2024. Március 19. | József, Bánk

A bajor vörös ördög

A sima XM Label Redeken visszafogottabban használják majd a piros színt, de a típusjelzésből azért beazonosítható lesz a 653 lóerős modell fölé álmodott csúcs rokon.

 

Nem minden Label Red lesz valóban piros, csak a korlátozott darabszámban kapható változat, melyben a hűtőmaszk keretén túl az ablakok körül futó elemek is élénk színt kapnak. Ebben az esetben a 21 colos felniken és a féknyergeken is megjelenik a jellegzetes piros árnyalat. A dizájn egységes a menetfény alatt rejtőző fényszóróktól a világító hűtőmaszkon át egészen a vastagon kihúzott ablakkeretekig, de ezzel még nincs vége.

 

A befejezés legalább annyira hatásos, hiszen a hátsó ablak szinte kiugrik a karosszéria síkjából, ahogyan a vékony csíkban világító lámpák is, oldalt az M logóra utaló hármas osztással. Kétoldalt kivezetett kipufogócsövei egymás felett helyezkednek el, a töltőnyílás pedig szokás szerint a bal első sárvédőben. Kékes beütésű matt fekete fényezése szintén csak a limitált Label Red modelleknek van, de a legizmosabb XM esetében kilenc szín közül lehet választani, és az Individual végtelen palettája is rendelkezésre áll.

 

Egyszerre sportos hangulatú és luxust árasztó utasterében folytatódik a fekete és piros játéka. Mindenhol csúcsminőségű bőrrel varrott az XM beltere, melyben dominál a fekete szín, de az ülések felső részét már pirosba burkolják, ahogyan a varrások is remek kontrasztot adnak. A Label Red limitált változata esetében kis plaketten hirdeti az ötszáz darabos szériát, de a pirosra festett szellőzők is árulkodóak.

 

Mint minden modern BMW-ben, az XM-ben is a vezető irányába hajlított kijelző alatt fut a legfrissebb fedélzeti rendszer, a kormány mögötti képernyőn pedig az üzemmódtól függően változó grafikájú óracsoport található. Kormányán ott díszelegnek a programozható M1 és M2 gombok, a könyöklő előtt pedig a váltókar és körülötte a menetdinamikai kapcsolók.

Amíg a vezető és utasa határozott oldaltartású sportülésekben élhetik át a legerősebb M-es BMW élményét, addig a hátul ülőket egy iX-éhez hasonló kanapé fogadja, melyhez kellemes párnák járnak. Négyzónás automata klíma és Harman Kardon hifi tartozik az alapfelszereltséghez, de felár ellenében rendelhető 1475 wattos Bowers & Wilkins rendszer is.

A guruló erőd 4,4 literes, biturbó V8-as motorja 585 lóerős és 750 Nm nyomatékú, ami mellé az elektromos hajtás 197 lóereje és 280 Nm nyomatéka csatlakozik. A rendszerteljesítmény 748 lóerő, az XM Label Red maximális nyomatéka pedig 1000 Nm: az irdatlan erőt M xDrive összkerékhajtás viszi át a talajra. Ez alapvetően a hátsó kerekek hajtását tartja legfontosabb küldetésének, ami különösen 4WD Sport fokozatban érvényesül. Kapcsolható egy 4WD Sand (azaz homok) állás is, ami jól mutatja, hogy Kína és az USA mellett a Közel-Kelet az XM Label Red legfontosabb piaca. 

 

Egyetlen feltöltéssel akár 80 kilométert is képes megtenni a BMW XM. Nettó 25,7 kWh kapacitású lítiumion-akkumulátora 7,4 kW-os töltővel valamivel több mint négy óra alatt tölthető fel. Álló helyzetből 3,8 másodperc alatt gyorsul 100-ra a 2,8 tonnás XM, végsebessége pedig M Drivers csomaggal 290 km/óra.

Az XM Label Red premierjét áprilisban, a Sanghaji Nemzetközi Autószalonon tartották, a gyártása viszont csak 2023 augusztusában indul az amerikai Spartanburgban. Az áráról egyelőre csak találgatásokat hallani, de a szakma nagyjából 200 ezer dollár környékére várja.
Tóth Gábor Ákos
Kövess minket!