Az olaszok tudnak partizni: lehengerlő környezetben mutatták be a legújabb Alfa Romeo modellt, ami máris 2025 Év Autói között debütált.
Hungária körút, este 6 óra. Dugóban ücsörögve azon gondolkodom, hogy azta, jó hosszú meghívott listát írhatott az Alfa Romeo PR-osa, ha a Népligettől csupán pár száz méterre lévő hotelbe, amely a bemutató helyszíne, még 10 perc utat ír a Waze… Aztán persze a zöld sálas emberek rengetegét látva a fejemre csaptam, hogy talán mégsem kell majd ölre menni a rendezvényes pogiért, ha ezek mind Fradi-meccsre igyekeznek és mi, meghívottak meg miattuk esünk majd be épp kezdésre. Na nem mintha a legújabb Alfa modellért nem bomlanának tömegek, hiszen a márka 100% olasz DNS-hez 100% elektromos meghajtást párosított, ami máris az egyik legérdekesebb autóvá teszi a Juniort a kis SUV-ok piacán.
Azoknak, akik esetleg nem követik szoros figyelemmel az olasz márka történetét, egy kis segítség: az Alfa Romeo 2021 óta a Stellantis Group tagja, itthon pedig 2022-ben vette át a csoport márkáit forgalmazó Emil Frey Csoport. Kár tagadni, hogy a világ negyedik legnagyobb autógyártójának égisze alá tartozni jár bizonyos előnyökkel, főleg, hogy az Alfa Romeo a prémium márkák közé sorolható (ahogy a DS és Lancia is). A nagyobb erőforrások és prémium pozicionálás úgy tűnik, meghozta eredményét, hiszen a Junior pár hete debütált a Brüsszeli Autószalonon, és megjelenése óta mintegy 22.000 megrendelésre tett szert, melyek majd negyede az elektromos hajtáslánccal felszerelt modellre érkezett.
Azt hinné az ember, ha kutyás rendőrökön kell átnyomulnia, hogy egy rendezvényre bejusson, akkor kell egy kis szusszanás, de (elég a képekre nézni és evidenssé válik) a szálloda halljában parkoló Junior mágnesként vonzza magához a megjelenteket. Igen, olaszos, hivalkodó, pulzáló és vad – pont, amilyennek egy Alfa Romeót szeretünk és követelünk magunknak. Tűzpiros bicolor fényezés fekete tetővel, designos 18” felnik, márkázott hűtőrács és sportos, dinamikus belső – azaz minden, ami a B-szegmens robbantására alkalmas egy autóban.
A modell két hajtáslánccal lesz majd megvásárolható, a hagyományos Mild hybrid Ibrida (1,2 literes benzinmotorral, 136 lóerővel), valamint az elektromos szenzáció, az Elettrica, aminél elérhető lesz 156 lóerős elektromotorral szerelt alapváltozat, valamint egy 280 lóerős Veloce csúcsváltozat is. A Junior három felszereltségi szinten (Core, Speciale és Veloce) lesz elérhető, alapára 10 990 000 Ft, míg az Elettrica 280 lóerős verziója 18 490 000 Ft-tól indul. És bár a Cloud IX Skybarban sejtelmes piros fények és olasz ihletésű koktélok mellett valóban az élet megszépül, a Juniornak nem kell jótékony homály, hiszen ez az autó maga az olasz életérzés.
Tóth Anna Lili