2025. Április 19. | Emma
Előző

46 gyűjtői darab rajongóknak...

Következő

Kalandra fel – öntöltő hibriddel...

A legokosabb Merci (ma még)

A stílusos prémium szedán nagyobb helyet, magasabb komfortot és számtalan új technológiát kínál elődjéhez képest, és ezúttal tisztán elektromos meghajtással is megjelenik.

 

Nem volt hiába a VISION EQXX fejlesztése, a szuperhatékony és hatalmas hatótávolságú tanulmányautón megszerzett tapasztalatokat a Mercedes átültette a CLA-ba, így megszületett az „elektromos korszak egyliteres autója”, amely egy töltéssel akár 792 kilométert is képes lesz elmenni (a WLTP kombinált ciklusa szerint).

 

A modell értékesítése két tisztán elektromos típussal indul. A CLA 250+ with EQ Technology 200 kW teljesítményű és 335 Nm nyomatékú motorral kerül piacra, NMC (nikkel-mangán-kobalt) akkumulátora nettó 85 kWh kapacitású, ami maximálisan 792 km hatótávra elég. Álló helyzetből 100 km/h-ra 6,7 másodperc alatt ér fel.

 

A CLA 350 4MATIC with EQ Technology sportosabb, motorjainak összteljesítménye 260 kW 515 Nm nyomatékkal. Ez a típus 4,9 másodperc alatt gyorsul, az akkumulátor viszont azonos, így a fürgeségért cserébe egy keveset be kell áldozni a hatótávból: a hivatalos WLTP adat szerint 771 km a plafon. Mindkét változat végsebessége 210 km/h.

 

Az új CLA egy vadonatúj műszaki alapon, az úgynevezett Mercedes Modular Architecture (MMA) padlólemezen érkezett meg. Ennek egyik legfontosabb újítása a 800 V-os rendszer, amely 320 kW teljesítményű töltést tesz lehetővé. Egy erre alkalmas egyenáramú töltőberendezésen tíz perc alatt akár 325 kilométerre elegendő elektromosságot is fel tud venni az autó. DC hálózaton 10%-ról 80%-ra 22 perc alatt feltölthető az autó, váltakozó áramon 11 kW-ot kínál a CLA.

 

Az új modell az első olyan jármű, amely teljes egészében a saját fejlesztésű Mercedes-Benz operációs rendszerrel (MB.OS) működik. A már jól ismert információs szórakoztató rendszer, a Mercedes-Benz User Experience (MBUX) immár az MB.OS-en fut, így a személyre szabott élmények, valamint az emberek és a járművek közötti intuitív interakciók új világára nyílt kapu.

 

Ez nem sokáig marad egyébként így: az itt debütáló Mercedes-Benz operációs rendszert hamarosan más új modellek is megkapják ugyanis, tehát a közeljövőben egyformán okos lesz minden Mercedes. Ráadásul ez a tudás nem is fog elavulni, hiszen a gyár felhővel kapcsolatot tartó központi vezérlés állandóan frissíti önmagát – ez a szoftver-vezérelt járművek legfőbb előnye.

 

Az új szedán külső megjelenése egyszerre sportos és stílusos. A megvilágított hűtőrács és a Multieam LED fényszórók a csillagbetéttel különösen látványossá teszik az autó megjelenését: például 142 darab egyenként megvilágított LED króm hatású csillag hordozza a jellegzetes márkajegyeket.

 

A vezetői környezetet is a digitalizáció határozza meg. A 10,25 colos műszeregység és a 14 colos érintőképernyő egyetlen hatalmas üvegpanel alatt helyezkednek el. Ez a panel – az MBUX Superscreen – az utas elé is kihúzódik; később lehetőség lesz arra, hogy az ügyfelek ide is kérjenek egy 14 colos érintőképernyőt. Az infotainment rendszer menüfelépítése a mobiltelefonokét idézi. A középkonzolt vízszintesen két részre osztották, a műszerfalra fa, fém vagy papír (újabb világújdonság) dekorbetét kerülhet, az ajtókat méretes bőrpanel borítja, és alapfelszerelés a nem nyitható, viszont UV-, zaj- és hővédő bevonatú panoráma napfénytető. 

 

Az új CLA 4723 mm hosszú, 2021 mm széles (tükrökkel) és 1468 mm magas, tengelytávolsága pedig 2790 mm. Elődjéhez képest tehát minden dimenzióját tekintve lényegesen megnőtt, hosszban 35 mm-t, szélességben 22 mm-t, magasságban 29 mm-t, tengelytávban pedig 61 mm-t szedett fel. A hátsó csomagtér 405 litert kínál, ez 55 literrel kevesebb a korábbi modellgenerációhoz képest, viszont a CLA-ban már elölre is lehet pakolni, a 101 literes frunkban kényelmesen elfér a töltőkábel vagy akár egy kisebb bőrönd is.

 

A tisztán elektromos és hibrid meghajtású CLA modelleket a Mercedes-Benz a rastatti gyárában fogja gyártani. A modellt eddig gyártó kecskeméti gyár az újdonság bevezetése után az új modellcsalád egyéb tagjainak gyártásában kap majd szerepet a későbbiekben. Az autó árát egyelőre nem jelentették be.

Tóth Gábor Ákos

Előző

46 gyűjtői darab rajongóknak...

Következő

Kalandra fel – öntöltő hibriddel...

Kövess minket!