2024. Április 29. | Péter
Előző

Lakóautók 2024-re...

Következő

Az e:Ny1 nem egy titkos kód...

Lexus: beköszönt az LBX és az RZ

A kompakt LBX amely a jövőben a márka egyik legfontosabb modellje lehet, a világ legfejlettebb, ötödik generációs öntöltő hibrid elektromos meghajtásával érkezik, 11.990.000 forintos belépő árral debütál és már most rendelhető, az első példányok 2024 első negyedévében érkeznek meg az ügyfelekhez. A méretében a két legkedveltebb Lexus SUV, az NX és az RX közé érkező RZ a Lexus első dedikáltan akkumulátoros elektromos modellje, akár 440 kilométeres emissziómentes hatótávot kínál, 27.590.000 forintos induló

Lexus: beköszönt az LBX és az RZ

 

Patinás helyszínen tartotta a a kompakt, önöltő hibrid elektromos városi SUV LBX és a nagyméretű akkumulátoros elektromos SUV RZ hazai premierjét.

 

A kompakt LBX amely a jövőben a márka egyik legfontosabb modellje lehet, a világ legfejlettebb, ötödik generációs öntöltő hibrid elektromos meghajtásával érkezik, 11.990.000 forintos belépő árral debütál és már most rendelhető, az első példányok 2024 első negyedévében érkeznek meg az ügyfelekhez. A méretében a két legkedveltebb Lexus SUV, az NX és az RX közé érkező RZ a Lexus első dedikáltan akkumulátoros elektromos modellje, akár 440 kilométeres emissziómentes hatótávot kínál, 27.590.000 forintos induló ártól, akár készletről is elérhető.

 

Az Európában, Európa számára fejlesztett LBX egy új 1,5 literes, ötödik generációs öntöltő hibrid hajtásláncot kapott, vadonatúj, erősebb bipoláris nikkel-fémhidrid akkumulátorral, amely különösen üzemanyaghatékony és környezetbarát mindennapi használatot eredményez. Elhangzottaz is, hogy az LBX-ből már idén 300 darabos eladással számolnak idehaza. A tervezők nem titkolt célja volt, hogy  olyan autót alkossanak, amelynek karaktere inkább lazaságot közvetít, mint túlzott eleganciát, miközben autentikus, könnyed stílust testesít meg.

 

F ormai szempontból a legjelentősebb pont az új frontkialakítás, amely „megtöri” a márka elmúlt évtizedét meghatározó orsó formájú hűtőrácsot, és új korszakba vezeti a Lexust.  A vadonatúj platformra épülő modellre jellemző alacsony súlypont, széles nyomtáv, rövid túlnyúlások és a rendkívül merev karosszéria mind a biztonságot és dinamikus vezethetőséget szolgálják. A beltér tekintetében a tervezők egyszerű és kifinomult belső kialakításra törekedtek, amely három kulcsfontosságú elemen alapul: jó átláthatóság szabad kilátással és egyszerű, letisztult műszerfallal, az utastér optikai szélesítése, valamint egy hangsúlyos, magabiztosságot adó középkonzol.

 

A félanilin bőr mellett vegánbarát belső tér is elérhető, amely szintetikus bőrt és anyagokat használ az üléshuzatokhoz, a kormánykerékhez, a váltókarhoz és az ajtókárpitokhoz. A vezetőtér a Lexus Tazuna koncepciónkra épül, amelyet először a közepes méretű NX SUV-ban mutatkozott be. Ennek kulcseleme, hogy a fő kezelőszerveket és információforrásokat közvetlenül a vezető körül helyezi el, így működtetésükhöz vagy leolvasásukhoz csupán minimális kéz- vagy szemmozdulatok szükségesek. A koncepció egy új, 12,3” teljesen digitális műszeregységgel bővült, amely először kap szerepet a márka kínálatában.

Az LBX a Lexus Safety System+ csomag legújabb generációjának átfogó biztonsági és vezetőtámogató rendszereit is megkapta.

 

Ez több olyan funkciót is felvonultat, amelyek észlelik a baleseti kockázatokat, figyelmeztetik a vezetőt, és szükség esetén automatikusan beavatkoznak a kormányzásba, a fékezésbe és a gázadásba, hogy elkerüljék az ütközést vagy csökkentsék annak következményeit. A legfontosabbak közé tartoznak az ütközést megelőző biztonsági rendszer kereszteződés asszisztenssel, az adaptív sebességtartó automatika, a sáv- és nyomtartó rendszer és a közlekedési tábla felismerő rendszer.

 

A Lexus Tazuna koncepciójának evolúciója az RZ-ben is teljes mértékben a vezetőt helyezi középpontba az utastérben. Az utazást olyan új technológiák teszik még kellemesebbé, mint a hővisszaverő/-szigetelő panorámatető, a hősugárzós fűtés és az új Mark Levinson Premium Surround audiorendszer. A biztonsági és vezetéstámogató rendszerek teljes sorát vonultatja fel az újdonság, beleértve a biztonságos kiszállást segítő rendszert, amely megakadályozza, hogy a hátulról érkező járművek vagy kerékpárosok elé nyissák az ajtókat. A hosszú élettartalmú, 71,4 kWh-s lítium-ion akkumulátor a várakozások szerint 10 év használat után is megőrzi kapacitásának legalább 90 százalékát, miközben a hatékony elektromos hajtásrendszer 16,8 és 18,7 kWh/100 kilométer közötti energiafogyasztást biztosít a kombinált WLTP ciklus szerint.  

 

A bemutatón emellett ismertetésre kerültek a márka ambiciózus elektrifikációt tervei is: a márka Európában 99%-ban öntöltő hibrid elektromos autókat értékesítő Lexus 2030-ra kontinensünkön, valamint Észak-Amerikában és Kínában 100%-ban akkumulátoros elektromos autókat kínál majd, amelyhez hozzájárulnak majd a következő évek látványos fejlesztései: 2026-tól nem csupán 200 kilométeres hatótávú plug-in hibridek, hanem akár 1000 kilométeres hatótávú akkumulátoros elektromos modellek is megjelennek a gyártó kínálatában, 2028 után pedig az akár 1500 kilométeres hatótáv sem lesz elképzelhetetlen a szilárdtest akkumulátorok térnyerése révén.

Tóth Gábor Ákos

Előző

Lakóautók 2024-re...

Következő

Az e:Ny1 nem egy titkos kód...

Kövess minket!