2024. Április 25. | Márk

Elektromos MG debütált az AMTS-en

Az AMTS-parádén találkozott vendégszerzőnk egy új autópremierrel: az MG4 Electric leleplezésével szó szerint felvillanyozó élményről tudósíthat..

 

A tradicionális brit autómárkát feltámasztó, s újra gondoló kínai gyártó szinte minden fronton, minden kategóriában, minden „terepen” kész a versenyre, a kihívásokra, mi több, az autókereskedelemben már-már irracionálisan meglódult árakat is, valamelyest féken tartják. Elkél egy kis ismétlés. Ahogy e rovatban néhány hete megírtam: „a kínai, SAIC Motor Corporation csődhelyzetből rángatta ki, formálta újjá a megtépázott márkát, melyben egy brit legendát tisztelhettünk, amit Cecil Kimber, autótervező alapított az 1920-as években.

 

A kínai tőkeinjekciónak köszönhetően újra ott tartunk, hogy pofás, modern, messze nem unalmas járgányokkal ’tarolnak’. Legalábbis az első hazai adatok (is) azt mutatják, hogy beindult az üzlet. Olyannyira, hogy a napokban az MG HS is lelepleződött a Várkert Bazárban…”

 

Nos, a március közepén lezajlott AMTS (Automobil és Tuning Show) forgatagában, némi csábos örömtánc, aprócska show keretében a külföldön mind népszerűbb MG4 Electric is begördült (pontosabban: leparkolt). A honi premier egyúttal azt is jelenti, hogy az MG Motor Hungary az elektromos gépkocsik forgalmazásával nem késlekedik tovább.

 

„Az MG4 kompakt méretekkel, nagy elektromos hatékonysággal, innovatív vezetéstámogató rendszerekkel és gazdag szériafelszereltséggel rendelkezik - mindez kiemelkedő vezetési élménnyel párosul” - hangsúlyozta a kínai óriást képviselő hazai csapat a premieren. Az MG márkajelzésű személyautók magyarországi forgalmazása 2022. szeptember 17-én kezdődött. A hazai modellpaletta eleddig az autópiac legnépszerűbb szegmenseibe (B-SUV és C-SUV) tartozó MG ZS és a MG HS, illetve annak tölthető hibrid változatából, az MG EHS-ből állt.

 

Egyébként ez az első MG modell, amely az anyavállalat, a SAIC Motor által kifejlesztett intelligens, új MSP (Modular Scalable Platform) platformra épül. A padlólemez szerves részét képezi a szintén a gyártó által kifejlesztett, fekvő akkumulátorcellák innovatív elrendezésének köszönhetően, az iparágon belül egyedülálló, mindössze 110 mm vastagságú „ONE PACK” akkumulátorrendszer. Az aksik kialakítása és elhelyezése által biztosított alacsony súlypontnak köszönhetően kiváló úttartást, a fejlett platform kiegyensúlyozott tengelyek közötti 50:50 arányú súlyelosztása jobb kezelhetőséget, közvetlenebb kormányreakciót, gyors kanyarodást tesz lehetővé.

 

A 363 literesről akár 1177 literesre is növelhető (legózható?!) csomagtér, az elfogadható hatótáv (350 km, avagy 450 km), az MG Family változatot (51 kWh) érintő 12 899 000 forintos alapár, nem szólva a kínai gyártó a jelenkorban oly’ kivételesnek mondható, pontos szállítási hajlandóságáról, valóban acélos reményekkel vértezték fel az importőrt: 2023-ban ugyanis 300 jövevény értékesítésével kalkulálnak!

Habár a tesztek még előttünk állnak, így a gépezet tulajdonságairól csak később lesz módom nyilatkozni, az első „simítások”, a külcsín, a belbecs szemrevételezése után merem állítani: újfent egy pofás, modern, stílusos automobil született.

 

Az MG4 Electric dinamikus formatervezése globális fejlesztés eredménye. A sanghaji SAIC Motor Design Center, a londoni Advanced Design Studio és a szintén a brit fővárosban található Royal College of Art is részt vett az alkotásban. A végeredmény pedig egy 4287 mm hosszú, 1836 mm széles, mindössze 1504 mm magas, ötajtós ferdehátú lett, aminek 2705 mm-es a tengelytávja.

 

A feltűnő fényszórók és a döntött, függőlegesen felfelé álló irányjelzők összetéveszthetetlen frontális megjelenést kölcsönöznek az MG4 Electricnek, melyet 28 LED és hat függőleges száloptikás csík hangsúlyoz. A kéttónusú tető és annak kifinomult aerodinamikája kettős szárnyú légterelőbe megy át, amely vizuálisan meghosszabbítja az autót és javítja az aerodinamikát. Tetszetős portéka, nem kétséges.

Szabó Zoltán Attila

Kövess minket!