2024. Április 29. | Péter
Előző

Elsők és utolsók...

Következő

Zsákbamacska-e a Toyota Corolla Cross?...

Családi villanyos: megújult az E-RIFTER

A Peugeot az új E-RIFTER-rel azokra az optimista és aktív ügyfelekre épít, akik egy modern megjelenésű autóra vágynak, amely nem mellesleg környezetkímélő, tágas és kényelmes.

 

Kényelmes, tágas és jól variálható utastér, gazdag technológiai felszereltség, kimondottan élvezetes vezethetőség, vonzó outdoor jegyek és nem utolsósorban – akár - 320 kilométeres hatótáv jellemzi az új Peugeot E-RIFTER-t.

 

A francia gyártó 2025-re vezető márka kíván lenni az elektromos autók piacán: az E-RIFTER-t is magában foglaló széles elektromos kínálat immár 9 villamos meghajtású személygépkocsiból és 3 elektromos kishaszonjárműből áll. A merész stratégia jegyében ráadásul folyamatosan korszerűsíti ezeket a francia márka.

 

Az új E-RIFTER a korábbinál dinamikusabb frontrésszel rendelkezik, a közepén az új emblémát felvonultató, három-három fénykarommal körbevett hűtőmaszkkal. A magabiztos stílusához az új karosszériaszínek is hozzájárulnak, mind a Sirkka-zöld, mind a Kiama-kék árnyalat kiemeli a tekintélyes formáit. A széles kerékdobok, az impozáns oldalsó védőelemek, a tetőrudak és a megemelt hasmagasság pedig outdoor használatra is alkalmassá teszik a Peugeot-t.

 

Az új E-RIFTER kétféle – sztenderd (4,4 méter) és hosszú (4,75 méter) – hosszméretben választható, mindkettő 5 és 7 személyes változatban is elérhető. A hosszabb verziónál a nagyobb helykínálat érdekében a tengelytáv és a túlnyúlás is nagyobb. A padlólemez alatt elhelyezett akkumulátorok nem vesznek el a belső térből. A második üléssorban található mindhárom különálló ülés egyszerűen a padlóba hajtható. A két oldalsó tolóajtón keresztül könnyű a beszállás, a csomagtérajtón pedig külön nyitható az ablak. A raktér kapacitása 775 litertől 4000 literig terjed. Emellett rengeteg tárolóhely áll az utasok rendelkezésre, ezek össztérfogata – változattól függően – a 186 litert is elérheti. A padlóra hajtható első utasülések miatt a hosszú tárgyak szállítása sem okozhat gondot. Az üléseket meleg hatású világosszürke szövetkárpit borítja; a nagy üvegfelületnek köszönhetően, melyet a számos tároló helyet is kínáló ikonikus Zenith tető még tovább növel, a kabin rendkívül világos.

 

A vadonatúj műszerfalat ergonomikus kialakítás és rendkívül magas kiviteli minőség jellemzi. Az ikonikus i-Cockpit köré épített műszerfal felső részén középen egy új 10” HD érintőképernyő kapott helyet. Utóbbin a legfontosabb vezetési információk optimálisabb, személyre szabott módon kerülnek kijelzésre, a navigációs rendszer adatait és az energiaáramlási folyamatokkal, valamint az akkumulátortöltéssel kapcsolatos információkat is beleértve. Az audiorendszer és az online navigációs rendszer irányítása egy új 10” HD központi érintőképernyőről történik. A rendszer frissítése távolból, „over the air” módon is lehetséges. Feltétlen említést érdemel, hogy a középkonzolban egy vezeték nélküli okostelefon-töltő, két USB-C, egy USB-A és egy 230 V-os csatlakozó is megbújik. A bőrrel bevont, központi kezelőszervekkel ellátott, fűthető és kompakt méretű kormány szintén megújult.

 

A sofőr munkáját összesen 18 vezetéstámogató rendszer segíti, az éberségfigyelő, táblafelismerő rendszer, sávtartó asszisztens, gyalogos- és kerékpáros-érzékelő vészfékező rendszer, sebességhatároló automatika mellett újdonság az adaptív sebességtartó automatika. Továbbfejlesztették a parkolássegédet is, immár 12 érzékelő és a VisioPark 180°-os kamerarendszer könnyíti meg a szűk helyekre történő beállást.

 

A megújult modell változatlan teljesítménnyel (135 km/h csúcssebesség, 11,2 másodperc alatt álló helyzetből 100 km/h-ra gyorsulás), ugyanakkor nagyobb hatótávval büszkélkedhet. Az utóbbi – vegyes WLTP szerinti ciklusban mérve – a 320 km-t is elérheti. Az első autókat jövő év tavaszán vehetik át a megrendelők.

Tóth Gábor Ákos

Előző

Elsők és utolsók...

Következő

Zsákbamacska-e a Toyota Corolla Cross?...

Kövess minket!