2025. Április 19. | Emma
Előző

A legokosabb Merci (ma még)...

Következő

Race car feeling családi batárral...

Kalandra fel – öntöltő hibriddel

Az SUV modellek az összes forgalomba helyezés közel 54 százalékát tették ki – ide érkezik hamarosan az NX Overtrail, természetesen öntöltő hibrid hajtással.

 

Az európai új személygépjárművek piaca tavaly 0,9 százalékkal nőtt, derül ki a JATO Dynamics új adataiból, amelyek szerint 2024-ben 12.909.741 új autót helyeztek forgalomba Európa 28 országában. A regisztrációk enyhe emelkedése ellenére 2024 az ötödik év volt, amikor az értékesítési eredmények visszafogottabbak voltak a pandémia előtti szintekhez képest. Az európai autópiac a járvány 2020-as megjelenése óta közel 2,9 millió darabbal zsugorodott.

 

A tanulmány rávilágít például, hogy tavaly a kontinensen a meghajtások tekintetében az öntöltő hibrid elektromos autók képviselték az egyetlen olyan járműszegmenst, ahol az értékesítések száma növekedni tudott az előző évhez képest. 2024 nem volt kedvező év az akkumulátoros elektromos járművek (BEV) értékesítése szempontjából Európában, mivel a növekedés lassulása – amelynek jelei már 2022-ben megmutatkoztak az iparágban – tavaly az eladások csökkenéséhez vezetett.

 

A forgalomba helyezések csökkenése a BEV-k európai piaci részesedésében is megmutatkozott, amely a 2023-as 15,7 százalékról tavaly 15,4 százalékra estek vissza. A JATO elemzése szerint a csökkenés hátterében többek között a BEV-k ösztönzőinek tisztázatlansága, az új modellek magas átlag ára és az alacsony maradványértékek – valamint a töltési infrastruktúrával kapcsolatos aggodalmak az egész kontinensen – állnak. (A JATO tanulmánya szerint az eurózónában 2024-ben kapható hibridek átlagos kiskereskedelmi ára 42.222 euró, míg a BEV-ké 62.709 euró volt.)

 

Nem meglepő módon az Európában 2024-ben forgalomba helyezett öntöltő hibrid elektromos járművek közül majdnem minden második Toyota vagy Lexus logóval volt ellátva, egyébként meg a Toyota személygépkocsik forgalomba helyezéseinek 75 százaléka hibrid jármű volt. A japán gyártó nem pihen a babérjain - a nemrég bemutatott Lexus NX SUV különleges formavilágával a „kifinomult kalandor” életérzést sugallja, miközben nyugodt, higgadt egyszerre letisztult és fényűző utasteret kínál, bárhová is vezessen az utazás. Az NX Overtrail tökéletes példája annak, hogyan ér el a Lexus újabb vásárlókat a legkülönbözőbb piaci szegmensekben, vagy éppen hogyan hív életre olyanokat, amelyek korábban nem is léteztek.

 

A modellcsalád legújabb tagja kifejezi a Lexus küldetését, hogy „személyessé tegye a luxust”, erőteljesebb és célratörőbb megjelenést mutatva, miközben megtartja a Takumi kézzel készített luxus minden részletét, valamint az Omotenashi vendégszeretet által biztosított kényelmet, komfortot és nyugalmat. Az NX Overtrail 15 milliméterrel megemelt hasmagassággal, 18”, vaskos terepgumikkal ellátott, fekete, többküllős könnyűfém keréktárcsákkal, valamint a hangsúlyos orsó formájú hűtőrács, a külső tükörházak, a tetősínek, a ködlámpák és az ajtókilincsek fekete fényezésével még jobban kiemeli az NX „funkcionális szépséget” kifejező formatervét. Az új külső metálfényezés, a szaharabézs kizárólag az Overtrail verzióhoz rendelhető.

 

Az utastérben a puha Tahara szintetikus bőrrel kárpitozott, fekete és khaki színkombinációjú, kontrasztos varrással ellátott sportos első ülések köszöntik az utasokat – ezek ilyen formában szintén kizárólag az Overtrail modellhez elérhetők. A természethez való kötődést az új geo layer fa díszbetétek is kifejezik.

 

Az emelt hasmagasságnak köszönhetően minden utas számára kiváló a kilátás a környezetére. A vezetőre koncentráló „Tazuna” utastér kialakítás erősíti a vezető járművel való kapcsolatát, mivel úgy tervezték, hogy a kezek és a szemek a lehető legkevesebb mozgással elérjenek minden kezelőszervet és információforrást, miközben a vezető az útra koncentrál. Az utastérben klímamenedzser gondoskodik az ideális hőmérsékletről és az egészséges levegőminőségről, a belső világítás 64 elérhető színe pedig segít megadni a hangulatot minden utazáshoz.

Tóth Gábor Ákos

 

Előző

A legokosabb Merci (ma még)...

Következő

Race car feeling családi batárral...

Kövess minket!