2024. Április 27. | Zita
Előző

Lexus: beköszönt az LBX és az RZ...

Következő

Gróféknál jubileumi buli volt...

Az e:Ny1 nem egy titkos kód

Az európai piaci bevezetéssel egyidőben Magyarországon is megkezdte legújabb, tisztán elektromos villanyautójának forgalmazását a japán gyártó.

 

A névadás nem a Honda erőssége, az e:Ny1 inkább a merész, részleteiben is precízen kidolgozott kocsiszekrény rövid túlnyúlásaival, a nagy kerekekkel és a széles nyomtávval hívja fel magára a figyelmet. Ugyanakkor már megjelenik rajta a Honda elektromos járművekhez kidolgozott új arculata, melynek fontos eleme a hűtőrácson, a kerékkupakokon és a kormánykeréken megjelenő, fehér H-embléma, valamint a megújult hátsó Honda-felirat. Utóbbi a jövőben minden elektromos Hondán ott virít majd, kihangsúlyozva azok prémium mivoltát.

 

A B szegmensbe sorolt, WLTP mérés szerint 412 km-es hatótávú Honda e:Ny1 belépő szintű, Elegance néven futó változata olyan extrákat is tartalmaz, mint a motoros állítású ülés, szintetikus bőr ülésbevonat, ülésfűtés, kétzónás automata klíma, vezeték nélküli telefontöltés és kulcsnélküli nyitás és indítás. Magyarországon viszont ez a szint nem, csak az Advanced lesz elérhető, ami az Elegance szinten felül többek között panoráma üvegtetőt, fűthető kormányt, motoros csomagtérajtót és prémium audiorendszert is tartalmaz.

 

Az Advanced csomag sajátja a Honda Parking Pilot, ami hatféle módon képes automatikusan beállni a felismert szabad helyekre, köztük akár az úttal 45 fokos szöget bezáró helyekre is. A Honda Sensing néven futó biztonsági csomagot viszont mindegyik e:Ny1 megkapja, így a tolatókamera és tolatószenzorok mellett a minden autóban van holttérfigyelő rendszer, útpálya elhagyásra figyelmeztető rendszer, sávtartó asszisztens, jelzőtábla felismerő rendszer és az ütközés erejét mérséklő fékrendszer is.

 

Mindkét felszereltségi szinthez jár a 15,1 colos központi, és a 10,25 colos vezető előtti képernyő. Előbbi természetesen alkalmas a mobiltelefonok képernyőjének Android Auto és vezeték nélküli Apple Carplay rendszerű kiterjesztésére. A Honda+ alkalmazás alapfunkciói (töltés és klíma távoli vezérlése, ütemezése) 8 évig járnak ingyenesen az autóhoz, a digitális kulcs (a tulajdonos és akár 5 meghívott személy applikációval nyithatja, zárhatja és indíthatja az autót), a digitális útmenti segély és a zónakontroll csak az első 12 hónapban ingyenes.

 

A Honda e:Ny1 öt színben (fekete, piros, kék, szürke és fehér) és kétféle beltérrel (sötét és világos) rendelhető. A feketétől eltérő külső színek felára 300.000 forint, ezen felül azonban más extra nem terheli az autó árát. A Honda e:Ny1 204 LE-s (310 Nm) motorját egy 68,8 kWh-s akkumulátor látja el energiával. Az akkumulátor váltakozó áramról 11, míg egyenáramról akár 78 kW-tal is tölthető, így 10-ről 80%-ra nagyjából 45 perc alatt feltölthető. Figyelmes megoldás, hogy a fedél felett két LED-csík világít, amikor az autó tölt, és a fázisokat is jelzi, futófényként villog, miközben tölt, fixen világít, amikor kész, de pirosan jelzi azt is, ha valami nem oké a töltéssel. 

 

Váltókar helyett a Civicben is használt gombokat kapja az e:Ny1 is. Csomagtartója 344 literes, mégpedig a padló alatti rekesszel együtt, ami egy ekkora kasztninál nem is rossz érték.Az első autók egyébként várhatóan 2023 őszén érkeznek majd meg Magyarországra, nagyjából 20 millió forintos áron.

Tóth Gábor Ákos

 

 

Előző

Lexus: beköszönt az LBX és az RZ...

Következő

Gróféknál jubileumi buli volt...

Kövess minket!