Az e:Ny1 nem egy titkos kód

Az európai piaci bevezetéssel egyidőben Magyarországon is megkezdte legújabb, tisztán elektromos villanyautójának forgalmazását a japán gyártó.

 

A névadás nem a Honda erőssége, az e:Ny1 inkább a merész, részleteiben is precízen kidolgozott kocsiszekrény rövid túlnyúlásaival, a nagy kerekekkel és a széles nyomtávval hívja fel magára a figyelmet. Ugyanakkor már megjelenik rajta a Honda elektromos járművekhez kidolgozott új arculata, melynek fontos eleme a hűtőrácson, a kerékkupakokon és a kormánykeréken megjelenő, fehér H-embléma, valamint a megújult hátsó Honda-felirat. Utóbbi a jövőben minden elektromos Hondán ott virít majd, kihangsúlyozva azok prémium mivoltát.

 

A B szegmensbe sorolt, WLTP mérés szerint 412 km-es hatótávú Honda e:Ny1 belépő szintű, Elegance néven futó változata olyan extrákat is tartalmaz, mint a motoros állítású ülés, szintetikus bőr ülésbevonat, ülésfűtés, kétzónás automata klíma, vezeték nélküli telefontöltés és kulcsnélküli nyitás és indítás. Magyarországon viszont ez a szint nem, csak az Advanced lesz elérhető, ami az Elegance szinten felül többek között panoráma üvegtetőt, fűthető kormányt, motoros csomagtérajtót és prémium audiorendszert is tartalmaz.

 

Az Advanced csomag sajátja a Honda Parking Pilot, ami hatféle módon képes automatikusan beállni a felismert szabad helyekre, köztük akár az úttal 45 fokos szöget bezáró helyekre is. A Honda Sensing néven futó biztonsági csomagot viszont mindegyik e:Ny1 megkapja, így a tolatókamera és tolatószenzorok mellett a minden autóban van holttérfigyelő rendszer, útpálya elhagyásra figyelmeztető rendszer, sávtartó asszisztens, jelzőtábla felismerő rendszer és az ütközés erejét mérséklő fékrendszer is.

 

Mindkét felszereltségi szinthez jár a 15,1 colos központi, és a 10,25 colos vezető előtti képernyő. Előbbi természetesen alkalmas a mobiltelefonok képernyőjének Android Auto és vezeték nélküli Apple Carplay rendszerű kiterjesztésére. A Honda+ alkalmazás alapfunkciói (töltés és klíma távoli vezérlése, ütemezése) 8 évig járnak ingyenesen az autóhoz, a digitális kulcs (a tulajdonos és akár 5 meghívott személy applikációval nyithatja, zárhatja és indíthatja az autót), a digitális útmenti segély és a zónakontroll csak az első 12 hónapban ingyenes.

 

A Honda e:Ny1 öt színben (fekete, piros, kék, szürke és fehér) és kétféle beltérrel (sötét és világos) rendelhető. A feketétől eltérő külső színek felára 300.000 forint, ezen felül azonban más extra nem terheli az autó árát. A Honda e:Ny1 204 LE-s (310 Nm) motorját egy 68,8 kWh-s akkumulátor látja el energiával. Az akkumulátor váltakozó áramról 11, míg egyenáramról akár 78 kW-tal is tölthető, így 10-ről 80%-ra nagyjából 45 perc alatt feltölthető. Figyelmes megoldás, hogy a fedél felett két LED-csík világít, amikor az autó tölt, és a fázisokat is jelzi, futófényként villog, miközben tölt, fixen világít, amikor kész, de pirosan jelzi azt is, ha valami nem oké a töltéssel. 

 

Váltókar helyett a Civicben is használt gombokat kapja az e:Ny1 is. Csomagtartója 344 literes, mégpedig a padló alatti rekesszel együtt, ami egy ekkora kasztninál nem is rossz érték.Az első autók egyébként várhatóan 2023 őszén érkeznek majd meg Magyarországra, nagyjából 20 millió forintos áron.

Tóth Gábor Ákos