2024. Április 20. | Tivadar

„Elektromos kígyó” az olaszoktól

Az új Alfa úgy vezeti át a márkát a villamosítás korába, hogy közben maximálisan őrzi az olasz sportautós gének 1910-ben megteremtett hagyományát. 

 

Öt éven belül villamosítani fogja teljes modellkínálatát az Alfa Romeo. Ennek a folyamatnak az első lépése volt a mild hibrid Tonale, most pedig itt a Tonale PHEV, a márka első konnektoros hibridje. Ennek szellemében az Alfa Romeo tradicionális logója is megújult, ráirányítva a figyelmet a márka villamosítási törekvéseire: a Tonale plug-in látványos és meghatározó stíluseleme a bal hátsó ablakon látható, elegáns „elektromos kígyó” nyomat, amelyet még hangsúlyosabbá tesz a sötétített üvegfelület.

 

A 4,53 m hosszú, 1,84 m széles és 1,6 m magas Tonale kialakítása hűen követi a koncepciót. Bár az olasz gyártó „markáns, érzéki és előremutató” dizájnra hivatkozik, nem lehet nem észrevenni, hogy a Tonale végső soron a Giulia és a Stelvio stílusához áll közel, bár a tervezők ügyeltek arra, hogy az első és hátsó lámpák újratervezése friss és agresszív hatást keltsen. Eredetéhez hűen a Tonale adaptív mátrix fényszórókkal rendelkezik, amelyeket a SZ Zagato inspirált. A „GT vonal” a crossover profilján is megtalálható, amely a hatvanas-hetvenes évek Giulia GT formáját idézi.

 

Először dob piacra konnektoros hibridet az Alfa Romeo, ami rögtön egy komoly adattal nyit: 80 kilométert tud megtenni a benzinmotor beindítása nélkül. A Tonale Plug-In Hybrid Q4 névre keresztelt változat ráadásul az egyetlen összkerékhajtású megoldás a típus palettáján, a lágy hibrid verzió ugyanis csak az első kerekeket hajtja. A hátsó kerekeket az 1,3 literes, 180 lóerős, négyhengeres benzinmotor itt sem tudja tekerni, azt kizárólag a 15,5 kWh kapacitású akkucsomagról táplálkozó villanymotor hajtja meg.

 

A villanymotor egyébként 123 lóerőre és 250 newtonméterre képes, a rendszerteljesítmény pedig 280 lóerő. Ha ismerős a megoldás valahonnan, az persze nem a véletlen műve, a hajtáslánc sok részletében azonos a platformtárs Jeep Compass 4xe karosszériája alatt található megoldással. Az Alfa Romeo küllem mögött viszont a terepképességek helyett a sportosságra hangolták a hajtást, hibrid módban 6,2 másodperc alatt éri el a 100 km/órát állórajtból, a végsebessége pedig ilyenkor 206 km/h, csak árammal pedig 135 km/h. Óvatosan vezetve viszont spórolni is képes, WLTP norma szerint mért fogyasztása 100 kilométeren mindösszesen 1,14 liter.

 

Ha elfogyna az egyébként megsüvegelendő, 80 kilométeres elektromos hatótávolság, akkor a benzinmotorral kiegészülve akár 600 kilométerre is képes a zöld rendszámos Tonale. Ha viszont tényleg csak árammal akarná valaki használni, akkor 7,4 kilowattal 2,5 órás töltésekre számíthat egy AC oszlop  on, míg az otthoni konnektorról beletelik az egész éjszaka is.

A gyár szerint az autó futóművén és viselkedésén is a márkára jellemző sportosság érződik majd. A modell elérhető az elegánsabb, jellegzetes karakterű „Ti” kivitelben, vagy a menetteljesítményre és a sportosságra hangsúlyt helyező „Veloce” felszereltségi szinten, de limitált ideig az „Edizione Speciale” kivitelben is megvásárolható. Ezzel a csomaggal titánszínű karosszériabetéteket, a kerékdobokon elhelyezett, egyedi emblémát, fekete Tonale logót, 20 colos könnyűfém felni szettet, fém pedálokat, továbbá piros Brembo féknyergeket is kap a vásárló. Ennek megfelelően ez utóbbi modell ára akár 22 millió forintra is felmehet.

Tóth Gábor Ákos

Kövess minket!