2025. Június 21. | Alajos, Leila
Előző

Jövőre is lesz Nomad Raid...

Következő

50 éves a BMW Art Cars gyűjtemény...

Nem, ez nem a Jákob Zoltán Ferrarija

A 296 Speciale és 296 Speciale A modellek egyaránt egy vadiúj hibrid hajtásláncot használnak, amely 880 lóerő teljesítményt nyújt.

 

Minap attól zengett a sajtó, hogy újabb különleges darabbal bővült a magyar kozmetikai üzletember, Jákob Zoltán autógyűjteménye. A milliárdos nemrégiben vette át vadonatúj, ezer lóerős Ferrari SF90 Spider modelljét, ami úgy nagyjából 265 milliót kóstál. Ilyenkor beindul sokak fantáziája, de megnyugtatásul: létezik hasonló élmény "olcsóbban" is.

 

A minap újonnan bejelentett 296-os modellek magukban hordozzák a Ferrari márka örökségét az autóversenyzés terén, valamint a szakma élvonalát jelentő mérnöki munkát, amelynek köszönhetően kifinomult hibridtechnológiával, fejlett aerodinamikával és precíz dinamikával emelik a vezetés élményét. Ez a konstrukció rekordnak számít a hátsókerék-meghajtású Ferrarik között – teljesítményben és hatékonyságban is egyaránt felülmúlja a korábbi modelleket.

 

Az autók középpontjában egy 120°-os hengerszögű, V6 ikerturbós motor dolgozik, amely aprólékos kialakítása révén 700 lóerő teljesítmény leadására képes. A belsőégésű erőforrást egy villanymotor egészíti ki, amely extra boost üzemmódban további 180 lóerő teljesítményt nyújt. A villanymotor a hagyományos egység és a nyolcfokozatú, duplakuplungos sebességváltó (DCT) között helyezkedik el, ezzel gyors fokozatváltást, valamint zökkenőmentes erőátvitelt biztosít. A hajtáslánc egyedülálló jellemzője a leválasztókuplung, amely segítségével a járművek akár 25 kilométeres távolságig képesek tisztán elektromos üzemmódban közlekedni.

 

A modellek 250 km/h sebességnél 435 kg leszorítóerőt generálnak, amely a korábbi típusokhoz képest 20%-kal nagyobb. A Ferrari ezt számos aerodinamikai megoldással érte el, amelyek közül többet a márka motorsportban elért sikerei ihlettek. A legfontosabb jellemzők között megtalálható a motorháztetőbe épített légterelő, amely optimális szinten tartja a légáramlást, és csökkenti a légellenállást. Nagy sebesség esetén a hátsó lökhárítón lévő függőleges lamellák fokozzák a stabilitást, míg az aktív hátsó légterelő új működtető vezérlési stratégiája a vezetési körülményekhez igazodik, és optimális aerodinamikai teljesítményt biztosít. A 296 Speciale A behúzható keménytetővel zökkenőmentesen ötvözi az aerodinamikai hatékonyságot és a szabadtéri vezetés élvezetét, miközben nyitott tetőnél is fenntartja a stabilitást és a teljesítményt.

 

A páratlan menetdinamika érdekében a Ferrari jelentős súlycsökkentő intézkedéseket vezetett be mindkét modell esetében. A 296 Speciale 60 kilogrammal könnyebb a 296 GTB modellhez képest, míg a 296 Speciale A 50 kilogrammal nyom kevesebbet a 296 GTS modellnél. Az össztömeget a kulcsfontosságú szerkezeti elemekben széles körben felhasznált szénszálaknak és titániumnak köszönhetően sikerült csökkenteni, miközben fokozták az autók agilitását és reakciókészségét.

 

A Ferrari 296 Speciale és 296 Special A modelljei a belterükben is tükrözik a márka elhivatottságát a versenyfókuszú kialakítás iránt. Itt nagymértékben használtak szénszálas és Alcantara anyagokat, amelyek csökkentik a tömeget, miközben megtartják a prémium érzetet. A minimalista kialakítás a funkcionalitást élteti: a kezelőszerveket úgy helyezték el, hogy a vezető mindig az útra koncentrálhasson.

 

A modellek külseje őrzi a Ferrarira jellemző letisztult, elegáns vonalvezetést az olyan megkülönböztető jegyekkel, mint az elülső légterelő és az egyedi kialakítású hátsó rész. A 296 Speciale A behúzható keménytetője egy újabb szint a sokoldalú dizájnban, amely a vezetők számára zökkenőmentes váltást kínál a zárt és nyitott vezetési élmény között – mindezt anélkül, hogy kompromisszumot kellene kötni a teljesítmény vagy a stílus oltárán. Olaszországban az autó várható alapára kupé karosszériával 407 000 euró, az A belépője 462 000 euró. Nyersen átszámítva és némi kerekítéssel a kupé belekerül 166,5, a spider 189 millió forintba, a magyarországi árakat még nem ismerjük.

 

Enrico Galliera, a Ferrari kereskedelmi és marketingigazgatója a 296 Speciale bemutatóján elmondta, hogy nincs egy bizonyos darabszám, ahány autóval még biztosítható sportautóik exkluzivitása. 2010-ben nagyjából 7000 autót gyártottak, most évente 14 000 autót osztanak ki az ügyfelek között, mégsem sérült a márka nimbusza. (Összehasonlításképp a Lamborghini tavaly 10 687 autóval ért el új rekordot, a Porsche 310 718 autót szállított ki 2024-ben, ezen belül 102 889 Cayenne-t, 64 517 benzines és 18 278 elektromos Macant.) A Ferrari az egyes modellekből gyártott mennyiséggel csínján bánik az exkluzivitás megőrzéséhez és inkább új szegmensekbe belépve növeli a darabszámot. Az olaszok mindenki másnál jobban értik, hogy lehet mágikussá tenni egy autót, és a Ferrari 296 Speciale esetében minden adott ehhez.

Tóth Gábor Ákos

Előző

Jövőre is lesz Nomad Raid...

Következő

50 éves a BMW Art Cars gyűjtemény...

Kövess minket!