2021. December 03. | Ferenc
Előző

Kezek a kormányon, szemek az úton...

Következő

Gyalogos tricikli a Toyotától...

Vagány crossover újratöltve

Az automata után nálunk járt a literes, turbós Nissan Juke kézi váltós N-Design verziója is – ha választani kellene, erre voksolnánk.

 

Szögezzük le: bármennyire is szeretnénk az extravagáns forma mellé macsó szívet, sajnos csak a literes, turbós - 114 lovas, háromhengeres – motorral gazdálkodhatunk. Ám kézi váltóval ebből is lehet cserebogár (mondhatnánk a tesztautó fényezése is ezt a rovartani hasonlatot támasztotta alá). Ha pedig már itt tartunk, a kompakt crossover a megosztó elődeinél ugyan izmosabb kiállással rendelkezik, ám formailag kevésbé izgalmas, így jobban beleillik a Nissan aktuális – mondjuk ki, kissé szürkébb - repertoárjába.

 

Visszatérve a teszthétre: alaphelyzetben hatfokozatú kézi váltót kaptunk, míg korábbi édestestvére hétfokozatú duplakuplungos automatával érkezett hozzánk. Amivel nem voltunk maradéktalanul elégedettek, épp ezért is vártuk a manuális változat érkezését.

 

Meg is hajtottuk a „kicsikét” - 10,7 másodperces 0-100-at ad meg a gyártó – s kénytelenek voltunk konstatálni, hogy a dinamikusnak aligha nevezhető érték sajnos valós. Ez egyébként leginkább a padlógázra igaz, hiszen a lökettérfogathoz mérten kövér nyomatékával erősebbnek érződik a Juke erőforrása, mint amilyen. Autópályán nagy meglepődésre nem volt okunk, 130 km/h-val haladva az emelkedőkön bizony vissza kell kapcsolni és tövig nyomni a pedált a tempó szinten tartásához.A teljes teszthét átlaga 7,5 literrel zárt (odafigyelve ebből lehet 6,5 is), országúton, 90-es tempó mellett viszont 6 liter alá lehet vinni az étvágyat.

 

Az új Juke teljes hosszúsága 4,2 méter, a szélessége 1,8 méter, a magassága pedig 1,595 méter. A legnagyobbat a tágas beltér ígéretével a tengelytáv profitálta az átalakulásból, hiszen 105 millimétert nyúlt, de a szélesség is közel 3 centimétert gyarapodott. Ez a belső térre is hatással van, amely például a hátul utazók számára 5,8 centiméterrel nagyobb lábteret és 1,1 centiméterrel nagyobb fejteret kínál. Kimondhatjuk: négy átlagos méretű felnőtt számára teljesen elegendő a kis crossover helykínálata.

 

A 422 literes csomagtartó a kétszintes padló felső szintjében akkora, mint az előd teljes puttonya. Ráadásul jóval nagyobb nyíláson át pakolhatunk bele, a hátsó ülések ledöntésével a kalaptartóig számolva 925, tele rakva pedig 1305 literes térrel számolhatunk.

A Juke műszerfala „megkomolyodott”, belül korrekt anyagokból építkezik, mi több, az N-Design verzió finom Alcantarával kényeztet.

 

A hangulatot a váltókar körül, illetve az ajtókba építve narancssárga LED-es megvilágítás fokozza. A látványos sportüléseket alapfelszereltségként kapjuk, a fejtámlákba integrált Bose hangkeltők felárasak, emellett pedig számos asszisztens is széria, pl. táblafelismerő, automatikus távolsági fényszóró, sávelhagyásra és ráfutásra figyelmeztető rendszer. A középkonzolon D-mode néven található az üzemmód választó gombja, amivel Eco, Normal és Sport között választhatunk – mi egy idő után csak Sport állásban használtuk.

 

Könnyűszerrel kimondhatnánk a verdiktet: ez a Juke kissé öreguras az elődeihez képest, csakhogy már a második felszereltségi szinttől megkapjuk a 8 colos, magasan ülő érintőképernyőt, amely természetesen az Apple CarPlay és az Android Auto csatlakozást is támogatja – mi ez, ha nem korunk fiatalos szelleme. A rendszer működtetése ráadásul egészen gyors, mi több, online is összekapcsolhatjuk mobiltelefonunkkal a Juke-ot, hogy onnan adatokat kérdezzünk le vagy bizonyos funkciókat működtessünk.

Tóth Gábor Ákos

Előző

Kezek a kormányon, szemek az úton...

Következő

Gyalogos tricikli a Toyotától...

Kövess minket!