2024. Október 07. | Amália
Előző

A Lexus célja, hogy luxus életstílus-...

Következő

Öltöztesd fel a sportlimuzinodat...

Francia báj és kellem

Idén nyáron négy Peugeot modell tesztelésére is lehetőséget kaptunk, így a következő hetekben a márka átfogó kínálatába nyerhetnek közvetlen betekintést a kedves olvasók. Az autók közül a kisebbektől (e-208) a közepeseken (e-2008, 508) át egészen a nagycsaládos méretekig (5008) kutatjuk a francia alkotó szellem mibenlétét az oroszlános márkánál.

 

Ha a tartósság titka a folyamatos megújulás, akkor megegyezhetünk abban, hogy a Peugeot 208-as modellje az öröklétet vette célba. A már 3. generációját taposó modell több mintegy évtizede kedvez a kisautók szerelmeseinek, akik minden bizonnyal generációról generációra újra szerelembe esnek. A 2023-as Peugeot e-208-at vezetni számomra is egy frissítő élmény volt, nem kizárólag az SUV dömping megszakítása miatt, hanem mert egyszerűen lehetetlen nem szeretni ezt az unisex, franciásan kecses, dizájnos autót.

 

Amit ránézésre is lehet tudni a megújult modellről: maradt a klasszikus 208-as forma egy karakteresebb orr-résszel, külsőre leginkább markáns változást a fényszórókon lehet látni. Az első és hátsó három LED-es fénykarom a nagymacskás jelleget erősíti, ami lehet, csak egy halk miau-nak hangzik először, de a kocsi felé közeledve az üdvözlőfények nagyon élénk tekintetet adnak az autónak. A hűtőrács dizájn is megújult, szépen simul bele a kocsi orrába. Amiről nem esett még szó, a kocsi színe: a kínálatban elérhető lime zöld mellett szerintem ez a vertigo kék a legszebb, így aki e-208-ban gondolkozik, tegyen magának egy szívességet, és a két szín valamelyikét válassza, hiszen amellett, hogy a parkolóban könnyen meg fogja találni autóját, az insta fotókon is jól mutat.

 

Méreteit tekintve 4055 mm hosszú, 1745 mm széles és 1430 mm magas, mindezt egy 342 literes csomagtérrel megtoldva – elsőre lehet, szűkösnek hangzik, de a konzekvenciák levonása előtt érdemes beszállni az autóba és körülnézni. A korábbi modellhez képest lehet, hogy nincs ordító változás, de a használt anyagok minősége és az eklektikus dizájn nagyon bejött. Az i-Cockpit-nak köszönhetően egy kompakt (és okos) kormánykereket, 3D digitális műszeregységet, 10” HD érintőképernyőt kap a vásárló, sőt, az oldschool vonalat kedvelőknek sem kell aggódni: billenőkapcsolók is vannak. Mindamellett, hogy nagyon okos a belső tér, hosszútávon is kényelmes és jól belátható az autó, amit pedig minden bizonnyal az összes Peugeot tesztnél halálra fogok dicsérni, az a 360 fokos tolatókamera: egyszerűen magnifique.

 

A szalonba érve majdnem felnevettem, hogy végre egy autó, amihez nem kell sámli, hogy beszállja, de őszintén: végre egy autó, amire a majdani tulajok sem érzik majd az égető vágyat, hogy Greenpeace meg I love electric matricákat ragasztgassanak rá. A 2 tonnás monstrumokkal ellentétben egy e-208-nál nem kell bizonygatni, hogy “én igenis nagyon zöld vagyok, és ezért elektromos autózok”, hiszen valljuk be, ez ténylegesen a praktikum diadala. A tesztvezetés alatt – amiben volt vegyesen városi és autópályás szakasz is – még ha nem is mindig megfontoltan szélárnyékban cruisingoltam, simán tudott 15 kWh körül (és alatt is!) maradni a fogyasztás. Ez baromi vonzó, nem?!

 

Mindamellett, hogy eco módban el lehet lenni 12 kWh magasságában is, az íze kedvéért csak meghajtja az ember mind a 156 lóerőt, és a vezetési élmény nem okozott csalódást! Finoman simul a kanyarokban, nagyon dinamikusan gyorsul és vált irányt, a vezetéssegítő rendszerek pedig finoman, visszafogottan, de teszik a dolgukat. Ugyan a legtöbb autósteszt azt mutatja, hogy az ígért 410 km-t nem tudja tartani, ezt a pici lódítást igazán el lehet nézni, hiszen mindenki tisztában van vele, hogy laboratóriumi  körülmények nem feltétlen érvényesülnek a való életben.

 

Arról, hogy a C-s töltővadászatnak milyen logisztikai és idegrendszert próbáló, mondjuk úgy kihívásai vannak, valószínű értelmetlen beszélni, aki ennyiért vesz magának elektromos autót, az építsen magának otthonra egy töltőállomást és esténként csendben tegye fel töltőre a kocsit. Adja magát a kérdés, hogy “na, de akkor mennyiért is veszem meg ezt az autót, amit már 3000 karakterben fényeznek?”, de erre csak némán széttárom a kezemet. Igen, 15 millió a tesztautó ára, Allure felszereltséggel, ezzel a baromi szép kék fényezéssel, még az elektromos autó kedvezménnyel is, de ne feledkezzünk meg róla, hogy mennyi mindent kapunk cserébe (ha mégis, akkor olvassuk át még egyszer ezt a 3000 karakter).

 

A 2020-ban Év Autója címet is elnyert 208-ra szerintem tekinthetünk úgy, mint egy kozmopolitává vált franciára: a francia büszkeségből talán kicsit alább adó, a világra és újításokra annál nyitottabb a szellemisége, ami egy széles körben szerethető és nagyon is ajánlott modellé avanzsálja a francia kisautók sztárját.

Tóth Anna Lili

 

 

 

 

 

 

Előző

A Lexus célja, hogy luxus életstílus-...

Következő

Öltöztesd fel a sportlimuzinodat...

Kövess minket!