2024. Április 27. | Zita
Előző

A városi nomád: Nissan Qashqai e-POWER...

Következő

Tavaszi zsongás a BMW-nél...

Új Mustang: itt van Amerika

Európában is debütált a dinamikus, friss formavilágot, forradalmian új digitális élményt és még élvezetesebb teljesítményt kínáló új Ford Mustang kupé és kabrió.

 

A kupé és kabrió kivitelben egyaránt választható új Mustang dizájnját hat évtized formatervezési hagyományai inspirálták. A gondosan megformázott gépháztető és az erőteljes hátsó idomok kölcsönzik azt az erőtől duzzadó megjelenést, ami 1964 óta, az első Mustang születésétől kezdve dobogtatja meg az autórajongók szívét.

 

Az autó aerodinamikáját új első és oldalsó légterelők javítják, a klasszikus három sávos hátsó lámpákat pedig LED fények teszik modernné. Szemet gyönyörködtető stílusa mellett a Mustang kabrió a nyitott tetős autózás szabadságát kínálja. A belülről teljesen kárpitozott és szigetelt tető nyolc másodperc alatt nyitható és zárható, a csomagtartóban pedig akár két golftáska is elfér.

 

A beltérben a 12,4 colos digitális műszeregység és a vezető felé fordított 13,2 colos központi képernyő vadászgépek pilótafülkéjének érzetét kelti. A kijelzőkön az Unreal Engine videojáték-szoftver segítségével interaktív grafikus animációk futnak, amelyeket a vezető az érintőképernyő segítségével intuitívan és egyszerűen testre szabhat.

 

A Ford megduplázta az új Mustang infotainment rendszerének hardveres kapacitását. A SYNC4 rendszer képes alkalmazkodni a felhasználói szokásokhoz, így a leggyakrabban használt funkciókat teszi könnyen elérhetővé. Az új rendszernek köszönhetően már vezeték nélkül is elérhetőek az Apple CarPlay és az Android Auto szolgáltatások. Az 5G kapcsolat gyors és valós idejű forgalmi infromációkat biztosít a felhőalapú csatlakoztatott navigáció működéséhez, valamint kifogástalan zenei streaminget tesz lehetővé, amit a kiváló hangminőségű B&O audiorendszer tesz még élvezetesebbé.

 

A megújult 5,0 literes motort az igazi amerikai V8-asok ikonikus zabolázatlan teljesítményére tervezték. Az új kettős szívórendszer szabadabb légáramlást enged a motornak, amivel közvetlenebb gázreakciót biztosít. Az aktív kipufogórendszerrel pedig az igazi nyers V8-as hangzását és hangerejét tudja változtatni, hogy a reggeli hidegindításkor is megőrizhessük a jó szomszédi viszonyt, de a szabadság élménye megmaradjon az utakon.

 

Az autót hat különböző üzemmód kiválasztásával lehet finomhangolni, hogy sofőrje ugyanolyan magabiztosan élvezhesse a vezetést csúszósabb utakon, mint egy szerpentinen, vagy akár egy versenypályán. Választható Normal, Sport, Slippery (csúszós utakra), Drag (gyorsuláshoz), Track (versenypályára), valamint egy személyre szabható üzemmód.

 

A 19 colos könnyűfém keréktárcsák mögött látható Brembo fékek állandó, kiszámítható teljesítményt nyújtanak, a részlegesen önzáró differenciálmű pedig korlátozza a kerekek kipörgését, javítva ezzel a tapadást, különösen a kanyarokban. Az opcióként rendelhető MagneRide lengéscsillapítás másodpercenként ezerszer ellenőrzi az útviszonyokat, és a lehető legjobb irányíthatóság és komfort szempontjai szerint vezérli a futómű beállításait.

 

Szakújságírók szerint egy belépő szintű Mustang EcoBoost vásárlása viszonylag olcsó módja annak, hogy a tulajdonos egy amerikai ikon volánja mögé üljön. A teljesítmény-orientált GT azonban sokkal lenyűgözőbb versenytársakkal szembesül, mint például a Toyota GR Supra, a BMW M240i és a Nissan Z Nismo. Ezekkel az autókkal összehasonlítva a Mustang több lehetőséget kínál a személyre szabásra, viszont jellemzően olcsóbbnak tűnő műanyagok és belső részletek jellemzik.

 

Az új Mustang előértékesítése már február 1-től elindult. A szalonokba várhatóan március végére érkeznek az első példányok.

Tóth Gábor Ákos

Előző

A városi nomád: Nissan Qashqai e-POWER...

Következő

Tavaszi zsongás a BMW-nél...

Kövess minket!