2021. Október 26. | Dömötör
Előző

Cruelty-free márka...

Következő

A kiegyensúlyozott étkezés alapjai...

A fenntarthatóbb jövőért

Zéró szén-dioxid kibocsátás, újrahasznosítható csomagolóanyagok, saját hulladéktermelés felszámolása, újrahasznosítási ráta növelése és a vízfelhasználás csökkentése – többek közt ezek az AVON és a Natura &Co legfontosabb, globális, az elkövetkezendő tíz évre vonatkozó környezetvédelmi vállalásai. A 2020-as Responsible Business Report részletesen bemutatja a vállalat eddig megtett lépéseit és jövőbeli célkitűzéseit a fenntarthatóság terén.

 

A márka hisz abban, hogy ha egy jobb világot teremt a nők számára, az minden ember számára jobb világot eredményez. Felelős vállalatként jelentős figyelmet fordít a nőket érintő témákra, mint a mellrák, illetve a nemi megkülönböztetésen alapuló erőszak elleni küzdelem, de mindig is kiemelten kezelte a társadalom egészét érintő ügyeket is.  A fenntartható vállalati működés az márka számára ma már nem választási lehetőség, hanem a működését meghatározó stratégiai alapelv.

 

Ennek gyakorlati bizonyítéka, hogy a vállalat a 2020-ra kitűzött vállalásait teljesítette, sőt három területen – a szén-dioxid kibocsátás, a hulladéktermelés csökkentése és újrahasznosítás területén – felállított célkitűzéseit már 2019-ben elérte. Többek között 20%-kal csökkentette a szén-dioxid kibocsátását, 30%-kal a keletkező hulladék mennyiséget és 40%-kal kevesebb vizet használ fel a 2005-ös bázisévhez viszonyítva.

 

A vállalat 2019-ben összeolvadt a Natura &Co-val, ennek eredményeképpen létrejött világszinten a negyedik legnagyobb, teljes mértékben szépségiparral foglalkozó vállalatcsoport, amely így már egyesített erővel lép fel a fenntarthatósági kérdésekben is.

 

A Responsible Business Reportban meghatározták mindazokat a célokat, amelyeken az elkövetkezendő években nagy erőkkel kívánnak dolgozni.  Ennek értelmében a márka két fő területre fókuszál: a szén-dioxid kibocsátás minimalizálására és a csomagolás fenntarthatóvá tételére. A szén-dioxid kibocsátást, mely az üvegházhatás legnagyobb okozója, 2030-ra net zero kibocsátási szintre kívánja csökkenteni.

 

Hulladékcsökkentés terén a vállalat idő előtt elérte a 2020-ra kitűzött célját: a keletkezett hulladék mennyisége összességében a 2019-es adatokhoz viszonyítva 21%-kal, a 2005-ös kiindulási mennyiséghez képest pedig 46%-kal csökkent. Cél, hogy 2025-re teljes mértékben megszüntesse a saját gyártási folyamatai során keletkezett hulladékképződést – ez a disztribúciós központok 83%-nál már jelenleg is teljesül.

 

Ezzel párhuzamosan 2025-re 95%-ra növelné a termelésen belüli újrahasznosítási rátát, amely a sikeresen újrahasznosított hulladék arányát méri. A vállalat ugyanakkor a vízfelhasználás területén is jelentős eredményeket ért el az utóbbi években, melyet további 5%-kal szeretné csökkenteni 2025-re.

 

Az AVON nehezen lenne elképzelhető a kultikus katalógusa nélkül, így érthető mód a vállalat számára a papírfelhasználás racionalizálása is évek óta kiemelten fontos terület. Ennek eredménye, hogy 2020-ra a nyomtatott katalógusok és egyéb kiadványok világszert 100%-ban újrahasznosított papírból készülnek, illetve 2018-ban bevezették az interaktív- és online katalógusokat is.

  

A termékek csomagolása tekintetében még nagy út áll a vállalat előtt, hiszen rendkívül széles termékportfólióval rendelkezik. Ennek jegyében azt tűzték ki feladatként, hogy 2025-ig a csomagolások 65%-a, míg 2030-ra a felhasznált csomagolóanyagok teljes egészében – beleértve a kartoncsomagolást is –  újrahasznosított, újrahasznosítható vagy komposztálható anyagból készüljenek. Mindemellett 2030-ig további 20%-kal redukálná a vállalat a csomagolóanyag felhasználását, amelyet az egyes termékek űrtartalmának változtatásával érne el.

 

 

 

Előző

Cruelty-free márka...

Következő

A kiegyensúlyozott étkezés alapjai...

Kövess minket!