,05%

10

AUDI

20005

4,38%

11

PEUGEOT

16970

3,71%

12

FIAT

12881

2,82%

13

CITROEN

11565

2,53%

14

MAZDA

10364

2,27%

15

KIA

10161

2,22%

Forrás: Data House

 

Amint a Das WeltAuto Centrum Budaörs értékesítési igazgatója rámutatott, a legkapósabb márkák toplistája évek óta stabil, a modellek közül pedig nyilván a Suzuki Swift és az Opel Astra vezet, hiszen azoknak a hazai gyártás okán afféle kultusza alakult ki a kilencvenes években, arról nem is beszélve, hogy annak idején igen nagy számban kerültek a magyar családokhoz. Ezek átlagos kora azonban igen magas, amint egyre nő a magyar személyautó-állomány kora is.

 

A használtpiac kedvenc modelljei (első félév, darab)

SUZUKI SWIFT                     18 384

OPEL ASTRA CLASSIC         13 585

FORD FOCUS                       13 125

VOLKSWAGEN PASSAT       12 067

VOLKSWAGEN GOLF          11 994

ŠKODA OCTAVIA                11 883

Forrás: Data House

 

Előző

Honda válasz a plug-in hybrid dilemmár...

Következő

Goodwood újra begyorsult...

Kövess minket!