A fenntarthatóság egyik legjobbja

Egymást követően ötödik alkalommal kapott tripla „A” minősítést a L’Oréal Csoport a vállalati fenntarthatóság kiemelkedő szereplőjeként. A nemzetközi nonprofit szervezet, a CDP a klímaváltozás elleni küzdelem, a vízbiztonság és az erdők védelme kategóriákban egyrészt arra ösztönzi a cégeket, hogy tegyék közzé vállalati környezeti adataikat, másrészt értékeli teljesítményüket és erőfeszítésüket az átláthatóság érdekében. Ebben az évben 9600 vállalat tette közzé adatait a környezeti hatásokról, kockázatokról és a lehetőségekről a CDP felmérésein keresztül.

 

„A tripla „A” minősítés a fenntarthatóság iránti hosszú távú elkötelezettségünk, valamint a dolgozóink óriási munkájának elismerése, amelyet világszerte a beszállítóinkkal és a partnerekkel együtt vittek véghez. Idén először került fel tíz vállalat az AAA listára, ezt érdemes megünnepelni. Egyre több vállalat vesz részt ebben a hatalmas kezdeményezésben. Mindannyian inspiráló munkát végeznek a fenntartható fejlődés érdekében és vezető szerepet vállalnak a világunkat érintő súlyos fenyegetésekkel szemben való fellépésben. A fenntarthatóság nem verseny kérdése: ez egy kollektív felelősség, amelyet nagyon komolyan kell vennünk. Együtt érhetünk el változást” – hangsúlyozta Jean-Paul Agon, a L’Oréal elnök-vezérigazgatója.

 

Paul Simpson, a CDP vezérigazgatója a következőképpen fejezte ki elismerését a kozmetikai cégnek: „Gratulálok a L’Oréal-nak a vezető szerepvállalásáért és elkötelezettségéért a környezetvédelmi átláthatóság iránt, valamint ahhoz, hogy egyedüli vállalatként immáron ötödik éve őrzi meg pozícióját a CDP AAA listáján. Egyre több vállalat tesz a környezetért, és ez különösen lenyűgöző ebben a kihívásokkal teli évben, amelyre a COVID-19 rányomta bélyegét. A klímaváltozás, az erdőirtás és a vízbiztonság kockázata hatalmas, és tudjuk, hogy a cselekvés lehetőségei messze felülmúlják a tétlenség kockázatát. Az „A” minősítésű listánk azon vállalatokat ünnepli, amelyek lépéseikkel már ma felkészülnek arra, hogy a jövő gazdaságában kiemelkedjenek a többiek közül.”

 

Ez a kimagasló eredmény a L’Oréal ambiciózus célkitűzéseinek köszönhető, valamint annak a hosszú távú elköteleződésnek, amely a szén-dioxid kibocsátás csökkentésére, az erdők és a vízkészlet megóvására is koncentrál. Mélyen gyökerező elköteleződésére és kézzel fogható eredményeire támaszkodva a Csoport 2020 júniusában elindította új fenntartható fejlődési programját a L'Oréal a jövőért programot, amely a következő évtizedre ambiciózus célokat fogalmaz meg az éghajlat, a víz, a biológiai sokszínűség és a természeti erőforrások területén.

 

A részletes és független módszertan, amelyet a CDP alkalmaz, A-tól D-ig osztályozza a vállalatok környezetvédelmi teljesítményét. Figyelembe veszik a közzététel teljességét, a környezeti kockázatok ismeretét és kezelését, a környezetvédelmi vezetéssel kapcsolatos legjobb gyakorlatok bemutatását vagy éppen az ambiciózus és jelentőségteljes célok kitűzését is. Azon vállalatok, amelyek értékeit nem hozták nyilvánosságra vagy elégtelen információt szolgáltattak, „F” minősítést kaptak.

 

A CDP-ről

A CDP egy nemzetközi nonprofit szervezet, amely arra ösztönzi a vállalatokat és a kormányokat, hogy csökkentsék az üvegházhatást eredményező gázok kibocsátását, valamint, óvják Földünk vízkészletét és az erdőket. A szervezet a befektetők szavazatai alapján az elsőszámú szolgáltató az éghajlatkutatások területén, illetve olyan intézményi befektetőkkel dolgozik együtt, amelyek 106 billió dollárnyi vagyont képviselnek.

 

Ennek köszönhető, hogy a CDP olyan befektetői, illetve vásárlóerőt képvisel, amellyel arra készteti a vállalatokat, hogy környezeti hatásukat nyilvánossá tegyék, illetve kezeljék. 2020-ban több mint 9600 vállalat (amelyek a világpiacon mozgó tőke több mint 50%-át fedik le) közölte környezeti adatait a CDP-n keresztül.

 

Mindezt hozzáadva annak a több száz városnak, valamint államnak illetve régiónak az adataihoz, amelyek szintén nyilvánosan kezelik ezeket, a CDP működteti a világ egyik leggazdagabb adatbázisát arról, hogy a cégek és a kormányok hogyan haladnak a környezetvédelemben. A CDP a We Mean Business Coalition alapító tagja.