A Cinema MOM filmklasszikusokat bemutató sorozata következő két filmje igazi örökzöld. Senkinek sem kell elmesélni a trilógia szinopszisát, hisz’ azt mindenki jól ismeri. Francis Ford Coppola, az Új Hollywood nemzedékhez tartozó, többszörös Oscar-díjas rendező Keresztapa-trilógiájának 2. (1974) és 3. része (1990) digitálisan felújítva – az utolsó rész a legújabb, rendezői újravágásban, ún. CODA változatban (2021)
„A keresztapa-trilógiát Francis Ford Coppola vitte filmvászonra, a három rész forgatókönyvének megírásában Mario Puzo is részt vett. A sorozat első részében, amely 1972-ben került a mozikba, és 3 Oscart nyert, olyan sztárok szerepeltek, mint Marlon Brando, Robert de Niro, Al Pacino, James Caan, Robert Duvall, Andy Garcia és Diane Keaton. Az Amerikai Filmakadémia A keresztapát 1998-ban minden idők 100 legjobb amerikai filmje közül – a Casablanca és az Aranypolgár után – a harmadik, 2007-ben pedig a második helyre sorolta. (Az utóbbi rangsorolásban az Aranypolgár került az első, a Casablanca pedig a harmadik helyre.)” /MTI/
„Filmnyelvileg is tökéletesen illeszkedik a témához. Hosszú beállítások, nyugodt kameramozgás és kapkodást nélkülöző elbeszélői stílusban meséli Puzo történetét a rendező. A keresztapa egy igazi, eposzi hosszúságú filmklasszikushoz méltón húzza be magába nézőjét és annál fogva, hogy képtelenség első megtekintésre minden kis részletét, zegzugát felfedezni és helyén kezelni, értékelni, igényli azt, hogy újralátogassuk időről-időre. Ha másért nem, azért mindenképp, mert egy kiváló, kiemelkedő alkotásról beszélünk, aminek a filmes remekművek pantheonjában örökre ott a helye.” /Kónya Sándor/
A szép hosszú című, a moziváltozatnál 4 perccel rövidebb "Mario Puzo's The Godfather, Coda: The Death of Michael Corleone" … remek példa arra, hogy pár alapvető filmtechnikai megoldás, a vágás és az elsötétülés… eredményesen módosíthat egy mű jelentésén. (…) A Coda lezárása nem ironizál, hanem inkább moralizál, nem tragikomikus, hanem inkább nihilista. (…) A keresztapa-trilógia nem klasszikus felemelkedés és bukás-történet, hanem bűn- és bűnhődés dráma (…) a halálnál sokkal rosszabb büntetések léteznek, úgy mint az elidegenedés, a magány és szeretteink halála, ami mindennél nagyobb csapás, ha végig kell néznünk, vagy mi vagyunk a felelősek érte.” /Benke Attila/
Helyszín és időpont: Cinema MOM, 2022. május 5-től 25-ig