2024. Április 28. | Valéria
Előző

Autók az aksigyárból: megérkezett a ...

Következő

Hazai roncsderbi: korelnök a Zastava...

Guruló közösségi terek

A többfunkciós járművek megrendelői között éppúgy megtalálhatók az alapítványok, a kampányoló politikai pártok, mint a józan megfontolású cégvezetők.

 

A vadonatúj Tourneo Custom magasra teszi a lécet, hiszen sokoldalúságra és kényelemre tervezett új padlólemezéhez kimagasló hatékonyságú, kifinomultan működő hajtásláncok tartoznak – köztük egy új plug-in hibrid (PHEV) technológia is –, és az autó összkerékhajtással is megrendelhető.

 

A magán- és céges használatra egyaránt alkalmas Tourneo Custom tágas utasterében, akár kilencen is utazhatnak. Az új modell kifejezetten prémium felszereltséggel érkezik; jó példa erre a rugalmasan állítható, síneken tologatható két hátsó üléssor, a motoros mozgatású oldalajtók, a B&O audiorendszer, a panoráma napfénytető és az innovatív, billenthető kormánykerék, ami asztalként vagy munkafelületként is használható.

 

A komfortérzetet tovább javítja az új generációs járműtervezési módszereknek köszönhető, kimagasló kifinomultság és járműdinamika. A rugózási kényelmet és a menetstabilitást új szintre emeli a független hátsó felfüggesztéssel kialakított, optimalizált futómű, a relaxált vezetési élményről pedig egy zökkenőmentesen kapcsoló, nyolcfokozatú automata sebességváltó gondoskodik.

 

Az eddigi legátfogóbb Tourneo Custom-kínálatban megtalálható, a legújabb generációs Ford EcoBlue dízelmotor 136, 150 és 170 lóerős változata1, a vadonatúj PHEV technológia, illetve az E-Tourneo Custom is, amelynek elektromos hajtáslánca egy 64 kWh valós teljesítményű akkumulátor-csomagból és egy 160 kW-os elektromotorból áll; ez a modellváltozat 325 kilométeres hatótávolságot biztosít.

 

A dízelmotoros változatok gyártása már megkezdődött, és a Tourneo Custom PHEV is megrendelhető 2024. tavaszi átadással, míg az elektromos hajtású E Tourneo Custom változatok kiszállítása várhatóan 2024. nyarán kezdődik.

 

A Ford újdonságával szinte egyidőben megjelent az új Lexus LM felsőkategóriás VIP személyszállítója, amelynek legfőbb ütőkártyája szintén a magasfokú funkcionalitással ötvözött legfelsőbb szintű kényelem. A hátsó utastér hordozza mindazt, amit egy személyes élettér és egy iroda nyújtani tud, letisztult formák és környezetbarát öntöltő elektromos hibrid elektromos mobilitás társaságában. A minőségi kikapcsolódás két fő ismérve a természetes csend és a kivételes kényelem szintén kiemelt szerepben tündökölnek a jármű belterében, hét különböző masszázsfunkció és hangelnyelő szigetelés kíséretében. A Lexus LM két modellváltozatban rendelhető a márkakereskedésektől a négy vagy hétüléses verzióban.

 

Az LM-be belépve feltárul az autó karakterének lényege. A hátsó utastér barátságos, tágas és úgy lett kialakítva, hogy minden utazás a lehető legkényelmesebb és stresszmentesebb legyen. Az emberközpontú tervezés olyan kabint hozott létre, amely egyetlen luxusjárműben ötvözi a személyes élettér kényelmét, valamint egy mobil iroda komfortját és funkcionalitását. A belső tér nyugalmát a minimalista, letisztult formák, valamint a színek és textúrák egysége biztosítja. Két LM modellváltozat elérhető, négy vagy hét üléssel. A hétüléses modellben a két VIP ülésből álló középső sor elsőbbséget élvez helykínálat és funkciók tekintetében, a harmadik sor pedig felhajtható ülésekkel van felszerelve, kettő plusz egy üléses konfigurációban, amelyek lehajthatók, ha nagyobb csomagtérre van szükség.

 

A négyüléses modell a luxus csúcsa, két többfunkciós hátsó üléssel és rengeteg olyan funkcióval, amelyek minden utazást kiemelkedően kényelmessé és élvezetessé tesznek. Ezek közé tartozik az elülső és a hátsó utastér közötti válaszfal, amely egy 48” ultraszéles képernyőt és egy ablakot is magában foglal, amely a hátul ülők magánszférájának érdekében elhomályosítható. A testre szabott Mark Levinson 3D Surround Sound audiorendszer 23 hangszóróval rendelkezik, az utastér kényelmét pedig az eddigi legkifinomultabb Lexus klímamenedzser fokozza, amely hőérzékelőket használ a fűtés és szellőzés pontos szabályozására és vezérlésére.

Tóth Gábor Ákos

Előző

Autók az aksigyárból: megérkezett a ...

Következő

Hazai roncsderbi: korelnök a Zastava...

Kövess minket!