2022. Szeptember 27. | Adalbert
Előző

Hasznos tippek hosszú utazáshoz...

Következő

Nincs euró-fék a használt autók piac...

Felvillanyozó elegancia

Elnyújtott tetővonalú, de határozottan lépcsős hátú taggal bővíti villanyautó-családját a Volkswagen – előbb Kínában, jövőre Európában is kapható lesz.


Az utóbbi években egészen széles lett az elektromos autók kínálata a Volkswagennél, a kompakt ID.3 után érkezett az egy mérettel nagyobb ID.4, és kupéformájú testvére, az ID.5, idén meg már az ID. Buzz kisbuszt várhatjuk. A magas építésű modellek után pedig egy hagyományos lépcsőshátú elektromos autó tanulmányát is bemutatták ID. Aero néven.

Magyarán, a ferdehátú, a crossover, a terepkupé és a furgon-kisbusz után egy klasszikus négyajtós is bekerült a Volkswagen ID. modellcsaládjába. A tisztán elektromos típusokat tömörítő almárka újdonsága az ID. Aero névre hallgat: neve vélhetően az áramvonalas karosszériára utal – nem véletlenül, hiszen áramlástani szempontból a lépcsős farkialakítás a legkedvezőbb a különböző karosszériatípusok közül.

 

A felső középkategóriás Passat, illetve Arteon páros alternatívájaként piacra lépő modell nagyjából öt méter hosszú lesz, stílusjegyei megegyeznek az ID. család más tagjairól ismert részletekkel. Progresszív, stílusos és aerodinamikus formavilága bőséges belső térkínálatról gondoskodik.

 

A modell kínai kivitelét 2023 második felétől fogják árusítani. Az európai és észak-amerikai piacokra hangolt verzió 2023-ban mutatkozik be, és még ugyanabban az évben megkezdődik a gyártása a németországi Emdenben, ahol egyébként a Passat és az Arteon jelenleg is készül. Az emdeni üzemet egymilliárd eurós ráfordítással fokozatosan átállítják a tisztán elektromos modellek gyártására; az ID. 4 már most is itt készül.

 

A koncepciómodell csaknem öt méter hosszú és kimondottan aerodinamikus kialakítású. Elegánsan, a kupék stílusában ereszkedő tetővonala nagyban hozzájárult kiváló, 0,23-os légellenállási együtthatójához. A Volkswagen moduláris elektromos hajtásrendszer-platformja mindemellett rövid karosszéria-túlnyúlásokat, hosszú tengelytávot és kiemelkedően tágas belteret tett lehetővé. Az ID. AERO nagyteljesítményű lítiumion-akkumulátort kapott, 77 kWh nettó energiatároló képességgel. Gazdaságos hajtásrendszerének és kiváló aerodinamikai tulajdonságainak együttese hosszú távokra is alkalmas, akár 620 kilométert is képes megtenni két töltés között.

 

Nem titok, szériaközeli tanulmányával a Volkswagen fel kívánja gyorsítani kínai elektromos offenzíváját. Regionális stratégiája révén a Volkswagen a hosszú távon fenntartható járművek vezető szállítójává kíván válni Kínában, s a tervek szerint már 2030-ra legalább minden második Kínában eladott járműve elektromos hajtásrendszerrel készül.

 

A Volkswagen további műszaki részleteket egyelőre nem árult el az autóról, de a három éve bemutatott, és az ID. Aero kombiváltozatának tekinthető ID. Space Vizzion tanulmányautó paramétereiből sejteni lehet, hogy a hátsókerék-hajtású változata 279 lóerős lesz, s a kétmotoros, összkerékhajtásos modell 340 lóerővel rendelkezik majd.

Tóth Gábor Ákos

Előző

Hasznos tippek hosszú utazáshoz...

Következő

Nincs euró-fék a használt autók piac...

Kövess minket!