2024. Április 28. | Valéria
Előző

Az ID.7 hatótávjának „titka”...

Következő

Véget ért az amcsi brummogás...

BMW-k a dobogó tetején

Juluia Mehretu

A stagnáló magyarországi új autó piacon 2023 első félévében a prémium szegmens esetében növekedés figyelhető meg, nem kis részben köszönhetően a bajor gyártó teljesítményének.

 

A BMW a New York-i Solomon R. Guggenheim Múzeumban minap újabb együttműködést jelentett be: a BMW Art Cars kollekció jubileumi, huszadik guruló műalkotását Julie Mehretu készítheti el. A New Yorkban élő kortárs képzőművészt egyhangúlag választotta ki a múzeumigazgatókból és kurátorokból álló nemzetközi zsűri, amely a jubileumi műalkotás elkészítésében teljes alkotói szabadságot biztosít.

 

A BMW a 2024. június 15-i hétvégén megrendezendő Le Mans-i 24-órás versenyen mutatja be és állítja rajtrácsra a Julie Mehretu által valóra álmodott BMW M Hybrid V8 Art Car versenyautót, amellyel az autóversenyzés, a művészetek, a technológia és a mobilitás iránti közös szenvedély mintegy félévszázados hagyománya folytatódik tovább. A BMW Art Cars kollekciót 1975 óta olyan világhírű művészek színesítették, mint Alexander Calder, Frank Stella, Roy Lichtenstein, Andy Warhol, Jenny Holzer, Jeff Koons, Cao Fei és John Baldessari.

 

Az új hosszútávú versenyautó meghajtásáról egy körülbelül 640 lóerő maximális teljesítményre képes hibrid hajtáslánc-technológia gondoskodik, amelyben az elektromos motor egy 4.0 liter hengerűrtartalmú V8-as erőforrást támogat. A versenyautó végsebessége 345 km/óra (amely a versenypálya borításától és vonalvezetésétől is függ). 

 

Mindeközben a hibrid modellek az utcai változatokban is egyre nagyobb teret hódítanak maguknak. Ami pedig a hazai piacot illeti, a BMW Group az első félévben 2 690 db BMW és 351 db MINI modell értékesítésével a legnépszerűbb prémiumgyártó lett Magyarországon. A bajor tulajdonos brit márkája, a MINI a tavalyi, egyébként rekordot jelentő egész éves értékesítési volumenének a 73%-át elérte már az idei év első hat hónapjában. A tavalyi hasonló időszakhoz képest 15%-kal nőttek a BMW eladások, míg a MINI eladásai 43%-kal gyarapodtak.

 

Az első félév legnépszerűbb modellje – megőrizve a tavalyi egész évre vonatkoztatott eredményét – a BMW X5 lett 330 db értékesített modellel, rögtön a nyomában a BMW 3-as (326 db) és a kiváltképp sikeres BMW 4-es (320 db) sorozattal. A regisztrált modellek 12,6%-a elektromos meghajtású.

 

A legnépszerűbb MINI kivitel a 3-ajtós, 5-ajtós és Cabrio változat (198 db) volt az év első hat hónapjában. A MINI Countryman mellett 124, a MINI Clubman mellett a brit prémiumgyártó 29 ügyfele döntött.

 

A bajorok első féléves magyarországi értékesítésének 13%-át tették ki tisztán elektromos modellek, mely részarány az ősszel bemutatkozó BMW i5-össel tovább növekedhet.

Tóth Gábor Ákos

 

Előző

Az ID.7 hatótávjának „titka”...

Következő

Véget ért az amcsi brummogás...

Kövess minket!