Valami Amerika – Honda CR-V e:HEV ADVANCE 4WD

A nemzetközi Honda kínálat koronázatlan király családi szabadidő-autóját teszteltük.

 

A már sokadik szériában legyártott modelleknél generációról generációra nő a nyomás, hogy újra feltalálják a spanyolviaszt és bizony láttunk már jól menő modelleket elvérezni egy-egy új koncepcióval. Ugyanakkor senkit ne tévesszen meg a címben szereplő tengerentúli utalás, hiszen az ízig-vérig japán CR-V csak célpiacát tekintve mondható amerikainak: a 4706 mm hosszú, 1684 mm magas és 2700 mm-es tengelytávval megáldott modell csupán kuriózumnak számít szülőhazájában (ugyanis Japánban nem forgalmazzák), és talán kifejteni sem kell, miért szeretik annyira az USA-ban.

 

Az igazi családi nagy autós feeling megtestesítője, az 1995-ben debütált CR-V (Comfortable Runabout Vehicle, magyarul Kényelmes Csavargó Jármű)  a Honda legnépszerűbb modellje a nemzetközi piacon, egyben az első európai Honda modell, ami megkapta a márka legújabb, minden irányból védelmet biztosító menetbiztonsági és vezetést segítő rendszerét, a Honda SENSING 360 csomagot. A modell “okosítása” mellett több helyreigazítás is helyet kapott a legújabb szériában, és egy igazi maszkulin, tekintélyt parancsoló kinézet lett a végeredmény… talán ezért is kaptam pár érdekes tekintetet, amikor a röpke 168 centimmel kipattantam az autóból.

 

Tény, ami tény, hogy egy CR-V inkább tartozik “apu” alá, mint egy huszonéveshez, de ezzel nem azt akarom mondani, hogy unalmas lenne, sőt! Aki fejben a lomhasággal azonosítaná ezt az autót, azt helyre kell, hogy igazítsam, hiszen négykerék-meghajtáson dolgozik a 2,0 literes 148 lóerős Atkinson-ciklusú benzinmotor és a 184 lóerős villanymotor. A végeredmény pedig egy elképesztően cool vezetési élmény, hiszen dinamikusan mozog az autó, mindemellett biztonságos és jól manőverezhető, a magas üléspozíciónak köszönhetően pedig könnyen belátható az autó környezete.

 

Kicsit elkalandozva a megújult CR-V éleztérzéstől, érdemes szót ejteni az autó dizájnjáról és belső felszereltségéről. Elöljáróban csak annyit, hogy a tesztautó ára 21,770,000 Ft Advance felszereltséggel, ami az elsőkerék meghajtású Elegance felszereltség (19,620,000 Ft) és a szintén 2WD, azonban Plug-in-Hybrid testvér (24,470,000 Ft) közé pozícionálja a modellt. Csak két vetélytárs árazását említve, egy hasonló felszereltséggel rendelkező Hyundai Kona 4WD 12,799,000 Ft, míg egy Toyota RAV4 19,830,000 Ft-ért már a vásárlóé lehet, aki ebben a helyzetben két dolgot tehet. A katalógus fölött szöszmögve összehasonlíthatja a felszereltség pontos elemeit nagyokat sóhajtozva, vagy hagyhatja magát meggyőzni a tesztkör során arról, hogy a Honda CR-V igenis megéri az árát, legyen bár az kicsit magasabb, mint a konkurenciáé.

 

A Honda eddigi legnagyobb prémium kategóriájú SUV modellje akármennyire is elcsépelten hangzik, tényleg merész megjelenéssel újított a 6. generáción, amellett, hogy a bevált elemeket szépen beépítette ebbe a feljavított külsőbe. A már ismerős sziluetten feltűnik az új, méhsejtrács kialakítású hűtőrács, ami szépen simul bele a sportos karosszériába. A hűtőrács alatt látható, alacsony és széles alsó lökhárító egyszerre hasznos és sportos, pláne, hogy az e:HEV modelleken automatikusan nyílik, illetve záródik a rostély, hogy minél kisebb legyen a légellenállás és az üzemanyag-fogyasztás. Az intelligens LED fényszórók és az L-alakú hátsó lámpák jellegzetes elemei ennek a modellnek, amik ezzel az “agresszívabb” külsővel is jól szuperálnak.

 

Ez minden bizonnyal személyes hóbort, de a fekete fényezésű autókat valahogy nehezen tudom hova tenni – miért is voksolna emellett valaki, amikor jelen esetben Red Metallic vagy Diamond Dust Pearl fényezést is lehet kérni?! Mégis némileg megdőlni látszik bennem ez az előítélet, mert a fekete külső-belső ehhez a modellhez rendkívül passzol, és plusz pont a karosszéria kivitelezésének, ugyanis a klasszikusan gyorsan melegedő kombináció fel sem merült a meleg nyári napokon. A belső tér letisztult és vezető orientált, és szerintem sokak sóhajtanak fel a megkönnyebbüléstől, hogy a klímát, hangerőt lehet manuálisan állítani. Apropó, klíma: az első ülések fűtése és hűtése (!) nagyon klassz megoldás, a kis pöckök (? jobb szó híján) pedig érdekes megoldások az amúgy is fantáziadús hűtőpanelen.

 

Valahol az ember mindig összehasonlítgat, így bűntudat nélkül mondhatom, hogy az ülések kényelmesebbek, mint a ZR-V-ben, ám egy e:Ny1 tesztelése után a 9 colos képernyő a középkonzolon a CR-V méreteihez képest eltörpül…, de cserébe legalább nagyon okos: az infotainment Hondához méltóan fut. Összességében tényleges kritika nem érheti ezt a belső teret, hiszen príma panorámatető, tágas hátsó ülések és a valaha volt legnagyobb csomagtér, alapesetben is 579 literes csomagtartó került kialakításra.

 

Az már csak hab a tortán, hogy méreteihez képest egy mondhatni egészséges 7 liter körül mozgott a fogyasztása a teszt során, ami városban és autópályán is megállta a helyét. A cikk legelején említett Honda SENSING 360 csomag biztonsági elemei, mint a sávváltást segítő kamera és holttérfigyelő, valamint a kép- és radaralapú megfigyelés lehetővé teszi, hogy a gyalogosokat, az útburkolati jeleket, az útpálya széleit és a motorosokat-kerékpárosokat is könnyedén képes legyen azonosítani a CR-V.

 

Visszatérve oda, hogy irigykedő pillantások övezik azt, aki kiszáll a megújult Honda CR-V-ből… nos, aki erre a modellre szavaz, annak igenis számolnia kell a figyelő tekintetekkel, hiszen ezt a Hondát nem csak az apukák fogják szeretni.

Tóth Anna Lili