2022. November 27. | Virgil
Előző

Előre menekülés a használt autó pia...

Következő

A vadló, ami kaméleon...

Egy amerikai Párizsban

A márka YouTube csatornáján ismertetett tervek szerint a Jeep 2025-ig négy tisztán elektromos szabadidőjárművet vezet be Észak-Amerikában és Európában.

 

A Párizsi Autószalon 2018 óta szünetelt a koronavírus-járvány miatt, a 2022-es visszatérés azonban már nem az a klasszikus világraszóló esemény, ami egykor volt. Összességében a mostani szalon a francia márkák és az európai piacra éppen betörni próbáló ázsiaiak kiállítása, akik mellett helyet kapott rengeteg az autóiparhoz legfeljebb lazán kapcsolódó cég. Ugyanakkor itt mutatta be az amerikai Jeep is az első szériagyártású elektromos autóját, amelyet kizárólag Európában gyárt és dob majd piacra.

 

Mint kiderült, azért nem fogják egyébként az Egyesült Államokban gyártani és értékesíteni, mert túl kicsik a méretei. Konkrétan a 4,2 méter hosszú Renegade-nál 16 centivel rövidebb, tehát alig lépi túl a 4 métert – ezzel nem is érdemes a tengerentúlon próbálkozni. A jelenleg is zajló, átfogó termékterv értelmében 2030-ra a Jeep márka eladásai az Egyesült Államokban 50, Európában pedig 100 százalékban tisztán elektromos modellekből állnak majd.

 

A külső dizájn a megszokott Jeep-crossover stílus jegyeit hozza, azonban vannak külső burkolatok, a karcálló polimer csúszásgátló lemezek és a burkolt fényszórók alkalmazásával külön figyelmet fordítottak arra, hogy az elektromos vasak esetében méregdrága szervizelésből legalább koccanásnál legyen kevesebb a kár.

 

A Jeep szerint az egyszerű belső kialakítást a Wrangler ihlette. Nagyon puritán a műszerfal, amelyet egy 10,25 colos érintőképernyő emel ki. Az ülések bőrbetétekkel rendelhetők, és még masszázsfunkcióval is rendelkeznek. Széles napfénytető is elérhető lesz, és egy csomó vezetőtámogató rendszer is, mint például az adaptív sebességtartó automatika és a sávközépre állítás.

 

A hajtáshoz egyetlen villanymotor biztosítja a tolóerőt, amely 154 lóerőt és 260 newtonméter nyomatékot ad le. A Jeep egy 54 kilowattórás akkumulátorcsomagot épített az Avengerbe, amely állítólag 400 kilométeres hatótávolságot biztosít. A töltési sebesség meggyőző, állítólag 100 kW-os maximális kapacitással 24 perc alatt képes 20-ról 80 százalékos szintre felküldeni.

A kifejezetten az európai ügyfelek elvárásait szem előtt tartva kifejlesztett új Avenger négyméteres karosszériájával pontosan beleillik Európa második legnépszerűbb méretosztályába, a városi szabadidőjárművek (B-SUV) szegmensébe. Ebben a kategóriában 2023 során várhatóan 2,2 millió autót adnak majd el Európában: ez a teljes európai újautó-piac egyötöde. Az új Avenger a Renegade alá tagozódik be, teljessé téve a Jeep márka ajánlatát a B-SUV szegmensben.

 

Érdekes hír azonban, hogy energiaválság ide, spórolás oda, a sorozatgyártás megindulásakor már belső égésű motorral is készül majd az újdonság a lengyelországi Tychy-ben: a piaci bevezetésre készülő 1st Edition limitált széria Olaszországban és Spanyolországban már kezdettől fogva választható lesz 1,2-es turbómotorral.

Tóth Gábor Ákos

Előző

Előre menekülés a használt autó pia...

Következő

A vadló, ami kaméleon...

Kövess minket!