2020. Október 28. | Simon, Szimonetta
Előző

Online társkeresés (Ec pec kimehetsz...

Következő

Fiús kontra lányos anyukák...

Életmódváltás

Mudra Ágnes, többszörös magyar és német bajnok, világbajnoki ezüstérmes bodyfitness versenyző, az Infrasalon tulajdonosa ad tanácsot arról, miért egyszerűbb elkezdeni az életmódváltást a nyáron, miért fontos a megfelelő folyadékpótlás, és milyen sportot válasszunk ebben az időszakban.

 

A nyár számos motivációt rejt, hogy megszabaduljunk a felesleges kilóktól. Most könnyebb fogyni, a sport és a könnyed táplálkozás pedig jól esik a szervezetünknek. Használjuk ki a nyár és az utó-szezon adta lehetőségeket, pihenjünk aktívan vagy passzívan, a lényeg, hogy feltöltődjünk!

 

 Milyen módszerrel tüntethetjük el a narancsbőrt?

 

 – A nyár sajnos nem tesz jót a modern nők nagy ellenségének, a narancsbőrnek. Nyáron ugyanis kevesebbet sportolunk, viszont többet eszünk, több alkoholt iszunk, ami sajnos fokozza a narancsbőr kialakulását. Eltüntetni rendszeres testmozgással, tiszta étkezéssel, megfelelő mennyiségű folyadékfogyasztással lehet, és szerencsére olyan korban élünk, ahol már szuper alakformáló krémekkel és különböző módszerekkel tudjuk fokozni, illetve felgyorsítani a folyamatot. Ilyen a nyirokmasszázs, az infrafény és az edzés ötvözete, amivel nemcsak sokkal hamarabb érjük el a kívánt eredményt, de fent is tudjuk tartani azt.

 

 Mit sportoljunk a szabadban? Hogyan használjuk ki a maradék nyári időt és az indián nyarat sport szempontjából?

 

 –  Alapvetően bármit, ami jól esik. A lényeg, hogy ne tűző napon végezzük a sporttevékenységet, hanem inkább a reggeli vagy az esti órákban. Ha valaki most kezdi beépíteni a sportot az életébe, akkor az kezdődhet akár napi séták bevezetésével vagy lassú kocogással. Amit én szívből ajánlok, az az úszás. Használjuk ki a nyarat a különböző vízi sportokra, úszásra. Az úszás nagyon sok izmot mozgat meg, de közben nem terheli az ízületeket, nem éri erő a csontokat. Nemcsak sok kalóriát éget el, hanem edzi az állóképességet, a szív- és érrendszert is. Végül pedig boldogsághormont szabadít fel, vagyis oldja a stresszt. Az indián nyár kedvenc szabadtéri programja pedig a túrázás, ami szintén minden edzettségi szinten végezhető, és nem utolsó sorban friss levegőn vagyunk, kiszabadulhatunk a város koszos levegőjéből.

 

 Hogyan táplálkozzunk ebben az időszakban? Mire figyeljünk étkezésünk során?  

 

 Már nem tart sokáig a nyár, mindenképpen használjuk ki az évszak adta lehetőségeket, és fogyasszunk sok friss zöldséget és gyümölcsöt, amik tele vannak rostokkal, vitaminokkal! Szuper köret lehet akár nyersen, párolva vagy grillezve. A különböző salátákhoz készítsünk magunk öntetet fokhagymával vagy zöldfűszerekkel. A húsok közül kerüljük a nehezen emészthető vörös húsokat, mert nagy megterhelést jelentenek a szervezetnek. Sokkal inkább a könnyű húsok mint a csirke, pulyka és hal felé mozduljunk el, akár a kerti grillpartyk esetében is. Együnk többször keveset, így nem terheljük feleslegesen a melegtől amúgy is jobban igénybe vett szervezetünket. Kerüljük a cukros ételeket, mert a gyümölcsökben eleve sok van, elhízáshoz vezet, ha ezt nem vesszük számításba. 

 

 A nők rémálma a narancsbőr, milyen módszerrel tüntethetjük el, ha már kialakult?

 

A nyár sajnos nem tesz jót a modern nők nagy ellenségének, a narancsbőrnek. Nyáron ugyanis kevesebbet sportolunk, viszont többet eszünk, több alkoholt iszunk, ami sajnos fokozza a narancsbőr kialakulását. Eltüntetni rendszeres testmozgással, tiszta étkezéssel, megfelelő mennyiségű folyadékfogyasztással lehet, és szerencsére olyan korban élünk, ahol már szuper alakformáló krémekkel és különböző módszerekkel tudjuk fokozni, illetve felgyorsítani a folyamatot. Ilyen a nyirokmasszázs, az infrafény és az edzés ötvözete, amivel nemcsak sokkal hamarabb érjük el a kívánt eredményt, de fent is tudjuk tartani azt.

 

 Miért fontos a megfelelő belső hidratálás?

 

 Nyáron különösen kell figyelni a folyadékpótlásra, aminek a sport alatt elfogyasztott mennyiségét nem szabad beleszámolni a napi folyadékbeviteli mennyiségbe, hanem azt mindenképpen azon felül kell bevinni. Ebben az időszakban a meleg miatt amúgy is több folyadékot veszítünk, amit szervezetünk számára folyamatosan pótolni kell, hiszen csak így tudja folyadék-háztartásunkat optimálisan fenntartani, működtetni. Sajnos nagyon sokan már csak akkor isznak, amikor szomjasok, pedig az már egy vészjelzés a szervezettől. Szervezetünk 60-70%-a víz, így a víz számunkra alapvető lételem, az összes élettani folyamat főszereplője. Már nagyon kis fokú kiszáradásnak is fizikai és szellemi tünetei vannak, mint fejfájás, dekoncentráltság. Víz szabályozza a vérnyomást is, ezért lesznek olyan sokan rosszul a nyári melegben, akik nem figyelnek a megfelelő folyadékbevitelre. 

 

Mit tegyünk nyaralás és pihenés alatt, hogy ne szaladjanak fel a felesleges kilogrammok?

 

 Aki nyaralni megy az kétfajta nyaralás közül választhat - és gyorsan le is szögezném, hogy egyik sem rossz választás - aki csak pihenni szeretne, le szeretné vezetni az elmúlt hónapok felgyülemlett feszültségét, az tegye ezt, élvezze a nyarat. Semmi baj nem fog történni, ha egy vagy két hét sport nélkül telik el. Másoknak az aktív nyaralás segít kikapcsolódni, itt azért könnyebb dolgunk van, mert mozgással telik. Mind a két esetben azt tanácsolom, hogy szóljon a testi-lelki feltöltődésről, szolgálja a javunkat maximálisan. Ez a kevéske idő ne a megvonásról szóljon, de ne essünk túlzásokba. Együnk mindent, amit szeretnénk, de figyeljünk az adagokra. Ne szóljon az egész nap az evésről! Legyen rendszer benne, figyeljünk a mennyiségre, mérlegeljünk a választásnál! Inkább együnk fagyit például mint nehéz vajas, kelt tésztákat vagy tejszínhabos süteményt. Ne terheljük a szervezetünket feleslegesen!

 

 

Előző

Online társkeresés (Ec pec kimehetsz...

Következő

Fiús kontra lányos anyukák...

Kövess minket!