2025. Február 07. | Tódor, Rómeó
Előző

Prémium Peugeot ínyenceknek...

Következő

Peugeot a la Houdini...

Kivitorlázott a Cupra Terramar

A Cupra az America’s Cup-pal együttműködve, a „csak első hely létezik” (There’s No Second) mottó jegyében mutatta be a „Terramar America’s Cup” limitált kiadást.

 

Az America’s Cup a legrégebbi nemzetközi vitorlásverseny, amit legelőször 1851-ben rendeztek meg. Azóta általában 3-4 évente van ilyen verseny – nincs szigorú menetrend –, és rendszerint egy címvédő és a kihívók között zajlik a viadal. Csapatonként nagyjából 100 millió dolláros költségvetéssel lehet számolni, a nyolcfős személyzettel versenyző katamarán hajók, amik szinte bele sem érnek a vízbe, akár 50 csomós – 93 km/órás – sebességgel is képesek haladni. 

 

A Cupra Terramar és az America’s Cup együttműködésének gyümölcse a Terramar egyedi America’s Cup Limited Edition modellje, amiből 1337 darab készül majd összesen. Ezek egyedi dizájn- és stíluselemeikben különböznek majd társaiktól. A különleges kiadás Enceladus Grey Matt színben lesz elérhető, egyedi 20 colos fekete könnyűfém felnit és lézerrel gravírozott America’s Cup logót kap a B oszlopokra. Belsejében fekete színű Moonslate bőrkárpit és sportülés kerül, aminek címkéjén az America’s Cup logója látszik.

 

Csak a magasabb felszereltségi szint hajtásláncaival – ez a VZ – rendelhető a limitált széria.

Ha a Terramar nevet boncolgatjuk, akkor adja magát a „föld” és „tenger” kifejezés. Logikusnak tűnő szófejtés, ám a Cupra Terramar egy versenypályáról kapta a nevét. Méghozzá a legöregebb, máig megmaradt, ovális, döntött úttestű, 1923-ban megnyitott Terramar versenypályáról.

 

A SEAT-ból kiváló fiatalos márka 2018-as piacra lépése óta 700 ezer autót értékesített már. Az új Cupra Terramar Győrben, az Audi gyárában készül, ahol már évek óta, egész pontosan 2021 nyara óta készülnek az új Cupra modell érkezésére. Kívülről a cápaorrszerű orr-rész, a nagy, férfias hűtőmaszk, a három darab háromszögből álló nappali menetfény és a hátul összeérő, középen világító márkaemblémával kiegészített LED-es fénycsík adják a Terramar egyediségét. A belső térben a rézszínű öltésekkel díszített kormány mögött 10,25 colos, digitális műszeregység mutatja a szükséges információkat. Ezen felül a középkonzolon is található egy 12,9 colos központi monitor, ami alapáras, minden felszereltségi szintnél. Az autó hátsó ülései csúsztathatók, amivel a csomagtartó befogadóképessége 602 literre is növelhető. 

 

A legelső autók idén novemberben kerülhetnek a kereskedésekbe. A Terramar hazai árlistája 14 985 800 Ft-tól indul. Ezért az 1498 köbcentis, négyhengeres, 48 voltos mild hibrid változatot lehet elvinni, 150 lóerős teljesítménnyel, elsőkerék-hajtással.

 

Van ennél erősebb opció is, a 2.0 TSI DSG 4Drive, ami már 265 lóerős – 20 407 210 forint –, illetve létezik belőle külső áramforrásból is tölthető akkumulátoros PHEV hibrid. Ez utóbbi az 1.5-ös TSI motorra épül, és 272 lóerő a rendszer legnagyobb teljesítménye, 22 592 030 forintért. Tisztán elektromos üzemmódban egyébként 100 kilométernél is nagyobb hatótávot ígér a gyár.

Tóth Gábor Ákos

Előző

Prémium Peugeot ínyenceknek...

Következő

Peugeot a la Houdini...

Kövess minket!