2024. Február 21. | Eleonóra
Előző

Nyári álomalak?...

Következő

Étkezzünk színesen!...

Hozzuk formába magunkat!

Katus Attila

A legtöbben megfogadjuk, hogy tavaszra, vagy a fürdőruha szezonra e legjobb formánkat hozzuk.  Az elején nagy lendülettel elkezdünk többet mozogni, egészségesebben étkezni. Azonban a hideg és szürke idő nem kedvez a lendületnek, és sokan csak halogatják az első lépéseket egy egészségesebb, teljesebb élet felé. Azonban drasztikus lépések nélkül, kisebb változtatásokkal is sokat tehetünk azért, hogy formába hozzuk magunkat mielőtt beköszönt a tavasz. Az alábbi tippeket követve javíthatjuk az általános közérzetünket, ami abban is segíthet, hogy évszaktól függetlenül jól érezzük magunkat a bőrünkben – Katus Attila edző, életmód-tanácsadó és táplálkozási szakértő tippjeivel.

 

1. Az vagy, amit megeszel

Ahogy a régi mondás is tartja, valóban nem mindegy, hogy mivel tápláljuk a testünket, szervezetünket. Érdemes fokozott figyelmet fordítani arra, hogy minél több zöldség, gyümölcs és sovány húsféle kerüljön a tányérunkra. Fontos, hogy mielőbb kialakítsunk egy kiegyensúlyozott étrendet, ami magas rost-, vitamin-, ásványi anyag tartalmú, és segít az emésztőrendszer egészségének megőrzésében. Válasszunk ehhez a mindennapokban teljes kiőrlésű gabonákat, sovány fehérjéket, sok friss zöldséget és gyümölcsöt és egészséges zsírokat, mint az olívaolaj és a különböző magvak.

 

2. Törekedjünk a rendszeres testmozgásra

A téli kuckózás, a megérdemelt év végi pihenés után nehéz lehet visszatalálni a mozgás öröméhez, még azoknak is, akik az év többi részében aktívan sportolnak. Azonban nagyon fontos, hogyha szeretnénk visszanyerni fittségünket, rendszeresen szenteljünk időt a mozgásnak. „Akik leálltak a mozgással, vagy csak most kezdik el, azoknak azt tanácsolom, hogy fokozatosan kezdjenek bele, vagy vezessék vissza a fizikai aktivitást a mindennapokba, hogy ne sokkolják a szervezetüket és elkerüljék a sérüléseket. Kezdjünk csak egy-egy hosszabb sétával, vagy alacsonyabb intenzitású gyakorlatokkal, hogy örömünket leljük a mozgásban. Ha pedig már visszatért a lendületünk, érdemes hetente legalább 150 percnyi közepes intenzitású vagy 17 percnyi erőteljesebb edzést végezni. Valamint ne feledkezzünk meg a szerveztünk támogatásáról sem, egy jól összeállított edzés előtti formula sokat segíthet a lendület megtartásában” – tette hozzá Katus Attila,

 

A rendszeres testmozgással pedig nem csupán a vágyott nyári alakért dolgozunk, de segítségével csökkenthetjük mindennapi stresszt is, könnyebben teremthetjük meg a mentális egyensúlyt. Ha pedig úgy érezzük, hogy egyedül nem megy, sokat segíthet egy személyi edzővel való együttműködés, aki a célunk, képességeink és igényeink mentén egy személyre szabott tervvel támogat majd az utunkon.

 

3. A víz üzemanyag!

Triviálisnak tűnhet, de nagyon fontos, hogy megfelelő mennyiségű folyadékot fogyasszunk, hogy segítsünk a testünknek fenntartani a megfelelő működését és támogassuk a méreganyagok ürülését. Télen, a hidegebb hónapokban azonban előfordulhat, hogy nem érezzük elég szomjasnak magunkat, csökkenhet a bevitt víz mennyisége. Egy felnőttnek napi 2-2,5 l víz fogyasztása javasolt, ami segíti az emésztőrendszer, az immunrendszer, a vesék és a bőr egészséges működését és a fizikai teljesítmény javítását.

 

4. Fordítsunk kellő időt a pihenésre és az alvásra

Az életmódváltás, a rendszeres testmozgás bevezetése a mindennapokba sok energiát igényel testi és mentális szempontból egyaránt. Épp ezért nagyon fontos a megfelelő mennyiségű és minőségű pihenés. Éjszakánként legalább 7-9 óra alvásra van szüksége a szervezetünknek ahhoz, hogy egy-egy edzés után regenerálódjon, felépüljön. De a testünk egészséges működése szempontjából is kiemelt jelentőségű a jó minőségű alvás. Érdemes éjszakára kicsit lentebb venni a fűtést, kiszellőztetni mielőtt álomra hajtjuk a fejünket és jól besötétíteni a hálószobát. Ezek mind-mind hozzájárulnak a pihentető alváshoz.

 

 

 

 

 

 

 

Előző

Nyári álomalak?...

Következő

Étkezzünk színesen!...

Kövess minket!