2024. Április 22. | Csilla, Noémi
Előző

Tavaszi zsongás a BMW-nél...

Következő

Honda Jazz e:HEV, a praktikusan csajos v...

Megpihent a használt autó piac

A banki finanszírozás terén tapasztalható verseny és az újautós kedvezmények is jó hatással voltak a használt autók hazai áraira.

 

Jól indult 2023-ban az első hónapokban a használt autó piac, de szokás szerint nyáron számottevően apadt az érdeklődés, januártól december végéig összesen 760.971 autót írtak át az okmányirodákban. Ez minimális, 1 százalék körüli visszaesést jelent az előző évhez képest. Ezzel szemben az import autók iránt lényegesen, 16-20 százalékkal esett a kereslet- derül ki a Datahouse adataiból. Az árak hazánkban konszolidálódtak, a magánszemélyek továbbra is a készpénzes vásárlást preferálják, ezzel szemben a cégek is szívesen finanszírozzák autóikat, főleg, hogy jelentős verseny van a banki kamatok kapcsán, így kedvező feltételekkel lehet szerződni.

 

Hektikus esztendőt tudhat magáénak a használt autó piac Magyarországon: az év elején – januártól áprilisig – nagy volt a kereslet a másodkézből származó kocsik iránt, de a nyáron, ahogy minden évben szokás jelentősen visszaesett az autó vásárlási kedv. De különösen igaz volt ez 2023-ban, amikor összesen 760.971 autót írtak át az okmányirodák, 1 százalékkal kevesebbet, mint 2023-ban. A kereslet stabilizálódott, ezzel párhuzamosan az autók árai is csökkentek. Átlagosan az volt megfigyelhető, hogy a másfél évvel ezelőtti árakban realizálódtak az eladási árak.

 

Ehhez hozzájárult az is, hogy az újautó értékesítés elkezdett erősödni, és az újautós kedvezmények, szintén jó hatással voltak a használt autók áraira - mondta el az Elite-nek Tóth Péter, a Das WeltAuto Centrum értékesítési igazgatója. „A hazai piaccal szemben a használt autók importja gödörbe került: tavaly mindössze 105662 autót hoztak be külföldről, jelentősen kevesebbet, mint az elmúlt két évben:2021-ben még 130 ezer gépkocsit importáltak, 2023-ban 126 ezret”, tette hozzá.

 

Bár 2023-ban az átírásoknál országosan az alsó-középkategóriás és a kisautók domináltak, jelentősen nőtt az érdeklődés az SUV-k iránt is. A legnagyobb érdeklődés Magyarországon az Opel, a Volkswagen, a Suzuki, a Ford, a BMW és a Skoda iránt volt. Legtöbben Budapesten és Pest vármegyében, a legkevesebben Nógrád és Heves vármegyében vásároltak hazai négykerekűt.

 

Tóth Péter úgy véli, hogy 2024-ben várhatóan további stagnálás jellemzi majd a használt autó piacot, az árakban és az értékesítési számokban egyaránt.

Tóth Gábor Ákos

Előző

Tavaszi zsongás a BMW-nél...

Következő

Honda Jazz e:HEV, a praktikusan csajos v...

Kövess minket!