2025. Február 10. | Elvira
Előző

Bemutatkozik a DS N°8, a márka új zá...

Következő

25 éves a SEAT legendája...

Városi ragadozó felvillanyozva: itt a Ford Puma Gen-E

A formatervezők továbbfejlesztették a Puma eddig is különlegesnek számító dizájnját, ami Európa-szerte igazi slágerré avatta a kompakt crossovert

 

December 3-án Kölnben leleplezték a Ford elektromos kínálatának legújabb tagját, így az Európában 160 ezer vásárló szívét elhódító Ford Puma immáron tisztán elektromos hajtással is elérhető. A Ford elővette a ‘népautó receptjét’ és az előrejelzések szerint a legjobb alapanyagokkal dolgozott az új Puma Gen-E megalkotásakor.

 

Az új elektromos hajtáslánc nemcsak izgalmas menettulajdonságokat kölcsönöz az autónak, hanem kivételesen takarékos is, hiszen 13,1 kWh/100 km energiafogyasztással működik. Teljesen feltöltött akkumulátorral a Puma Gen-E akár 376 kilométert is megtehet, így tulajdonosai már a hosszabb utazásokra is nyugodtan elindulhatnak. Töltési ideje gyorstöltőn 23 perc (!) 10-ről 80 %-ra, ami akár a hagyományos Puma szerelmeseit is meggyőzheti az elektromosra váltásról, ennyi időt egy hosszabb sorban is eltölt az ember egy benzinkutas hot dogért.

 

Az új Puma Gen-E bőven örökölt a Puma ST génállományából, hiszen az új modell 8 másodperc alatt gyorsít 0-100 km/órára, sőt a kormányreakció is érezhetően gyorsabb lett. A sportosság oltárán azért nem áldoztak be mindent: a városi autósok és a fiatal családok számára egyaránt jó hír, hogy a kompakt kialakítású hajtáslánc nemcsak a teljesítményre, hanem a csomagtér méretére is jótékony hatást gyakorol. A Puma innovatív csomagtéri MegaBox tárolórekeszének neve mostantól GigaBox, ami nem túlzás, hiszen a befogadó képessége 574 literre nőtt, ami több, mint amit néhány nagyobb SUV kínál.

A külső dizájn kialakításánál fontos cél volt úgy megragadni a legújabb generációs Puma hangulatát, hogy azt egy kis csavarral még különlegesebbé és áramvonalasabbá varázsolják. A hagyományos hűtőrácsot egy látványos, a Ford Mustang Mach-E elektromos SUV által ihletett ‘pajzs’ dizájn váltotta fel, frissebb arculatot kölcsönözve az autónak. Mindemellett dizájnos könnyűfémtárcsákat és egy sportos hátsó légterelőt is kapott a modell, ami a kinézet mellett a teljesítményre is jótékony hatással van.

 

A megnyerő külső egy dizájnban harmonizáló belsőt rejt, karakteres vonalakkal és egy megújult infotainment rendszerrel. A Ford legújabb generációs SYNC4 infotainment rendszerének felhőalapú navigációjával, valamint vezeték nélküli Apple CarPlay és Android Auto segítségével kábeles kapcsolat nélkül hangolhatja össze az okostelefonon futó alkalmazásokat és információkat az autó rendszerével. Az új, emelt középkonzol kényelmes tárolóhelyet kínál az apróbb személyes tárgyakhoz, míg a középső könyöktámasz előre-hátra csúsztatható, hogy könnyű legyen beállítani a tökéletes pozícióját egy-egy hosszabb utazáson, valamint vezeték nélküli telefontöltő gondoskodik arról, hogy a mobilkészülékek akkuja az út végén is teljesen fel legyen töltve.

 

A Puma Gen-E mind a városi forgalomban, mind a közutakon élvezetesen vezethető. A kormánykerék mögött kapott helyet az elektronikus menetválasztó, amivel a vezető kapcsolhat az előremeneti, az üres és a hátrameneti fokozatok közt; ez a kapcsoló egyébként ugyanolyan jól kézre esik, mint az irányjelző. A választható egypedálos vezetéssel még kényelmesebb a városi autózás, függetlenül attól, hogy a vezető éppen melyiket használja a négy választható üzemmódból.

 

Vezetéssegítő rendszerekből sem szenved hiányt az új Puma Gen-E: sávközéptartó, intelligens adaptív sebességtartó és a Prediktív Sebesség Asszisztens mind egy biztonságosabb vezetési élményt biztosítanak. A városi közlekedésben jó szolgálatot tesz a 360 fokos kamerarendszer, ami megjeleníti az autó teljes környezetének felülnézeti képét, amikor a sofőr szűk helyen manőverez.

 

Az extraként rendelhető Adaptív Mátrix LED fényszóró-technológiában a Prediktív Dinamikus Kanyarvilágítás folyamatosan figyeli az autó előtti útszakaszt, és oda irányít több fényt, ahol arra szükség van, emellett pedig úgy szabályozza a fénycsóvát, hogy a megvilágított városi utakon és a sötét közutakon egyaránt a legjobb fényviszonyokat biztosítsa.

 

A Ford Otosan modern összeszerelő üzemében, a romániai Craiovában gyártott autóba olyan hajtásláncot építenek be, amely a Ford Halewood-i gyárában készült az Egyesült Királyságban. A Puma Gen-E már előrendelhető kedvezményes 12.880.000 forint induló áron, az első vásárlók már 2025 tavaszán átvehetik új autójukat.

 

Tóth Anna Lili

 

 

 

Előző

Bemutatkozik a DS N°8, a márka új zá...

Következő

25 éves a SEAT legendája...

Kövess minket!