2024. Április 22. | Csilla, Noémi

Százas széria a jubiláló Alfától

Az Alfa Romeo száz exkluzív gépkocsival tiszteleg a Quadrifoglio legendája előtt, méghozzá azon a helyen, ahol minden elkezdődött: Szicíliában, az egykori Targa Florio helyszínein.

 

Exkluzivitását karakteres jellemzők biztosítják: a Centro Stile Alfa Romeo által tervezett jubileumi emblémáktól az új, aranyszínű féknyergekig. A hűtőmaszk és a külső tükörházak borítása festetlen szénszálas kompozit anyagból készült. Az utastérben új aranyszínű öltések, valamint a műszerfalon elhelyezett ünnepi emblémák díszítik az új, háromdimenziós kivitelű karbonba öltöztetett, sportos környezetet.

 

1923. április 15: ezen a napon mutatkozott be a ma már legendás Quadrifoglio embléma azon az Alfa Romeo RL versenyautón, amellyel Ugo Sivocci megnyerte a tizennegyedik Targa Floriót. A Quadrifoglio azóta az Alfa Romeo génállományának – a nemes olasz sportosság értékrendjének – jelképévé, a márka legsportosabb típusait jelölő szimbólummá vált, legyen bár szó telivér versenyautókról vagy kiemelkedően nagy teljesítményű, exkluzív közúti modellekről.

 

A százéves jubileum alkalmából az Alfa Romeo visszatért a Targa Florio helyszíneire, hogy ott leplezze le az új Quadrifogliót, ahol a legenda annak idején megszületett. A múltidéző fényképsorozatnak Szicília adott otthont, egyszerre keltve életre a legnemesebb hagyományokat, és csillogtatva meg Olaszország fenséges szépségét.

 

A Giulia és Stelvio Quadrifoglio 100° Anniversario szériákat a közúti és versenyautók műszaki tökéletesítését lehetővé tevő, évszázados kutatási és fejlesztési tapasztalat hívta életre. A V6-os motor teljesítményét 520 lóerőre növelték, a hajtásláncot mechanikus részlegesen önzáró differenciálmű egészíti ki, amely ezen a különleges bevezető szérián debütál. Ezt a kulcsfontosságú komponenst a Giulia GTA-val szerzett tapasztalatok alapján hangolták be: alkalmazása nagyban javítja a jármű viselkedését és erőátviteli képességét, optimális nyomatékátvitelt tesz lehetővé, továbbá fokozott stabilitást, dinamizmust és kanyarsebességet tesz lehetővé.

 

A tekintélyt parancsoló menetdinamikához a meglepően csekély tömeg is hozzájárul, köszönhetően az olyan ultra könnyű anyagok alkalmazásának, mint az alumínium (motorblokk) vagy a szénszál-erősítésű kompozitok (kardántengely, motorházfedél, hátsó szárny és kötények.) A Giulia esetében a szénszálas első splitter aktív áramlástani szerepet tölt be: az idom szabályozza a jármű fenéklemeze alatti légáramlást, ezzel fokozva a gépkocsi stabilitását és növelve annak menetteljesítményeit. Végezetül az Akrapovič kipufogórendszer összetéveszthetetlen hangzást biztosít a szériának.

 

A Giulia és a Stelvio megújult külseje erőteljes személyiségről tanúskodik. A modellek megőrizték a hármas osztású fényszórók családi hagyományát, amit azonban új, LED mátrix adaptív világítástechnológiával vérteztek fel. Ez hatékonyan akadályozza meg a szemből érkezők elvakítását, és a fénycsóva szabályozásával alkalmazkodik a környezeti és menetviszonyokhoz; ezáltal takarékosabb üzemet és fokozott menetbiztonságot kínál, miközben kevésbé fárasztja a szemet. A polírozott, ötlyukú sport keréktárcsák a Giulia esetében 19, a Stelviónál 21 colos méretben érhetők el, megjelenésüket új, exkluzív aranyszínű féknyergek teszik teljessé. Ugyanebben a nemes színárnyalatban csillog a Quadrifoglio 100 éve előtt tisztelgő embléma, amely mindkét autó esetében a kerékdobot díszíti. A még sportosabb megjelenés érdekében a Giulia és a Stelvio egyaránt festetlen szénszálas kompozit hűtőmaszkot, valamint külső tükörház-borítást kapott. A modellek háromféle színben – Rosso Etna, Verde Montreal és Nero Vulcano – elérhetők.

 

Hasonlóan sportos hangulatot keltenek a belső terek. A fekete bőr és Alcantara exkluzív kombinációját új, kizárólag itt elérhető aranyszínű öltések díszítik, míg a műszerfalon, a padlókonzolon és az ajtópaneleken innovatív, háromdimenziós karbon kompozit betéteket találunk. A műszerfalon hímzett 100-as szám kíséri az aranyszínű Quadrifoglio emblémát. A kormánykerék szintén bőr és Alcantara borítást kapott, fekete öltésekkel és szénszálas betétekkel.

Tóth Gábor Ákos

 

Kövess minket!