2024. Április 19. | Emma

Importált életérzés

Az Amerika nyugati partvidékének stílusát megtestesítő modell története során most először jelenik meg az európai márkakereskedésekben.

 

A közelben zajló háború borús kilátásokat hozott Európa számára, ám Amerika nem áll meg a gazadasági és katonai segítségnél – a Ford a kaliforniai „nyitott égboltot” is felkínálja egy derűsebb jövőkép kiszolgálására.

 

Az 1968-as eredeti modellváltozat szabad szellemiségét idéző új California Special kizárólag kabrió karosszériával készül, aminek a hátrahajtható vászontető klasszikus megjelenést kölcsönöz. Az autó egyedi dizájn-csomaggal kapható, olyan részletmegoldásokkal, mint a különleges emblémák, a 19 colos könnyűfém keréktárcsák vagy a speciális ‘színváltó’ matricák; az egészre pedig a Ford karizmatikus, 450 lóerős V8-as blokkja teszi fel a koronát.

 

A kabrió utasterét úgy alakították ki, hogy az autóban utazók tökéletesen kiélvezhessék a nyílt utak szabadságérzetét (bármilyen legyen is az időjárás). A vásárlók alapáron kapják a fűthető/hűthető első üléseket, a 12 colos, személyre szabható műszeregységet és a fejlett SYNC 3 konnektivitási rendszert, ami lehetővé teszi, hogy a vezető egyszerű hangutasítással hívja elő kedvenc utazós lejátszási listáját, vagy megtalálja a legközelebbi tengerparti strandhoz vezető utat.

 

Amikor a ma már legendásnak számító Ford Mustang 1964-ben megjelent az utakon, Amerika-szerte tulajdonosi klubok alakultak, amelyeknek sok regionális márkakereskedő saját, helyi tervezésű dizájnt is kínált. Az egyik ilyen kivitelt az 1967-es Shelby GT kupé prototípus ihlette – és ez kapta a California Special nevet. Az eredeti változatot feketére festett hűtőrács, ködfényszórók és a karosszéria oldalán végigfutó versenycsíkok díszítették (a sávok az új hátsó-oldalsó légbeömlők előtt végződtek), ráadásul az autót egy Shelby-stílusú légterelővel is kiegészítették.

 

Az új California Special – ami kizárólag nyitható vászontetővel készül, tisztelgésként az ‘Aranyállam’ mediterrán klímája előtt – az eredeti változatot idézi Ebony Black fényezésű méhsejtmintás hűtőrácsával, Race Red színű GT/CS emblémáival, illetve fekete-vörös-szürke versenycsíkozásával. A GT/CS emblémákat is magukban foglaló sávok az autó elegétől egészen a hátsó légterelőig nyújtóznak, és egy titkos ‘California Special’ feliratot is rejtenek, ami esti fényviszonyok közt alig látható, de az erős napfényben szinte felragyog.

 

Az eredetihez hasonlóan az aerodinamikai fejlesztések most is a V8-as blokk teljesítményét hangsúlyozzák; jó példa erre a nagyobb első légterelő és az opcionális hátsó-oldalsó légbeömlő. Hátul egy California Special tanksapka-imitáció is látható a négy kipufogóvégződés felett. Az egyedi ötküllős könnyűfém keréktárcsák tovább fokozzák az autó exkluzivitását. Az első 19 x 9 colos és a hátsó 19 x 9,5 colos keréktárcsák Carbonised Grey színűek, akárcsak az első légterelő, az oldalsó spoilerek és a hátsó diffúzor. A kontrasztos, fekete vászontető 8 másodperc alatt alakítja át a Mustangot kupéból karcsú kabrióvá.

 

A Mustang California Special 5,0 literes Ford V8-asa (450 lóerővel és 529 Nm forgatónyomatékkal) olyan teljesítményt és hangzást kínál, ami tökéletesen illik egy különleges Mustanghoz. A hatfokozatú manuális sebességváltóban fordulatszám-szabályozó technológia biztosítja a zökkenőmentes fokozatváltásokat és a sportos lendületet; ezzel a váltóművel az autó 4,8 másodperc alatt gyorsul 0-100 km/órára, míg a 10 fokozatú automatával 4,5 másodpercig tart a százas sprint. Szimpatikus újdonság a „Jó Szomszéd” üzemmód, mely az előre beprogramozott napszakokban erősen visszafogja a hangerőt, hogy az autó ne zavarja a szomszédok pihenését.

 

Az Európában most először bemutatkozó új modellel tovább bővül a Mustang-család, amelyben már eddig is olyan autók szerepeltek, mint a tisztán elektromos hajtású Mustang Mach-E és Mustang Mach-E GT, valamint a Mustang GT és a Mustang Mach 1.

Tóth Gábor Ákos

 

 

 

Kövess minket!