2022. Szeptember 27. | Adalbert
Előző

Tót Endre: Warum male ich?...

Következő

Megújult terek...

Szabadság Formája, Nemzetközi absztrakció 1945 után

A „Szabadság Formája, Nemzetközi absztrakció 1945 után” című tárlatra több, mint 50 művész alkotásait kölcsönözték a világ vezető modern és kortárs múzeumaiból és meghatározó magángyűjteményekből.

 

A többségében női alkotók munkáit bemutató kiállításon egyedüli magyarként Reigl Judit képviseli a női művészeket. Ikonikus 1958-as Dominancia-Központ című festménye mellett egy 1956-os Villám című, közel két méteres alkotás is szerepel, melyet a párizsi Centre Pompidou adott kölcsön erre az utazó tárlatra. Az amerikai absztrakt expresszionizmus nagyágyúi Joan Mitchell, Lee Krasner, Helen Frankenthaler, Mark Rothko, Jackson Pollock, Bart Newman festményei mellett az európai informel alkotók, mint Georges Mathieu, K.O. Götz, Pierre Soulages és nem mellesleg a szintén magyar származású Hantai Simon munkáit is megtekinthetik a látogatók. 

 

Ez év októberétől a bécsi Albertina Modernben, majd az oslói Munch Múzeumban is látható lesz ez a közel 100 absztrakt alkotást bemutató tárlat. 

 

„Ritkán, nagyon ritkán, de előfordul, hogy a test pontos, tökéletes eszközzé változik. A tudatalatti és a tudatos összeolvad, és egyszerű tanúként van jelen. Tanú, aki meglepve, sőt csodálattal figyeli az Egyetemes, az Időn kívüli – az Időtlen mint Én – betörését az Itt és Mostba.” – Reigl Judit

 

Helyszín és időpont: Museum Barberini, Postdam, megtekinthető: 2022. szeptember 25-ig

fotó:David von Becke

Előző

Tót Endre: Warum male ich?...

Következő

Megújult terek...

Kövess minket!