2024. Április 29. | Péter
Előző

Honda Jazz e:HEV, a praktikusan csajos v...

Következő

Elsők és utolsók...

Sportos évkezdet a Toyotánál

Az elektromos sportautók forradalmát hozza el egy új Toyota tanulmány, miközben épp a hagyományos erőforrások viadala zajlik Szaúd-Arábiában.

 

Az előző évekhez hasonlóan idén is Szaúd-Arábiában kerül megrendezésre a világ legkeményebb terepversenyének tartott Dakar Rally, amelyen a kétszeres címvédő Toyota új felállásban, öt gyári csapattal méreti meg magát. A TOYOTA GAZOO Racing színeiben versenyző gyári csapat a vadonatúj GR DKR Hilux EVO T1U versenygéppel vág majd neki a homokdűnéknek. A nyolc napos megmérettetés január 5-től 13-ig tart.

 

Mindeközben izgalmas jövőt fest elénk a Toyota egy új akkumulátoros elektromos kétüléses sportautó koncepciójával, amely jellegzetes erőteljes és letisztult formái mellett zéró károsanyag-kibocsátást is biztosít - mindeközben széles, lapos kiállásával, könnyű alkatrészeivel és javított kanyarképességeivel a vezetés legexlúzívabb élményét nyújtja sofőrjének. A pilótafülke intuitív kezelőszervei magával ragadó vezetési élményt, az alacsony műszerfalprofil pedig remek kilátást nyújt, ezzel is fokozva a közvetlen kapcsolatot a járművel.

 

 Az FT-Se koncepció magában foglalja a TOYOTA GAZOO Racing erőfeszítései során szerzett tapasztalatokat is – az FT-Se, amelynek neve a "Future Toyota Sports electric" kifejezésből ered, a karbonsemleges korszak nagyteljesítményű koncepciója. Kompakt 1220 milliméteres magasságával a múlt klasszikus sportautóinak emlékét idézi, míg 1895 milliméteres szélessége céltudatos kiállást eredményez, amelyet a lágy íveket és agresszív vonalakat ötvöző, modern orrkialakítás hangsúlyoz. A 4380 mm hosszú és elegáns sziluett az aerodinamikus vonalaknak, a jellegzetes trapézformáknak és a beszédes hátsó légterelőnek köszönhetően vonzza a tekintetet.

 

Belül az új generációs pilótafülke intuitív kezelőszerveket és magával ragadó vezetési élményt kínál, az alacsony műszerfalprofil pedig jó kilátást biztosít. Az új térdtámaszok megvédik a vezetőt és utasát a G-erőkkel szemben vezetés közben, akár a közúton, akár az FT-Se természetes környezetében, a versenypályán. A fokozott menetstabilitás és aerodinamikai képességek kiegészítik a nagyteljesítményű, következő generációs elektromos hajtáslánc közvetlenségét és tiszta izgalmát.

 

A legújabb, alacsony és nagy energiasűrűségű akkumulátorok fontos szerepet játszanak abban, hogy az FT-Se feszegetni tudja a teljesítmény határait. Ez a technológia, valamint az olyan alkatrészek, mint a motor, a sebességváltó és a légkondicionáló egység méret- és súlycsökkentése új lehetőségeket kínál a hagyományos sportautó tulajdonságok, például a stabil kanyarképességek, a közvetlen vezethetőség és a magabiztos fékteljesítmény fokozására. Az FT-Se koncepció egy vízió arról, hogyan válhat egy akkumulátoros elektromos sportautó olyan egyedi járművé, amely felpörgeti a vezető pulzusát és hosszú távú kötődést alakít ki.

Tóth Gábor Ákos

Előző

Honda Jazz e:HEV, a praktikusan csajos v...

Következő

Elsők és utolsók...

Kövess minket!