2025-ben érkezik Európába a DS avant-garde megtestesítője, egyben az első kizárólag elektromos hajtáslánccal kínált modellje
Bármennyire is a viharos vezetőségbeli változások és a pénzügyek körüli drámák uralták a Stellantis csoport hírfolyamát az elmúlt hetekben, az élet úgy tűnik, nem állt meg a franciáknál, és december 12-én Párizsban leleplezte a DS Automobiles a legújabb modelljét, az N°8-at. Prémium kivitel, megnövelt hatótáv és az új elektromos zászlóshajó ígérete áll a modell mögött, amit a nagy múltú francia autógyártás ihletett, de egy high-tech világba álmodták meg a tervezőasztalon.
A DS 3, DS 4, DS 7 és DS 9 után a DS N°8 egy új korszak kezdetét jelzi, szemmel látható módon már az elnevezési filozófiát tekintve is. Ebben az új fejezetben az „N°” a számok francia írásmódjára utal, amely az eleganciát és az időtlenséget testesíti meg. Apropó időtlenség: a 8-as számra sem véletlen esett választás, a végtelent szimbolizáló típusjelzés a kocsi hátulján lesz látható. Az pedig talán csak a véletlen egybeesés, hogy a DS Automobiles gyártásában (és egy időben eladásaiban) igencsak nagy szerepet vállaló Kínában a 8-as szám különleges jelentéssel bír. Emberek képesek komoly összegekre licitálni a szerencsés 8-as házszám, telefonszám vételekor, hát még ha az általuk kedvelt DS 9 utódjáról van szó, ami a 8-as számot viseli…
Hóbortos vásárlási szokások ide vagy oda, az unortodox névválasztás mögött egy paradigmaváltás vélhető fel, hiszen a DS ikonikus modelljeihez visszanyúlva alkották meg a N°8-at, SUV Coupé formában. A DS AERO SPORT LOUNGE koncepció által inspirált DS N°8 a francia karosszériaépítés progresszív megközelítését mutatja be, amely az aerodinamikai hatékonyságra koncentrál. A karosszéria minden egyes részét szélcsatornában tökéletesítették, így sikerült elérni a 60 km-es WLTP és 75 km-es autópálya hatótáv növekedést. Ezt a technikai bravúrt a külső dizájn vonzerejének bármiféle kompromisszuma nélkül sikerült elérni, és ezen a ponton minden kedves olvasót bíztatnék a fotók megtekintésére, ha még nem tették.
DS tulajdonosként azt hiszem, elfogultság nélkül mondhatom, hogy megdobban az érző szív, amikor egy összességében ennyire kifinomult és csúcsra járatott modellben mégis felfedezi a klasszikus márkajegyeket. A függőleges fényszórók, Clous de Paris motívumok és guilloche mintázatú belső kárpitok mind a francia autógyártás előtt tisztelegnek, amely szellemében a DS is kiforrott az évek alatt. Az újítások pedig mondhatni egészen egyedülállók: DS LUMINASCREEN megvilágított hűtőrács, DS LIGHTBLADE fények és a hátsó lámpák belső oldalán található 3D pikkelymintázat pazar összképben egyesülnek. A DS AERO SPORT LOUNGE-hoz hasonlóan a kiterjedt kéttónusú színösszeállításban is mélyfekete színt használnak. Ez a szín jelen van a tetőn, folytatódik a motorháztetőn, és egészen a hűtőrácsig tart. Öt színben elérhető a modell, melyek közül három új szín: TOPAZE BLUE, PALLADIUM GREY és ALBATRA WHITE (korábban is elérhetők: CRISTAL PEARL és BLACK PERLA NERA). A dizájnelemek mellett a DS N°8 külső méretei rendkívül kiegyensúlyozottak: hossza 4,82 méter, szélessége 1,90 méter, magassága pedig mindössze 1,58 méter.
Az autó belső kialakításánál a „quiet luxury” kifejezés jutott eszembe: letisztult, harmonikus és minőségi hangulatot teremt. A műszerfalon nagyrészt szálcsiszolt alumínium uralkodik, amit a tökéletesen helyezett hangulatvilágítással a már klasszikussá vált gyöngyvarrás és Nappa bőr ülések teszik teljessé az összképet. Az első ülések integrált fejtámlával, oldaltámasszal, masszírozó funkcióval lettek ellátva, valamint szellőztethetőek és fűthetőek. A fűtött kormánykerék kiegészül a DS NECK WARMER rendszerrel, amely a lehető legközelebb fűti a testet, optimalizálva az energiafogyasztást. Apropó, energiafogyasztás: a nagyfelületű panorámatető „Low E” bevonattal lett ellátva, így télen-nyáron optimalizálja a hőteljesítményt. Az X-alakú kormánykerék mögött egy 10,25 hüvelykes, míg a középkonzolon egy 16 hüvelykes kijelző kapott helyet, utóbbit az egyes funkciói a DS IRIS SYSTEM 2.0 hangfelismeréssel vezérelhetők, a hangrendszerről pedig továbbra is a FOCAL Electra 3D® hifirendszer gondoskodik. A N°8 620 literes csomagteret kapott, mégpedig több, mint 1 méteres mélységgel, így nagyobb tárgyak szállításakor sem kell a hátsó üléseket lehajtani.
A gondtalan vezetési élményt a már megszokott módon, több vezetést segítő rendszer támogatja: DS EXTENDED HEAD UP DISPLAY a legfontosabb információkkal, DS NIGHT VISION a biztonságos éjszakai vezetésért, DIGITÁLIS VISSZAPILLANTÓ az akadálymentes látómezőért és a A DS Drive Assist 2.0, ami egy újabb lépés a félautonóm vezetés felé.
A modell megjelenése mellett természetesen a hatótáv bravúrja, amire a legtöbben kíváncsiak: az aerodinamikai megoldásoknak a már említett 60 km-es WLTP és 75 km-es autópálya hatótáv növekedést ért el a DS Automobiles legújabb modelljénél. Ez végeredményben 750 km-es kombinált, és több mint 500 km-es autópálya hatótávolságot jelent, ami kiemelkedővé teszi mind elődei és konkurensei között. A DS N°8 háromféle 100%-ban elektromos motorral lesz elérhető, 230 LE, 245 LE és 350 LE teljesítménnyel, utóbbit két villanymotorral és összkerékhajtással szerelik fel. 0-tól 100 km/h-ra 5,4 s alatt gyorsul fel az AWD LONG RANGE változat, és 7,7/7,8 s alatt az FWD változatok.
A jövő év közepén érkező DS N°8 vételáráról ugyan még nem közöltek információt, de izgatottan várjuk, hogy élőben is közelebb kerülhessünk az utazás művészetéhez.
Tóth Anna Lili