2024. November 13. | Szilvia
Előző

Botrányhős...

Következő

Tradicionális japán tánc...

Flamenco - Vérnász

A József Attila Színház legújabb produkciója a Flamenco - Vérnász, Federico García Lorca klasszikus műve egy izgalmas és drámai történetbe vezeti el a nézőket, ahol a flamenco életérzése – sors, dinamika, drámaiság – összefonódik a mozgás és a gesztusok nyelvével. A színház világának új megközelítése, mely Salvador Dalí és Luis Buñuel barátja, Lorca nyomdokain halad, egyedi élményt ígér.

 

A darab középpontjában egy anya, Molnár Zsuzsanna áll, akinek már csak egy fia, Fekete Gábor maradt, és a titokzatos lány, Kónya Merlin Renáta, akiről alig tudni valamit. A házasságra készülő fiú egy baljós esküvő küszöbén áll, melyet a bosszú és a vér árnyékol be. Az események során a múlt titkai és népi babonák is felsejlenek, miközben a vér, mint a legfontosabb kötelék és a kés, mint a bosszú eszköze, minden döntést befolyásolnak.

 

A darabban csupán egyetlen szereplő visel nevet: Lukács Dániel, aki Leonardo karakterét alakítja. A színpadra lépők között találjuk Fehér Annát, aki az Anyós/Hold szerepében tűnik fel, valamint Pikali Gerdát, aki Halálként és cselédasszonyként jelenik meg. Nemcsák Károly a menyasszony apját formálja meg, míg Szabó Emília a szomszédasszonyt alakítja. Kucskár Kamilla egy fiatal lány szerepében látható. A három favágóban és a vőfélyekben Zöld Csabát, Horváth Sebestyén Sándort, Blazsovszky Ákost ismerhetjük fel.

 

„Ez a mese száz percben az andalúz szerelemről szól, ahol a vér, a kés és a családi kötelékek kiemelkedő szerepet játszanak” – nyilatkozta a rendező, Hargitai Iván. A nézők előtt bontakozik ki a vidéki esküvő képe, ahol a vendégek már várakoznak, és mindenki tudja, hogy a házasság mögött mély, régi sérelmek húzódnak meg. A kérdések, amelyek foglalkoztatják a szereplőket – mit akar a titokzatos lány? Mennyit áldozhat fel valaki a családért és a szerelemért? Megváltozhat-e az ember vagy a róla kialakult kép későbbi sorsát is determinálja? – mind olyan dilemmák, amelyek örökérvényűen tükrözik a társadalmi és emberi ellentéteket.

 

A József Attila Színház színpadán Illyés Gyula fordításában életre kelő Lorca-mű nemcsak a klasszikus színház iránti tiszteletet fejezi ki, hanem új perspektívát is kínál a nézőknek; nem csupán a cselekmény izgalma miatt vonzó, hanem a flamenco tánc és zene által keltett életérzés miatt is.

 

 

Előző

Botrányhős...

Következő

Tradicionális japán tánc...

Kövess minket!