2024. Április 25. | Márk

A vadló, ami kaméleon

Megérkezett a 2022-es Ford Mustang - a legutóbbi modell 2014-es bemutatása óta minden évben ez a modell nyerte el a világ legkelendőbb sportkupéja címet.

 

A cím nem holmi fából vaskarika, mindjárt el is magyarázzuk, hogy miért. A 2022-es Mustang „klón” új Gen IV 5.0 V8-as motor ja ugyanis nem csak nagyobb erővel röpíti az autót, hanem akár hat interaktív és személyre szabható optimális teljesítményt is kínál különböző vezetési helyzetekben. A Normál, Sport, Csúszós út, Gyorsulás, Versenypálya2 és Egyéni beállításokban számos lehetséges profil biztosítja, hogy az autós mindig olyan „vadlovat” élvezhessen, ami a saját elvárásainak megfelelően működik. Egy-egy üzemmód kiválasztásakor a digitális műszerfalon életre kel egy nagy felbontású grafika.

 

A GT vásárlói választhatnak a Ford tízfokozatú automata váltója és egy hatfokozatú manuális sebességváltó között. Az alapáras Performance csomagnak része a 19 colos könnyűfém keréktárcsa, a sportos hangolású, jobb tapadást nyújtó részlegesen önzáró differenciálmű, a 19 colos Brembo fékrendszer és az aktív szelepes kipufogó, amellyel a motorhang a mindenkori vezetési helyzethez igazítható.

 

A hetedik generációs Mustang ikonikus vonalvezetésű karosszériája a modell eddigi legfejlettebb technológiájú, vezetőközpontú cockpitjét rejti, ami egyszerre foglalja magában a múltat, a jelent és a jövőt. A leglátványosabb változás, hogy a tervezők elhagyták a Mustang tradicionális ‘kettős szemöldökvonalú’ felső műszerfal-kialakítását, helyet adva ezzel egy szinte áramló, üvegbevonatú, nyitott középső résznek, ahol rengeteg technológia összpontosul.

 

Az új, vaskosabb, alul lapított karimájú kormánykerék mögött egy 12,4 colos digitális műszeregység látható, amelynek különböző dizájnjai egyéni ízlés szerint állíthatók be; itt jelennek meg az új, személyre szabható, és a kiválasztott üzemmódtól függően változó műszerek.

 

Ez a digitális műszeregység egy közös üvegborítás mögött szinte egybeolvad a 13,2 colos SYNC 4 központi képernyővel4, amit a tervezők a vezető felé fordítottak. A kijelzők ergonomikus elrendezésének köszönhetően a vizuális jelzések könnyen leolvashatók, a kezelőszervek könnyen elérhetők, az összhatás pedig interaktív digitális élményt teremt.

 

A Mustang teljes egészében személyre szabható műszeregysége és belső hangulatvilágítása rézszínű, sötét tónusú fényekkel köszönti az utasokat, hasonló stílusban, mint a Mustang Mach-E SUV, és minden részlet egyénileg is beállítható. A műszerek és a kabin világításának színeit az autós maga választhatja ki, a műszeregység megjelenése pedig a kiválasztott üzemmódhoz igazodik.

 

Mindezen felül a magasabb felszereltségű modellváltozatok vásárlói kiválaszthatják, milyen színű varrás díszítse a kormánykereket, kérhetnek egyedi perforált mintát a középkonzolon átívelő kárpitra, és mindezt harmonikusan egészíti ki a biztonsági övek hasonló színű, aszimmetrikus csíkozása. A legmodernebb, kristálytiszta hangzást kínáló B&O rendszer 12 hangszóróból és egy mélynyomóból áll, ami az élvezetes motorhangot közvetlenül az utastérbe sugározza.

 

A hetedik modellgeneráció dizájnja is a modell múltjából táplálkozik, de a formavilág modernebb, dinamikusabb lett, így a Mustang még több korosztály számára lehet vonzó. A jellegzetes, hármas osztású gépháztető mélyre húzott, vízszintes ‘szemöldökvonala’ alatt új LED fényszórók láthatók, ami hatásosabb megjelenést kölcsönöz a ’60-as évek dizájnját idéző orr-résznek, ugyanakkor optimális védelmet is nyújt a gyalogosok számára. A szépen ereszkedő tetővonal, a rajtnál térdelő futókra emlékeztető kiállás és a rövidebbre vett hátsó túlnyúlás is az első modellgenerációt juttatja az ember eszébe.

Tóth Gábor Ákos

Kövess minket!