2024. Május 18. | Erik, Alexandra

Kupéba oltott SUV

A Peugeot már korábban megszellőztette, hogy 408-as néven újabb modellt vesz fel a választékába, néhány napja kiderült, hogy egy látványos kupéformájú crossoverről van szó.

 

A gyártó ugyan kerüli a crossover szót, szerintük egy különleges fastback karosszériájú modellről van szó, de ha azt vesszük, hogy a crossover a kategóriák ötvözete, akkor tökéletesen illik rá. A „mix” kialakítása nem lehetett egyszerű, állítólag 7 éven át csiszolgatták a formatervet.

 

A 408-as tervezésénél nem egy magas építésű szabadidő-terepjárót alakítottak kupéformájúvá, hanem egy nyújtott ferdehátú modellt emeltek meg éppen annyira, hogy megfeleljen a mai divatnak. A neve ezért sem lett 4008-as, mint először sejtettük, sokkal inkább a 308-as és 508-as közé érkező modellnek számít. Az alapját a 308-as adja, de annál jóval nagyobb, a 4,69 méteres karosszériája 32 centiméterrel hosszabb az ötajtós 308-asénél, és öt centivel hosszabb a kombinál is. A 2,79 méteres tengelytávja is hat centivel nagyobb, mint a kombié. A koncepciója meglehetősen hasonló a Citroën C5 X-éhez, ami további 12 centivel hosszabb nála.

 

A márkára jellemző stíluselemeket, mint az izgalmas mintájú hűtőmaszk és a karomformájú lámpák, itt még feltűnőbb formában adják elő, a 20 colos kerekek különleges mintája a tanulmányautókat idézi. A belső tér nem igazán újdonság, hiszen a 308-asból származik az i-Cockpit műszerfal, a kis kormánykerék fölött látható műszerekkel, a vezető felé fordított 10 colos érintőképernyővel és az alatta lévő, szabadon konfigurálható érintőgomb-sorral.

 

A hagyományos váltókart hiába keressük, a 408-as ugyanis csak nyolcfokozatú automatával lesz kapható. A gyártó az összes elérhető vezetéstámogató rendszerét kínálja a 408-ashoz, többek közt az éjjellátó rendszert és a 75 méteres hatótávolságú holttérfigyelőt, ami lehetővé teszi, hogy 70 és 180 km/órás sebesség között önállóan intézze a sávváltást.

 

Látványos formája mellett tágas és praktikus is tudott maradni a Peugeot „mix”, a hosszú tengelytávja bőséges hátsó lábteret sejtet, és a fejtér is megfelelőnek tűnik. A csomagtartója méretes, alapesetben 536 literes, amit az ülések ledöntésével 1611 literesre lehet bővíteni, és még a hibridben is 471 literes raktér áll rendelkezésre.

 

A motorválaszték egyszerű, a Stellantis többi modelljéből ismerős 1,2 literes, 130 lóerős háromhengeres benzinessel indul, de az igazán érdekes a plug-in hibrid változat, amiből kétféle teljesítményűt is kínál a Peugeot. Az 1,6 literes, turbós négyhengeres motorja 150 vagy 180 lóerős lehet, az elektromotor 109 lóerős, amivel a kombinált teljesítmény 180 és 225 lóerő. A plug-in hibrid modellek 12,4 kilowattórás akkumulátort kapnak, ezzel 50 kilométer körüli elektromos hatótávra számíthatunk, tölteni alapból 3,7 kilowattal, felárért 7,4 kilowattal lehet, amivel két óra alá szorítható a töltési idő. Hamarosan teljesen elektromos hajtású változata is lesz, de az e-408 paramétereiről egyelőre még nincsenek információk.

 

A 408-ast az őszi párizsi autószalonon lehet először a közelből megtekinteni, a forgalmazása várhatóan 2023-ban indul.

Tóth Gábor Ákos

Kövess minket!